2021-05-23, 12:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Jo visst, bra att X åkte, men TV4 har ju gjort Robinson till en jävla geggamoja utan givna regler. De ändrar förutsättningarna hela tiden istället för att hålla kvar nån ursprunglig plan. Som att man i 10-kampen i OS ändrar sista grenen för att nån har ett ointagligt försprång så att tvåa kan hinna ikapp.

Jo. Det känns som att de hittar på lite allt eftersom.
2021-05-23, 12:52
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Haha, fan vad bitter Rickard var. "Ingen av er är en Robinson", ja inte fan du heller syrgubbe.

2021-05-23, 12:52
Medlem
Såhär ska det inte kunna gå till. Bara för att de vet att han skulle vinna så tar de ut honom på detta sättet haha, så sjukt ovärdigt och orättvist.
2021-05-23, 13:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Fast att både Ludde och Andreas kom in från gränslandet behövde knappast några förberedelser från produktionen. Går säkert anpassa finalen till en extra deltagare. Men det kan ju hända de gjort om upplägget med gränslandet sett för lite Robinson för att ha koll på om det som hände där var något exceptionellt eller om det var liknande tidigare säsonger. Jag menar att det som hände med Tova-Sophia och Alex visar ju att de måste kunna improvisera lite grand ifall något oväntat händer.

Det som försiggår här i tråden är typexempel på bekräftelsebias:
Om vi som tittare går in mer föreställningen att produktionen hela tiden lägger sig i, så kommer vi se samband och mönster som stämmer överens med den teori (och samtidigt ignorera allt som tyder på något annat eller motsatsen).

Naivt att tro att örådets utgång var iscensatt för att få ut person-x, som så många här inne verkar tro. Det är en mångmiljonproduktion som inte lämnar något åt slumpen. Har man tittat på Robinson förut så vet man att
2021-05-23, 13:22
Medlem
Slut på mitt Robinsontittande. Jag är trött på feminister och faktiskt ännu mer trött på TV4, som jag hoppas går under. Jag har nu sett de första avsnitten av Survivor AU, och det är ju vansinnigt stor klasskillnad. Å andra sidan är det stor klasskillnad också på TV4 och SVTs Robinson. TV4 Robinson och Paradise Hotel är väl hyfsat nära varandra i kvalitet.
2021-05-23, 13:29
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det som försiggår här i tråden är typexempel på bekräftelsebias:
Om vi som tittare går in mer föreställningen att produktionen hela tiden lägger sig i, så kommer vi se samband och mönster som stämmer överens med den teori (och samtidigt ignorera allt som tyder på något annat eller motsatsen).

Naivt att tro att örådets utgång var iscensatt för att få ut person-x, som så många här inne verkar tro. Det är en mångmiljonproduktion som inte lämnar något åt slumpen. Har man tittat på Robinson förut så vet man att
Är ju snarare naivt att tro att produktionen inte lägger sig i när de kan för att göra tävlingen mer intressant och oviss. Säger inget om örådet, det var säkert planerat från dag 1. Däremot hur utfallet i gränslandet, immuniteter extraröster är det svårt att se att det finns en röd tråd jämfört med tidigare.
2021-05-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catniss
Såhär ska det inte kunna gå till.

Håller med.

Att dessutom låta två personer få gå vidare från Gränslandet verkar också väldigt styrt. Vad var då meningen med en final lixom?
2021-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Slut på mitt Robinsontittande. Jag är trött på feminister och faktiskt ännu mer trött på TV4, som jag hoppas går under. Jag har nu sett de första avsnitten av Survivor AU, och det är ju vansinnigt stor klasskillnad. Å andra sidan är det stor klasskillnad också på TV4 och SVTs Robinson. TV4 Robinson och Paradise Hotel är väl hyfsat nära varandra i kvalitet.
Samma här!
Tänker bojkotta hela TV4-kanalen.
Hela Sverige är sjukt och jag tänker inte vara medberoende.
2021-05-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har inte skrivit något som motsäger det du skrev. Vet inte varför du skriver Nej??? Har sett Robinson ett antal år så jag visste att det skulle bli ett extra Öråd idag innan finalveckan kör igång imorgon. Sedan ett Öråd med jury av gamla deltagare som har åkt ut som får rösta och tre stycken som kör sista tävlingen där en vinner Robinson.
Sry, var tänkt till den du svarade till
2021-05-23, 14:07
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Haha, fan vad bitter Rickard var. "Ingen av er är en Robinson", ja inte fan du heller syrgubbe.
Han har ju rätt.
2021-05-23, 14:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Han har ju rätt.

Frågan är ju vad definitionen av en riktig Robinson är...? Robinson handlar, i nuläget, definitivt inte om att vara bäst på att överleva i vildmarken i alla fall, vilket jag antar var det som Länta syftade på.
2021-05-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69

Vem menar du? Rikard är ju redan ute.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här