2021-05-23, 13:06
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Känns lite som Finland 2018 för detta Tre Kronor. Torsk mot Danmark & Tyskland, samtidigt som man klår Kanada & Usa med 5-1 & 6-2, utgången på det då? Jo, ut i kvarten mot Schweizarna. Varför inte gå ännu längre bak, till 2017, där Finland förlorade mot FUCKING Frankrike, med hela 1-5. Men även den gången gick man ändå till semifinal, utslagna av ett toppat Tre Kronor.

Plattmatcher sker, även mot blåbärsnationer, det får man leva med ibland.

Ja det kan ju såklart vara ett "wake up call" för tre kronor att förlora mot ett skitlag som Danmark. Bättre att ta förlusten nu, landa på marken och sedan möta stora nationerna utan att vara alltför självgoda.
Citera
2021-05-23, 13:48
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är lite imponerad över hur Storbritannien kunde stå emot Slovakien så mycket som de gjorde. Slovakerna vann bara med 2-1. Jag förväntade mig att de skulle göra betydligt fler mål, även om de kanske inte skulle göra lika många mål som Ryssland gjorde mot dem.
Citera
2021-05-23, 13:53
Medlem
Verkar vara ett smågalet VM det här. Alla blåbär tycks sticka upp på samma gång i år.
Efter att Lettland nollat Kanada, så visar istället Kazakstan vägen till hur man får hål på dem.
Nyss spelade Storbritannien jämnt med Slovakien också. Förlorade bara med uddamålet mot en betydligt större hockeynation. Trevligt att se.
Citera
2021-05-23, 14:42
Medlem
MitchRapps avatar
Egentligen inget konstigt. Många nhlspelare är verkligen inte bättre än spelare i shl och europa. Toppen i nhl är bra men stora delar av nhlspelare håller inte elitnivå i världen. Då kan det se ut så. Inget konstigt. Särskilt i såhör korta turneringar där lite lag backa snickras ihop.

Kanada-Usa blir intressant ikväll. Tror usa tar det.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-23 kl. 14:45.
Citera
2021-05-23, 15:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Egentligen inget konstigt. Många nhlspelare är verkligen inte bättre än spelare i shl och europa. Toppen i nhl är bra men stora delar av nhlspelare håller inte elitnivå i världen. Då kan det se ut så. Inget konstigt. Särskilt i såhör korta turneringar där lite lag backa snickras ihop.

Kanada-Usa blir intressant ikväll. Tror usa tar det.

Breddspelare i NHL är stjärnor i SHL. Klasskillnaden är enorm.
Citera
2021-05-23, 15:31
Medlem
Carrocks avatar
Har en känsla av att Schweiz kommer vinna årets VM.
Citera
2021-05-23, 15:48
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Varför ser svenska nhlspelarna så svaga ut då?
Klart att de skulle anses vara stjärnor i shl om de gick dit. Frågan är dock om de skulle leverera som sin lön eller bara som en medelmåtta. Kempes ser okej ut men saknar skicklighet.
Citera
2021-05-23, 15:54
Avstängd
Citat:
Byt Sätt Lindholm och Lindberg som centrar i kedja ett och två i nästa match! Och sära på Rakell och Olofsson, dom ska inte spela i samma lina!

Ja P.Lindholm och sedan nån av O.Lindberg, A.Kempe eller Rakell som center i första två.

Citat:
Toronto har bara spelat en match, hur kan du vara så säker på att dom åker ut?

Det är Totonto

Citat:
Och gör dom det, blir det inte snart. Det finns bara två lag med svenskar i som kan åka ut i nästa match. Caps och Panthers.

Du har väl inget tolkningsföreträde på att "snart" betyder nästa match

Men nej, se mitt inlägg lite som önsketänkande.
Citera
2021-05-23, 15:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Varför ser svenska nhlspelarna så svaga ut då?

För att dom spelar i helt felkomponerade kedjor.

Citat:
Klart att de skulle anses vara stjärnor i shl om de gick dit. Frågan är dock om de skulle leverera som sin lön eller bara som en medelmåtta. Kempes ser okej ut men saknar skicklighet.

Ja, dom skulle leverera.
Citera
2021-05-23, 15:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är Totonto

Du har väl inget tolkningsföreträde på att "snart" betyder nästa match

Men nej, se mitt inlägg lite som önsketänkande.

Toronto är ett helt annat lag den här säsongen. Dom vann inatt och jag tror dom slår ut Habs.

Ska det finnas en realistisk chans att få hit en spelare så behöver snubben åka ur Stanley Cup inom ett fåtal dagar. Det är fem dagars karantän innan man får spela.

Bäckström kan åka ur inatt. Det vore den ultimata drömförstärkningen. Men jag tror inte att han kommer.
Citera
2021-05-23, 15:57
Avstängd
Citat:

Som jag sagt innan, du kan inte ta den användaren seriöst. Finns klart mer spelare som är stjärnor i SHL som misslyckas i NHL än som lyckas. Everberg, Hännmark, Rödin, Wedin, Brome osv osv.

Spelare från NHL till VM ska man komma ihåg att det är från liten till stor is, haft lång säsong, kanske lite skadade osv.
Citera
2021-05-23, 15:59
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
För att dom spelar i helt felkomponerade kedjor.

Ja, dom skulle leverera.

Men är det inte de som ska klara av och leda sin linor om de är stjärnor på den här nivån mot motstånd som danmark och vitryssland? Eller måste de har riktigta stjärnor som bäckis eller landeskog för att de ska se bra ut?

Känns som du har en orealistisk syn på mellanmjölk i nhl.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-23 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in