2021-05-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Nä, jag köper inte heller riktigt att lättillgängligheten skulle vara en huvudsaklig orsak. Jag tror mer på drivande faktorer i dessa mäns liv. Det vore intressant att veta hur det t ex ser ut med neuropsykiatriska diagnoser hos dessa unga män.
Varför? Det finns väl ingen anledning att tro att de skulle ha en neuropsykiatrisk diagnos bara för att de köpt sex?
Citera
2021-05-23, 14:05
Medlem
Citat:
Nä, jag köper inte heller riktigt att lättillgängligheten skulle vara en huvudsaklig orsak. Jag tror mer på drivande faktorer i dessa mäns liv. Det vore intressant att veta hur det t ex ser ut med neuropsykiatriska diagnoser hos dessa unga män.

Förstår du fortfarande inte att det är en kombination av internet-porr-bruk och lättillgängligheten av denna porr och av tjejer som erbjuder sexuella tjänster mot betalning?

Dessutom, bara en sådan sak som facebook, instagram, youtube och andra sociala medier bidrar också. Här visar många av de tjejer som dessa "unga män" är kåta på upp sig mer eller mindre avklädda vilket väcker åtrå, fantasier och lust. När du var ung, för 30 år sedan, gjorde de tjejer du trånade efter och fantiserade om det då?
Citera
2021-05-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Om man föredrar orakade fittor, så var porren definitivt bättre förr i tiden. Så något av en smaksak, skulle jag säga.
Äntligen en själsfrände..
Citera
2021-05-23, 14:18
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Meh, ere konstigt eller?

Sverige är ett av de svåraste länderna i världen att fixa tjej.
I Sverige är det fan svårt att ha ett normalt samtal med en tjej, tänk då att få henne i säng.

Man orkar ju inte vänta i evigheter heller, så då är det bara en tidsfråga innan man går till en prostituta.
Citera
2021-05-23, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Varför? Det finns väl ingen anledning att tro att de skulle ha en neuropsykiatrisk diagnos bara för att de köpt sex?
Jag tänkte mest att neuropsykiatriska diagnoser skulle vara ytterligare en riskfaktor för dessa unga män att slås ut från den hårdnande partnermarknaden.
Citera
2021-05-23, 15:09
Bannlyst
Citat:
Insats torsk ordas det om i flera andra trådar. Här skulle jag vilja uppmärksamma det faktum att ca 40% av sexköparna som åkte fast var i 20-årsåldern. Detta förvånade tydligen polis och åklagare.
Tyvärr är artikeln bakom betalvägg så jag har bara läst ingressen.

Direktörer och miljoninkomsttagare samsas med bussförare och tatuerare bland de män som greps efter polisens fjärde räd i ”Insats torsk”.
Påfallande många, nästan 40 procent, är i 20-årsåldern, visar Expressens genomgång.
En av sexköparna är en medelålders gift tvåbarnsfar som kör Volvo och bor i ett välmående villaområde.
Han har de senaste två åren haft en inkomst av tjänst på cirka 2,5 miljoner kronor – och har inga planer på att berätta om sexköpet för sin familj.
– Ska jag ge dem all den smärtan? säger mannen.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-mannen-som--akte-fast-i-insats-torsk/

I 20-årsåldern? Detta förvånade också mig. Vad säger detta om unga mäns situation idag? Är många unga män förlorare på partnermarknaden? Vad händer med män som stöts bort av kvinnor och samtidigt skammas och straffas när de köper sex? Riskerar de att bli farliga?

Jag var oskuld tills jag var över 20, fast det absolut inte var något fel på mitt utseende eller intellekt - det senare är ordentligt över medel. Som jag skrev i en tråd i Relationer, så är det väldigt många kvinnor som tänder på skitstövlar, medan hyggliga män ratas.
Citera
2021-05-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Jag var oskuld tills jag var över 20, fast det absolut inte var något fel på mitt utseende eller intellekt - det senare är ordentligt över medel. Som jag skrev i en tråd i Relationer, så är det väldigt många kvinnor som tänder på skitstövlar, medan hyggliga män ratas.
Blygsamheten verkar dock vara lite under medel
Citera
2021-05-23, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Blygsamheten verkar dock vara lite under medel

Jag var åtminstone på den tiden över gränsen för att få gå med i MENSA, så jag tycker faktiskt inte att jag behöver vara så blygsam.
Citera
2021-05-23, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Meh, ere konstigt eller?

