Vill du utveckla varför de inte matchar och är en farlig combo ? :x
Stefan är som en gammal pundare och Hanna är flickan som sätter mödan till och "därför" håller de ihop.
Ömsesidigt symbiotiskt förhållande och jag kör begreppet synergism, känt ang läkemedel/droger om de interagerar.
1+1=3
Kombinerade blir de större än summan var för sig enskilt... förstärkt effekt.
Försökte hitta en likvärdig mer begriplig beskrivning och det blev... clownfiskar. 😂
For example, a very famous synergy in nature "example is that of the sea anemone and a clownfish. Visit an aquarium and you'll probably find a clownfish swimming through the tentacles of a sea anemone. Why? This arrangement creates synergy.
By themselves, each of these organisms is susceptible to predators.
But together, they form a protective shield that protects both of them. Without this arrangement, the protective shield never forms. This protective shield isn't a physical shield, but more a result from the combination of these two organisms.
See, the predators of the clownfish stay away from the clownfish because the sea anemone will sting them if they get too close. Likewise for the sea anemone, clownfish scare away the butterfly fish, which eat sea anemones. So together they help protect each other in a way that they could never do on their own. That's synergy. " https://study.com/academy/lesson/what-is-synergism-definition-environmental-science-applications.html
Med så få celler så att det bevismässigt är mer troligt att det är celler som finns kvar från ett annat tillfälle och som finns kvar trots handtvätt och liknande. Hade det varit celler i en mordsituation där lw kommit emot med ringen när hon försökt att freda sig hade det varit många celler inte få.
Förvånad över att du tar till begreppet "troligt". Det har du ju avfärdat som argument i en beviskedja. Ok, men jag accepterar det som spekulation utan betydelse. Och naturligtvis måste det inte varit många celler på ringen, eller hur?
Så kan det faktiskt vara. Ur förhör:
FLl: Med din sperma på.
MT: Mm.
FL 1: Hur har det hamna där?
MT: Jag vet inte.
FLl: Det är märkligt.
MT: Okej.
FL 1: Tycker du inte det? Om du inte minns ..
MT: Näe .. och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en
nekrofil och .. och .. haft sex med .. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft.
Det vet jag. hur sperman kom dit vet j ....
FL 1 : Du svarar och .. du både ställer frågan och svarar..
(tystnad)
MT: Jag vet inte när den kom dit.
SD gillar att leka med fhl. Han håller sig på sanningsgränsen i många fall. Ärligt talat är jag inte alls främmande för att han faktiskt slagit i hjäl henne och sen tömde sig direkt efter mordet. Och det skvätte på hennes kjol - eller så var den fläcken allt han klarade att producera.
Med tanke på det uttalandet är det mycket möjligt att det blivit utlösning i samband med våldsutövningen. Det är ju starkt relaterat till makt/kontroll.
Han kan då mycket väl kommit i kontakt med sperman med handen/fingrarna om det typ runnit eller kliat på honom. Det går igenom kalsingar o ev shorts med.
Sen kan han känt runt på LW efter telefon, ring etc.
Behövs inte mycket för att få spermier på handen.
Tyckte jag tidigare läst något om att han gick igång på våld också så det passar in i hans personlighet.
Syftar främst på polisens anmälan till socialförvaltningen gällande "barn i fara". HD erkände i förhör att hon och SD en gång i tiden haft diskussioner om att avsluta.
Börjar med att be om ursäkt för så sent svar. Tyckte att det passa in nu när tråden precis pratar om detta.
Erkänt har hon gjort (sedan hur det hela uppstod är en annan femma) , och att även SD berättat om det för JG bekräftar att det troligen finns en sanningshalt i det här. Jag håller nog ändå fast vid tron att idén om utplåning kommer från SD och HD som varit sjup deprimerad har inte haft något emot det då. Kanske har hon köpt hans version att det har varit för att han inte stod ut med hennes lidande och att allt skulle vara bäst för honomoch barnen om de också var med, för att slippa lida av att HD var borta.
Citat:
Vem som tog initiativet till googlingen har förstås inte framkommit. Att en icke-deprimerad SD var beredd att beröva deras barn livet har hon också kunnat förlåta.
Kanske för att SD har så "bra" förklaringar?
Vad hon sedan sääger i förhör 2019, det litar jag inte på alls.
Citat:
Javisst. Det är fullt förståeligt.
Å andra sidan har hon innan dess haft tillräckligt med is i magen för att medvetet ljuga om blod till både väninna och polis. Inget som går att bevisa. Men det talar ändå för skyddande av brottsling.
Ja, så är det. Hon skyddar honom med både lögner och att hålla tyst om saker, inte minnas, vaägra att svara. Minst.
