2021-05-23, 14:07
Medlem
TLOSs avatar
Hej!

Ramlade när jag cyklade hem på fyllan i fredags. Ramlade väl en 3-4 ggr och merparten av skadan tog mitt torso och mina ben, men fick även en smäll på skallen. Gårdagen spenderades främst i sängen och jag tog det lugnt för att vara på den säkra sidan. Har inga symptom - ingen huvudvärk, yrsel, illamående eller liknande - förutom en viss trötthet, som kan bero på dålig sömn och att man latat sig. Givet att jag inte har några tydliga symptom (bortsett från en liten bula på pannan) känns det som att man kommit lindrigt undan, men vill ändå fråga om någon med erfarenhet av att ha haft hjärnskakning kan berätta lite hur det är? Kan man ha det, utan att ”märka av det”?
Citera
2021-05-23, 14:13
Medlem
auruns avatar
Beror på hur kraftig hjärnskakning men vanligt är att känna sig snurrig, lite huvudvärk, illamående, lite konstigare syn.

Ja man kan nog ha det utan att veta något om det men vad spelar det för roll? Då är den i så fall väldigt liten samt hjärnskakning är ingenting man gör något mot ändå. Vila och undvika ljus bara.

Men hur lyckas du ramla på cykeln 3-4 ggr? Hur full var du egentligen?
Citera
2021-05-23, 14:17
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Men hur lyckas du ramla på cykeln 3-4 ggr? Hur full var du egentligen?

Full och envis, haha! Ville ta mig hem och lärde mig inte av mina misstag förrän efter några försök

Och tack för svar!
Citera
2021-05-23, 14:20
Medlem
quts avatar
Minnesluckor är vanligt men efter som du var full så kan det vara svårt att veta.
Citera
2021-05-23, 14:23
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Minnesluckor är vanligt men efter som du var full så kan det vara svårt att veta.

Jo, det är ett problem. Det jag kan säga är att jag minns dom tillfällen när jag ramlade och tiden strax efteråt och innan.
Citera
2021-05-23, 17:31
Medlem
TH4TSitMANNENs avatar
Ring 1177 om du är nojig, och sen du din jävla fyllbult, köp en hjälm tills nästa gång du ska sladda omkring på fyllan.
Citera
2021-07-12, 09:22
Medlem
lundaelevs avatar
Kolla upp det direkt! Hjärnskakning är en sån sak som kan vara helt ofarlig(men jobbig) men också livsfarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in