Sverige är ett av de svåraste länderna i världen att fixa tjej.
I Sverige är det fan svårt att ha ett normalt samtal med en tjej, tänk då att få henne i säng.

Man orkar ju inte vänta i evigheter heller, så då är det bara en tidsfråga innan man går till en prostituta.
Det är därför man blir så jävla förbannad när poliser, socionomer och andra tyckonomer på riktigt tror att andelen unga sexköpare ökat bara för att unga har lättare för att googla fram en eskortsida

Ingen vågar ställa den känsliga frågan om det kan ha att göra med att vi är socialt kalla i Sverige och där många unga män i Sverige går helt fittlösa eftersom tjejer hellre går till en arbetslös kvinnomisshandlande manipulerande Chad. Det är inte ens lätt att hitta vänner i det här kalla skitlandet. Hur fan ska unga män då hitta tjejer? Dom säger också att det kan ha att göra med att många män är arbetslösa hit och dit. Faktum är ju snarare att unga män aldrig haft det bättre rent ekonomiskt. Många är utbildade i högskola och de män som med nöd och näppe klarade gymnasiet tjänar storkovan efter att ha gått någon YH utbildning. Andra är byggare, hantverkare etc. Dessutom är knappast arbete och utbildningsnivå något som är avgörande för kvinnor i västvärlden eftersom alla i stort sett ligger på samma materiella och finansiella nivå.
Senast redigerad av loal 2021-05-23 kl. 15:21.
Citera
2021-05-23, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Förstår du fortfarande inte att det är en kombination av internet-porr-bruk och lättillgängligheten av denna porr och av tjejer som erbjuder sexuella tjänster mot betalning?

Dessutom, bara en sådan sak som facebook, instagram, youtube och andra sociala medier bidrar också. Här visar många av de tjejer som dessa "unga män" är kåta på upp sig mer eller mindre avklädda vilket väcker åtrå, fantasier och lust. När du var ung, för 30 år sedan, gjorde de tjejer du trånade efter och fantiserade om det då?
Jag kan mycket väl tänka mig att fri tillgång på porr och ökad tillgänglighet på prostituerade ökar antalet sexköpare. Men varför ökar antalet sexköpare inte lika mycket i alla de ålderskategorier som hittills köpt sex? Frågan för tråden är varför antalet 20-30-åringar ökar oproportionerligt mycket?
Citera
2021-05-23, 15:49
Medlem
Kurt1s avatar
Det kan ju finnas flera anledningar till ökningen bland män 20-30 år. Det är ju förövrigt en ålder då man normalt sett är väldigt kåt och behöver få knulla ofta.
Citera
2021-05-23, 16:06
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det är därför man blir så jävla förbannad när poliser, socionomer och andra tyckonomer på riktigt tror att andelen unga sexköpare ökat bara för att unga har lättare för att googla fram en eskortsida

Ingen vågar ställa den känsliga frågan om det kan ha att göra med att vi är socialt kalla i Sverige och där många unga män i Sverige går helt fittlösa eftersom tjejer hellre går till en arbetslös kvinnomisshandlande manipulerande Chad. Det är inte ens lätt att hitta vänner i det här kalla skitlandet. Hur fan ska unga män då hitta tjejer? Dom säger också att det kan ha att göra med att många män är arbetslösa hit och dit. Faktum är ju snarare att unga män aldrig haft det bättre rent ekonomiskt. Många är utbildade i högskola och de män som med nöd och näppe klarade gymnasiet tjänar storkovan efter att ha gått någon YH utbildning. Andra är byggare, hantverkare etc. Dessutom är knappast arbete och utbildningsnivå något som är avgörande för kvinnor i västvärlden eftersom alla i stort sett ligger på samma materiella och finansiella nivå.

Lol, Chad är för mej ett amerikanskt förnamn, men du kanske menar landet Tchad i Afrika och då förstår jag vad du menar.
Aa, det brukar handla om social kultur, enligt mina erfarenheter.
Att gå fram och snacka med en kvinna i Sverige känns inte likadant som att gå fram och snacka med en kvinna i Sydamerika. Det sistnämnda känns så jävla mycket lättare och det brukar oftast leda till nåt. Sex, till exempel.

Danmark däremot är en annan historia. Helt annan kultur, trots att det ligger så nära. Och Danmarks lagar är också helt annorlunda än vad Sveriges är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in