Citat:
Om hon behöver avprogrammeras, vill säga. Eller om det största problemet till hennes beteende ligger bakåt i tiden och är intimt förknippad med hennes personlighetsdrag, förvärvade eller genetiska.
Säger inte alls emot, resonerar bara ur ett annat perspektiv. Kanske rentav en kombination av bägge delar.
Kombination kanske.
Resonera är bra, då ingn av oss sitter på facit.
Citat:
Tvivlar inte en sekund på att hon har varit svårt sjuk, inget man fejkar.
Nä, inte om det handlar om så många år.
Citat:
Det enda som har framkommit är att det rör sig om en affektiv störning egentligen. Troligen med inslag av psykotiska symtom periodvis. Kanske bipolär, men det måste stanna vid en spekulation. Hon är alldeles för sluten och reserverad som jag ser det, för att ha narcissistiska drag.
Instämmer. Ingen i tråden sitter på någon vetskap om vilka eventuella diagnoser hon har. Förutom de hon själv har uppgivit. Övrigt hör till området spekulationer.
Neuroleptika är långt ifrån förstahandspreparat vid sömnproblem, det kan inte nog betonas hur pass "tunga" de här medicinerna är. Det är därför jag antar att det antingen ingår psykotiska symtom och/eller maniska perioder.
Fast det är ju egentligen rätt ointressant för fokus ska ligga på SD som inte ens kan bli hjälpt av medicin. Där har HD en klar fördel och det är klokt av henne att gå i samtal och medicinera.
Vad gäller Quetiapin och off-label förskrivning handlar det om helt andra doser när det används mot ångest, depression och sömnsvårigheter. Då handlar det om doser på 25- 50 mg, mot flera hundra mg/dag vid t ex bipolär sjukdom:
FASS:
"För behandling av depressiva episoder vid bipolär sjukdom
Quetiapin Actavis ska ges en gång per dag till natten. Total dygnsdos för de fyra första dagarna är 50 mg (dag 1), 100 mg (dag 2), 200 mg (dag 3) och 300 mg (dag 4). Rekommenderad dygnsdos är 300 mg. I kliniska studier sågs ingen ytterligare behandlingsfördel för gruppen som fick 600 mg jämfört med gruppen som fick 300 mg (se avsnitt Farmakodynamik). På individnivå kan dock, för enskilda patienter, ett bättre behandlingsresultat uppnås med 600 mg. Behandling med högre doser än 300 mg ska ordineras av läkare med erfarenhet av att behandla bipolär sjukdom. Kliniska studier har visat att en dosreduktion till som lägst 200 mg kan övervägas vid eventuella toleransproblem på individnivå."
Vet vi vilka doser ens hon har? Jag tycker inte att man av det vi vet om hennes medicinering dra några slutsatser.
Citat:
Som jag ser det agerade LW vuxet genom att inse att hon var fast i en destruktiv relation. Insikten som ett första steg mot läkning.
I det avseendet var LW miltals från HD; hon var inte rädd för att öppna sina ögon, trots tidigt barndomstrauma.
Håller med, även om jag kanske inte riktigt tycker att man kan kategorisera det "vuxet" icke vuxet. Men jag fattar vad du menar, och det är en milsvid skillnad i beteende och insikt (tror jag).
Lena är otroligt insiktfull, ärlig och öppen. HD är närapå motsatsen (av det lilla vi sett).
Samtidig beter sig båda kvinnorna som kontrollerade kvinnor.
Citat:
Ja, att hennes föräldrar gör detsamma är inte alls bra. En annan reaktion och ett annorlunda agerande från deras sida, hade kunnat bli en ögonöppnare. Nu stoppar samtliga familjemedlemmar huvudet i sanden och vägrar tänka självständigt och lite längre än näsan räcker.
Ja, inte blir det hjälp på rätt sätt, men de gör säkert vad de kan och utifrån det de tror är den rättta hjälpen.
Jag tänkte mer utifrån perspektivet att det är underligt att alla ställer sig på SDs sida i otroheten, vilket väl sällan brukar vara fallet i en otrohetshistoria?
För mig är det svaret att SD är oerhört manipulativ, till den grad att HDs föräldrar ännu skyddar honom.
Citat:
Bara givande och nyttigt att kunna diskutera från alla håll och kanter.
Ja, fast just nu känner jag mig lite låst i mitt tänkande.
Men unde åren i det här fallet har jag ändrat min tro otroligt mycket.
Och lärt mig mycket också.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-23 kl. 14:00.
Med tanke på det uttalandet är det mycket möjligt att det blivit utlösning i samband med våldsutövningen. Det är ju starkt relaterat till makt/kontroll.
Han kan då mycket väl kommit i kontakt med sperman med handen/fingrarna om det typ runnit eller kliat på honom. Det går igenom kalsingar o ev shorts med.
