2021-05-21, 00:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Men driver du? Det är ett pajas-VM i år och det har varit en helt sjuk säsong i NHL med brutalt matchande och isolering.

NHL är viktigare än landslaget. Synd för dig, men så är det.
Tack.
Jag ville svara, men jag orkade verkligen inte.
Citera
2021-05-21, 01:13
Medlem
Citat:

Men driver du? Det är ett pajas-VM i år och det har varit en helt sjuk säsong i NHL med brutalt matchande och isolering.

NHL är viktigare än landslaget. Synd för dig, men så är det.

Nä jag driver inte. En hockeyspelare som tycker NHL är viktigare än landslaget borde aldrig mer få spela i dom svenska färgerna någonsin. Är helt seriös.
Citera
2021-05-21, 01:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManFromHell
Nä jag driver inte. En hockeyspelare som tycker NHL är viktigare än landslaget borde aldrig mer få spela i dom svenska färgerna någonsin. Är helt seriös.

Tyck det om du vill, men det är en rätt korkad åsikt. Okej om någon tackade nej till det riktiga VM, dvs, OS, då kan jag förstå om någon reagerar, men VM är en b-turnering. Inget konstigt med att tacka nej till det. Framför allt inte i år.
Citera
2021-05-21, 01:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Tyck det om du vill, men det är en rätt korkad åsikt. Okej om någon tackade nej till det riktiga VM, dvs, OS, då kan jag förstå om någon reagerar, men VM är en b-turnering. Inget konstigt med att tacka nej till det.

Skulle nog påstå att det är du som är korkad. NHL är bra hockey, men det är hockey som samtidigt är totalt ointressant och känslolös. Det är bara ett gäng företag, ibland köper man ett lag och flyttar till en ny stad. Show must go on. Inte en jävel bryr sig på riktigt.
Citera
2021-05-21, 01:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Skulle nog påstå att det är du som är korkad. NHL är bra hockey, men det är hockey som samtidigt är totalt ointressant och känslolös.

Dålig kol, märker jag. Prova att kolla på matcherna. Det är en bra just nu mellan Tampa och Florida.

Citat:
Det är bara ett gäng företag, ibland köper man ett lag och flyttar till en ny stad. Show must go on. Inte en jävel bryr sig på riktigt.

Snarare du som inte bryr dig. Men dom som har koll på hockey bryr sig mer om NHL än om låtsas-VM, aka tröstturneringen för dom som åkt ur turneringen som spelar roll och som hade lust att förlänga säsongen.
Citera
2021-05-21, 01:37
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Dålig kol, märker jag. Prova att kolla på matcherna. Det är en bra just nu mellan Tampa och Florida.

Ser en del matcher, och det är absolut mycket hög underhållningsnivå för en hockeyälskare. Ska nog kolla in slutet om det är jämnt fortfarande.

Citat:
Snarare du som inte bryr dig. Men dom som har koll på hockey bryr sig mer om NHL än om låtsas-VM, aka tröstturneringen för dom som åkt ur turneringen som spelar roll och som hade lust att förlänga säsongen.

Känslan av att stå på läktaren under en Tre Kronor-match jämfört med en NHL-match är omöjlig att jämföra, jo jag har prövat båda. Klart det är bättre hockey som spelas, men hockey utan riktiga känslor är inte lika mycket värt i min bok. NHL är i slutändan bara ännu ett företag i mängden. Sverige är mitt företag och mina bröder.
Citera
2021-05-21, 01:39
Medlem
Bartman777s avatar
Ja, även om jag gillar att kolla på VM varje vår, så känns det ganska B, även när det inte är pandemi.
Hade det spelats vartannat, eller vart fjärde år, så skulle statusen höjas rejält.

Jag förstår att NHL-stjärnorna tackar nej till VM. Till och med jag som sitter i min soffa i Sverige, bryr mig mer om NHL än VM.

Jag skulle aldrig hoppas att mitt lag Washington åkte ut, bara för att vi ska få Bäckström till ett VM.

Men jag antar att personer som inte bryr sig om NHL, utan mer bryr sig om SHL och HA, tenderar att tänka annorlunda än mig, vad gäller VM.

Men att förbjuda spelarna att spela i landslaget om de tackar nej till VM är bara en trångsynt åsikt.
Citera
2021-05-21, 01:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ser en del matcher, och det är absolut mycket hög underhållningsnivå för en hockeyälskare. Ska nog kolla in slutet om det är jämnt fortfarande.

I stanley cup är det mer vilja och mer känslor än i VM också.

Citat:
Känslan av att stå på läktaren under en Tre Kronor-match jämfört med en NHL-match är omöjlig att jämföra, jo jag har prövat båda. Klart det är bättre hockey som spelas, men hockey utan riktiga känslor är inte lika mycket värt i min bok. NHL är i slutändan bara ännu ett företag i mängden. Sverige är mitt företag och mina bröder.

Vad är det för NHL-match du har provat? Inte en slutspelsmatch med fulla läktare helt klart!

Utan känslor? Möjligen i februari under den alldeles för långa grundserielunken. Men VM har inget på Stanley Cup.
Citera
2021-05-21, 01:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår att NHL-stjärnorna tackar nej till VM. Till och med jag som sitter i min soffa i Sverige, bryr mig mer om NHL än VM.

Ja, det är för stora pengar i NHL, så plånboken väger tyngre än kärleken till fosterlandet. En skada och miljonerna är borta. Patetiskt samhällsutveckling, men inget man kan beskylla spelarna för.
Citera
2021-05-21, 10:07
Medlem
FNLSs avatar
Märkligt att Ryssland tillåts heta Ryssland i detta VM
Citera
2021-05-21, 10:31
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Märkligt att Ryssland tillåts heta Ryssland i detta VM
Dom har tillåtits heta Ryssland i varje VM. Internationella olympiska kommittén är inte samma sak som Internationella ishockeyförbundet.
Citera
2021-05-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Dom har tillåtits heta Ryssland i varje VM. Internationella olympiska kommittén är inte samma sak som Internationella ishockeyförbundet.
Ryssland heter ROC i år. De måste tävla under neutral flagga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in