Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Ok, och om den vänder upp innan du hinner köpa, så tar du den missen? Annars är ju att skala in sig en gångbar metod om man vill undvika att missa uppgången.
Trenden de senaste månaderna är spikrakt uppåt.
Möjligtvis de senaste veckorna (beroende på hur många man inkluderar) men bäst är kanske att säga de senaste dagarna. Om rätt ska vara rätt alltså
Ok, jag är inte insatt helt där.
Vet bara att Bitcoin BÖR följa guldet, iom att det skall vara en hedge mot börsen, Men samtidigt är Bitcoin fortfarande i sin linda än, så det är svårt att bedöma.
Ja, om jag missar möjligheten att köpa in mig så är det bara så, det existerar tusen och åter tusen andra investeringsmöjligheter för den som har tid. Väldigt lite FOMO för mig, för mig är det viktigaste att göra kloka, överlägsna, balanserade köp. Min personliga mening är att crypto dragit till sig väldiga människor som inte har någon aning om vad de håller på med. Jag har inte lust att vara en av de.
Just gällande energikonsumtionen så är det faktiskt ett problem som måste lösas.
Jag kommer ihåg vad arc-invest skrev om btc: man skulle sammanbygga energiproduktion med storskaliga mining-ops så att miningutrustning kunde använda energi när det fanns överskott och detta skulle vara ett sätt som balanserade nätet ut i 50hz med konstant energiuttag- olika belastningar från resten av samhället under året.
Det var så verklighetsfrämmande att jag höll på att falla ut i tårar av skratt.
Skulle man verkligen vilja konstruera hela samhället och dess infrastruktur kring Bitcoin vars energiförbrukning och utrustningstorlek får växa i det oändliga just för att marknaden valt en coin som inte passar?
Nej, det kommer inte ske. Marknaden kommer till slut att välja något annat än Bitcoin. När det sker, det vet jag inte, det kommer säkert ske flera bull-perioder och högre toppar, men det kommer inte ske.
Arv invest brukar göra kloka bedömningar, men just här var det så tydligt att man bedrev önsketänkande och konfabuleringar i sin jakt på att motivera sitt innehav av Btc.
Ni som köper nu och känner att ni köper på rea, varsågoda, men jag väntar.
Kanske jag har fel, jag gör bara kvalificerade gissningar. Om jag missar denna så känner jag ingen FOMO. Mina pengar bränner inte i fickan och det finns massa annat spännande.