Jo visst, bra att X åkte, men TV4 har ju gjort Robinson till en jävla geggamoja utan givna regler. De ändrar förutsättningarna hela tiden istället för att hålla kvar nån ursprunglig plan. Som att man i 10-kampen i OS ändrar sista grenen för att nån har ett ointagligt försprång så att tvåa kan hinna ikapp.
Jo. Det känns som att de hittar på lite allt eftersom.
Fast att både Ludde och Andreas kom in från gränslandet behövde knappast några förberedelser från produktionen. Går säkert anpassa finalen till en extra deltagare. Men det kan ju hända de gjort om upplägget med gränslandet sett för lite Robinson för att ha koll på om det som hände där var något exceptionellt eller om det var liknande tidigare säsonger. Jag menar att det som hände med Tova-Sophia och Alex visar ju att de måste kunna improvisera lite grand ifall något oväntat händer.
Det som försiggår här i tråden är typexempel på bekräftelsebias:
Om vi som tittare går in mer föreställningen att produktionen hela tiden lägger sig i, så kommer vi se samband och mönster som stämmer överens med den teori (och samtidigt ignorera allt som tyder på något annat eller motsatsen).
Naivt att tro att örådets utgång var iscensatt för att få ut person-x, som så många här inne verkar tro. Det är en mångmiljonproduktion som inte lämnar något åt slumpen. Har man tittat på Robinson förut så vet man att
dubbla öråd inte är ett nytt fenomen. Förmodligen planerat sedan dag 1 att finalveckan skulle börja på det sättet. En slump att det var just William
Slut på mitt Robinsontittande. Jag är trött på feminister och faktiskt ännu mer trött på TV4, som jag hoppas går under. Jag har nu sett de första avsnitten av Survivor AU, och det är ju vansinnigt stor klasskillnad. Å andra sidan är det stor klasskillnad också på TV4 och SVTs Robinson. TV4 Robinson och Paradise Hotel är väl hyfsat nära varandra i kvalitet.
Det som försiggår här i tråden är typexempel på bekräftelsebias:
Om vi som tittare går in mer föreställningen att produktionen hela tiden lägger sig i, så kommer vi se samband och mönster som stämmer överens med den teori (och samtidigt ignorera allt som tyder på något annat eller motsatsen).
Naivt att tro att örådets utgång var iscensatt för att få ut person-x, som så många här inne verkar tro. Det är en mångmiljonproduktion som inte lämnar något åt slumpen. Har man tittat på Robinson förut så vet man att
dubbla öråd inte är ett nytt fenomen. Förmodligen planerat sedan dag 1 att finalveckan skulle börja på det sättet. En slump att det var just William
Är ju snarare naivt att tro att produktionen inte lägger sig i när de kan för att göra tävlingen mer intressant och oviss. Säger inget om örådet, det var säkert planerat från dag 1. Däremot hur utfallet i gränslandet, immuniteter extraröster är det svårt att se att det finns en röd tråd jämfört med tidigare.
Bara för att de vet att han skulle vinna så tar de ut honom på detta sättet haha, så sjukt ovärdigt och orättvist.
William var inte en av mina favoriter, just på grund av att han kom in så pass sent i tävlingen. Tycker överlag att hela den idén att komma in efter så pass länge borde skrotas. Några dagar är väl okej, men nån måtta får det vara. Han var helt klart överlägsen i allt och hade säkert varit en värdig vinnare i mina ögon om han fått vara med från dag 1. Orättvist och väldigt styrt från produktionen att han fick åka.
Att dessutom låta två personer få gå vidare från Gränslandet verkar också väldigt styrt. Vad var då meningen med en final lixom?
Slut på mitt Robinsontittande. Jag är trött på feminister och faktiskt ännu mer trött på TV4, som jag hoppas går under. Jag har nu sett de första avsnitten av Survivor AU, och det är ju vansinnigt stor klasskillnad. Å andra sidan är det stor klasskillnad också på TV4 och SVTs Robinson. TV4 Robinson och Paradise Hotel är väl hyfsat nära varandra i kvalitet.
Samma här!
Tänker bojkotta hela TV4-kanalen.
Hela Sverige är sjukt och jag tänker inte vara medberoende.
Jag har inte skrivit något som motsäger det du skrev. Vet inte varför du skriver Nej??? Har sett Robinson ett antal år så jag visste att det skulle bli ett extra Öråd idag innan finalveckan kör igång imorgon. Sedan ett Öråd med jury av gamla deltagare som har åkt ut som får rösta och tre stycken som kör sista tävlingen där en vinner Robinson.
Frågan är ju vad definitionen av en riktig Robinson är...? Robinson handlar, i nuläget, definitivt inte om att vara bäst på att överleva i vildmarken i alla fall, vilket jag antar var det som Länta syftade på.
Det här var ett bra val av produktionen. För varken Länta eller William var värdiga vinnare. Att komma in så pass sent in i programmet är ett misstag av produktionen som bra nog rättades till. Ingen skugga skall falla över William han var ju bara bäst, men kom in så pass sent. Länta däremot visade sitt rätta ansikte med att vara en riktig sladdertacka och bitter personlighet. Han skämde verkligen ut sig och vårt folk.
Det blir Olivia, Annica och Rikard i finalen. Där fågelungen Olivia vinner.