2021-05-22, 21:24
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det är en naturlig utveckling. Det är ingenting du kan skylla unga män för.

Det är då klart som fan att unga män inte klarar den mentala härdsmältan längre och istället går till prostituerade i hopp om att avdramatisera allt.

Finns inget naturligt med att springa hos horor. Dessutom finns det inga evidens som stöttar att det endast är oskulder som ligger med prostituerade.

Ta PR som exempel; Han hade ung tränad flickvän därhemma, men valde likväl en billig lägenhetsbordell.
Citera
2021-05-22, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Håller inte med om att unga mäns sexualitet skambeläggs. Däremot skambeläggs torskar, oavsett ålder för att de köper sig tillgång till andra människors kroppar.
Du tycks vara av uppfattningen att jag försvarar sexköp. Det gör jag inte. Jag försöker förstå vad som driver 20-åringar att köpa sex. Jag inbillar mig att det var ytterst sällsynt när jag var ung för 20 år sedan. Jag umgicks med ett ganska stort gäng unga killar och prostitution fördes överhuvudtaget aldrig på tal. Vad har hänt?
Citera
2021-05-22, 21:29
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Vad har hänt?

Internetannonser med attraktiva bilder har möjliggjort sexköp utan att behöva besöka Malmskillnadsgatan.
Citera
2021-05-22, 21:33
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Insats torsk ordas det om i flera andra trådar. Här skulle jag vilja uppmärksamma det faktum att ca 40% av sexköparna som åkte fast var i 20-årsåldern. Detta förvånade tydligen polis och åklagare.
Tyvärr är artikeln bakom betalvägg så jag har bara läst ingressen.

Direktörer och miljoninkomsttagare samsas med bussförare och tatuerare bland de män som greps efter polisens fjärde räd i ”Insats torsk”.
Påfallande många, nästan 40 procent, är i 20-årsåldern, visar Expressens genomgång.
En av sexköparna är en medelålders gift tvåbarnsfar som kör Volvo och bor i ett välmående villaområde.
Han har de senaste två åren haft en inkomst av tjänst på cirka 2,5 miljoner kronor – och har inga planer på att berätta om sexköpet för sin familj.
– Ska jag ge dem all den smärtan? säger mannen.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-mannen-som--akte-fast-i-insats-torsk/

I 20-årsåldern? Detta förvånade också mig. Vad säger detta om unga mäns situation idag? Är många unga män förlorare på partnermarknaden? Vad händer med män som stöts bort av kvinnor och samtidigt skammas och straffas när de köper sex? Riskerar de att bli farliga?

Det borde inte förvåna någon, allra minst polisen. Prostituerade kvinnor är också kvinnor, och kvinnor är sexuellt attraktiva för unga män. Polisen ljuger, de är egentligen inte alls förvånade, men säger så för att det ska passsa in i narraitvet att sexköp och sexköpare och sexsäljare är statens fiender.
Citera
2021-05-22, 21:42
Avslutad
Citat:
Internetannonser med attraktiva bilder har möjliggjort sexköp utan att behöva besöka Malmskillnadsgatan.
Är det så enkelt? Lite grann som när Sarnecki skyller det ökade antalet överfallsvåldtäkter på vädret.
Har ingenting annat än bättre horreklam förändrats i de unga männens livssituation i Sverige som ökar sannolikheten för sexköp?
Hur ser du t ex på det faktum att det råder stort överskott på unga män i Sverige? Rent matematiskt är det omöjligt för varje heterosexuell ung man att träffa en kvinnlig partner, det finns helt enkelt för få tillgängliga kvinnor.
Citera
2021-05-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Ligger nära till hands att tro att gubbarna från Långtbortistan köper mer luder än över klass grabbarna från fina gatan. De behöver bara gå till Stureplan och vifta med pappas plast kort för att få fitta, Omar från orten får gå till ryska Olga för att kunna få knulla. Vilket gör att polisen tar honom,sen om en gubbe åker med i svepet så är det bara en bonus för moral tanterna och polisen. Sen får media något att förfasa sig över

Jag tror även att för Omar så är detta rätt normalt också. Omar finns redan i en miljö där svenska lagar inte gäller och har antagligen god kontakt med den undra världen där han hittar Olga. I hans miljö är det antagligen som att köpa vilken tjänst som helst, som att gå til frisören.
Citera
2021-05-22, 21:53
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Hur ser du t ex på det faktum att det råder stort överskott på unga män i Sverige? Rent matematiskt är det omöjligt för varje heterosexuell ung man att träffa en kvinnlig partner, det finns helt enkelt för få tillgängliga kvinnor.

Som ett försök att bortförklara unga mäns sexköp.

Att köpa någon annans kropp för ett 30 min. töm & glöm har inget med att träffa en partner att göra. Det handlar endast om kortsiktig och egoistisk sexuell tillfredställelse. Vad anser du själv?
Citera
2021-05-22, 21:57
Avslutad
Citat:
Som ett försök att bortförklara unga mäns sexköp.

Att köpa någon annans kropp för ett 30 min. töm & glöm har inget med att träffa en partner att göra. Det handlar endast om kortsiktig och egoistisk sexuell tillfredställelse. Vad anser du själv?
Återigen. Hur tror du att ett kraftigt överskott av unga män påverkat det faktum att unga män har börjat köpa sex i högre utsträckning än tidigare?

Varför frågar du vad jag själv anser när jag just klargjorde att jag inte försvarar sexköp?
Citera
2021-05-22, 21:58
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Återigen. Hur tror du att ett kraftigt överskott av unga män påverkat det faktum att unga män har börjat köpa sex i högre utsträckning än tidigare?

I väldigt liten utsträckning. Återigen, vad tror du själv?
Citera
2021-05-22, 22:00
Avslutad
Citat:
I väldigt liten utsträckning. Återigen, vad tror du själv?
Så hur ska de få tillgång till sex? Eller ska de bli munkar?

Återigen, jag har redan klargjort att jag inte försvarar sexköp så du kan tagga ned de insinuationerna.
Citera
2021-05-22, 22:02
Medlem
Tarrous avatar
Citat:

Återigen, jag har redan klargjort att jag inte försvarar sexköp så du kan tagga ned de insinuationerna.

De får göra som de flesta icke-sexköpande unga män gör. Träffa en tjej.

Nej, du försvarar inte sexköp men är duktig på att ursäkta att unga män springer hos horor.
Citera
2021-05-22, 22:03
Medlem
Citat:

Jag tror inte dom har sex, dom spelar dataspel istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in