Sen kan han känt runt på LW efter telefon, ring etc.
Behövs inte mycket för att få spermier på handen.
Tyckte jag tidigare läst något om att han gick igång på våld också så det passar in i hans personlighet.
Ja SD:s uttalande är, milt uttryckt, ”märkligt”. Håller med dig, och andra, som är inne på att han faktiskt fått utlösning under mordet.
Din förklaring känns inte alls orimlig. Den stämmer ju också in på SD:s version; att han inte stått och onanerat över LW som en nekrofil..
Ja SD:s uttalande är, milt uttryckt, ”märkligt”. Håller med dig, och andra, som är inne på att han faktiskt fått utlösning under mordet.
Din förklaring känns inte alls orimlig. Den stämmer ju också in på SD:s version; att han inte stått och onanerat över LW som en nekrofil..
Matchar P7an så följsamt.
Psykiskt tillstånd vid gärningen och därefter
"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två.
Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska, hat samt stark sexuell attraktion.
Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfulla övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt och mentalt
Tyckte det passade ypperligt när de låtsas vara förtroliga.
Ljuger som satan och utnyttjar det som simmar förbi.
"So together they help protect each other in a way that they could never do on their own. That's synergy. "
Ja, hela fallet tyder på att det finns någon slags samverkan och något slags medberoende. Inte bara mellan de två, utan även med vissa vänner och familjemedlemmar.
Jag har så svårt att tro att HD är helt oskyldig i allt, när hon säger saker som:
2016: "Nej, hon får leva"
2018: "Hoppas att hon är död"
Samt uppför sig som en yrkeskriminell i förhör och TR. Plus gapar, skriker, gör motstånd och försöker slita sig när polisen hämtar in henne?
Hatet mot LW är palperbart genom åren. Både innan och efter mordet. Hon kan inte ens hålla sig i en månad efter det brutala mordet på en 3-barnsmamma, utan går emot den döda kvinnans vilja och fuskloggar hejvilt den 10/6, efter att ha gnällt om loggarna till folk redan 14 dagar efter mordet.
(Dessutom har jag svårt att förstå hur Geofolket kan godkänna hennes krav om att få fusklogga, när hon inte ens tillverkat och satt ut en enda geocache själv? Lat och fuskare.)
Dubbelspelet med Sillen/SD är ju också rätt avancerat.
Tänkte lite så också. Nekrofil eller onanerande över ”död” person passar inte riktigt in med hans profil.
Han vill ha de varma och inga ”skal” duger.
Ja, hela fallet tyder på att det finns någon slags samverkan och något slags medberoende. Inte bara mellan de två, utan även med vissa vänner och familjemedlemmar.
Jag har så svårt att tro att HD är helt oskyldig i allt när hon säger saker som:
2016: "Nej, hon får leva"
2018: "Hoppas att hon är död"
Samt uppför sig som en yrkeskriminell i förhör och TR. Plus gapar, skriker, gör motstånd och försöker slita sig när polisen hämtar in henne?
Hatet mot LW är palperbart genom åren. Både innan och efter mordet. Hon kan inte ens hålla sig i en månad efter det brutala mordet på en 3-barnsmamma, utan går emot den döda kvinnans vilja och fuskloggar hejvilt den 10/6, efter att ha gnällt om loggarna till folk redan 14 dagar efter mordet.
(Dessutom har jag svårt att förstå hur Geofolket kan godkänna hennes krav om att få fusklogga, när hon inte ens tillverkat och satt ut en enda geocache själv? Lat och fuskare.)
Dubbelspelet med Sillen/SD är ju också rätt avancerat.
Absolut. De har sitt eget lilla privata Jonestown - kärnfamiljen - och så får de gro till sig fint i byhålan Twin Peak.
Med små statister här och där som får dem att växa som bakterier på en agarplatta.
LW har helt rätt i att de har anpassat sig till varann, liksom acklimatiserat sig.
Hon är trygg med lilla galningen som får leka hjälte.
En dum hjälte som inte tror att kvinnlig list pyr bakom kulisserna.
Helt uppenbart via hur hon jiddrar med SD om sillen, driver igång labila JG och låtsas vara superterapeut inför JO ang hans otrogna ex och är bäst på att bevara hemligheter. 😂
Betvivlar inte denna sistnämnda excellenta beskrivning av henne själv. Ett rätt fick hon.
Senast redigerad av develi 2021-05-23 kl. 14:44.
"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två.
Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska, hat samt stark sexuell attraktion.
Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfulla övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt och mentalt
Bra du posta utdraget från P7:an om det. Det står nästan svart på vitt här!
Han blir så jäkla uppenbar när man synar sömmarna lite extra.