2021-05-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Inte heller polisen verkade ju gå på Svenska fall för FBIs linje.
Frågan är varför dom pekade ut Mr P så hårt?
Det finns även andra intressanta män i Evas absoluta närhet som skulle ha granskats.
Tyvärr snöade man in sig på ett enda spår.
Personligen tror jag mördaren finns nära brottsplatsen, det skulle även förklara händelseförloppet och att mördaren troligen återvände till BP under natten och städade upp och letade efter något.

När jag såg programmet blev jag förvånad över vilken dominans kvinnan som intervjuades fick ha.
Hon kunde omöjligen veta allt hon sa.

Varför gick hon inte till polisen samma vecka som mordet?
För mig som tittare verkar det mesta vara efterhandskonstruktioner från hennes sida.

Supersnutarna hade bara höftskott i hela programmet.

Undrar om Mr P blev förhörd efter programmet?
Citera
2021-05-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
När jag såg programmet blev jag förvånad över vilken dominans kvinnan som intervjuades fick ha.
Hon kunde omöjligen veta allt hon sa.

Varför gick hon inte till polisen samma vecka som mordet?
För mig som tittare verkar det mesta vara efterhandskonstruktioner från hennes sida.

Supersnutarna hade bara höftskott i hela programmet.

Undrar om Mr P blev förhörd efter programmet?

Lustigt man kan tolka programmet så annorlunda. Är själv 100% övertygad om att Mr P är den skyldiga.
Citera
2021-05-23, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Lustigt man kan tolka programmet så annorlunda. Är själv 100% övertygad om att Mr P är den skyldiga.

Tycker nog att kvinnan gav ett närmast maniskt och sjukligt intryck. Om det nu är så att han är skyldig, då borde hon väl vara rädd om sin egen livhanke.

Han kanske ruvar på hämnd och ensam konfronterar henne nån gång.
Citera
2021-05-23, 10:14
Medlem
Citat:
Tycker nog att kvinnan gav ett närmast maniskt och sjukligt intryck. Om det nu är så att han är skyldig, då borde hon väl vara rädd om sin egen livhanke.

Hon förstod nog det var ett passionsdrama och han var helt ofarlig för andra. Tyckte inte alls hon gav något maniskt intryck utan verkade ytterst trovärdig. De här ytterst erfarna och skickliga poliserna tyckte uppenbarligen samma.
Citera
2021-05-23, 12:35
Avslutad
Citat:

Personligen tror jag inte Mr P har detta i sig.
Han verkar inte heller haft några bekymmer åren efter mordet.
Däremot kan han ha sörjt klart Eva mordet, medan jag tror den riktiga mördaren aldrig fick sin sorg behandlad och därmed kan vara farlig för omgivningen.
Mördaren hade en uppenbar passion/fascination för Eva, kanske var det någon som hon umgicks med på lite avstånd. Mördaren kunde inte släppa att hon skulle flytta, ännu mindre att hon ville sätta dit honom för droghandel.
Citera
2021-05-23, 13:03
Medlem
Citat:
Personligen tror jag inte Mr P har detta i sig.
Han verkar inte heller haft några bekymmer åren efter mordet.
Däremot kan han ha sörjt klart Eva mordet, medan jag tror den riktiga mördaren aldrig fick sin sorg behandlad och därmed kan vara farlig för omgivningen.
Mördaren hade en uppenbar passion/fascination för Eva, kanske var det någon som hon umgicks med på lite avstånd. Mördaren kunde inte släppa att hon skulle flytta, ännu mindre att hon ville sätta dit honom för droghandel.

Det finns inget som tyder på detta scenario. Många mördar också bara en gång.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2021-05-23 kl. 13:07.
Citera
2021-05-23, 14:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det finns inget som tyder på att scenariot som presenterades av "dom skickliga supersnutarna" i Svenska Fall för FBI är korrekt.
Mr P har aldrig varit misstänkt som GM, han är noggrant kartlagd och utredd enligt Börje Ö.
Mr P's påstådda färdväg med bil till mordplatsen som Mark och Bosse "hittade på" i programmet, är via en väg som inte ens fanns -87 (noll koll hade dom med andra ord). Det för utredningen så viktiga "hundvittnet" lyckades man inte ens lokalisera trots programmets alla resurser. Tramset (för att på något sätt lyckas knyta ihop det hela) med att Mr P skulle ha parkerat sin bil på Bruket och sedan tagit Evas mors cykel för att rulla ner och möta upp Eva låter ju inte klokt... och sedan "hittar" dessutom supersnutarna - som av en ren händelse - mördarens cykel i systern Anneli's källarförråd i Stockholm och jublar över fyndet: "här står cykeln som låg vid mordplatsen!".
Nä någon måtta får det väl ändå vara på fantasierna... Om det nu var Evas mors cykel som GM använde så hade utredningen visat det 1987. Den röda damcykeln stod ju hemma vid föräldrahemmet och det är klart att den kontrollerades av polisen och uteslöts. Eller undersökte man 150 damcyklar i närområdet men missade Eva's morsas?

Hela programidén med Svenska Fall för FBI går ut på att (i olösta mordfall) peka ut en möjlig GM. Det stora problemet med Eva-avsnittet är att man har pekat ut fel person.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-05-23 kl. 14:31.
Citera
2021-05-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns inget som tyder på att scenariot som presenterades av "dom skickliga supersnutarna" i Svenska Fall för FBI är korrekt.
Mr P har aldrig varit misstänkt som GM, han är noggrant kartlagd och utredd enligt Börje Ö.
Mr P's påstådda färdväg med bil till mordplatsen som Mark och Bosse hittade på i programmet, är via en väg som inte ens fanns -87. Det för utredningen så viktiga "hundvittnet" lyckades man inte ens lokalisera trots programmets alla resurser. Tramset med att Mr P skulle ha parkerat sin bil på Bruket och sedan tagit Evas mors cykel för att rulla ner och möta upp Eva låter ju inte klokt... och sedan "hittar" dessutom supersnutarna - som av en händelse - den aktuella cykeln i systern Anneli's källarförråd i Stockholm och jublar över fyndet: "här står ju cykeln som låg vid mordplatsen" Nej någon måtta får det väl ändå vara på fantasierna! Om det nu var Evas mors cykel som GM använde så hade utredningen visat det 1987. Den röda damcykeln stod ju hemma vid föräldrahemmet och det är klart att den kontrollerades av polisen och uteslöts. Eller undersökte man 150 damcyklar i närområdet men missade Eva's morsas?

Hela programidén med Svenska Fall för FBI går ut på att (i olösta mordfall) peka ut en möjlig GM. Det stora problemet med Eva-avsnittet är att man har pekat ut fel person.

Hela ditt resonemang bygger ju på att utredningen 87 var fläckfri. Jag kan köpa att FBI programmet skulle ha fel (även om jag inte tror det) men varför skulle han Börje vara en större auktoritet än dessa erkänt skickliga mordutredare. Dessutom skulle ju det bli pinsamt för Börje om han helt plötsligt måste erkänna han hade fel (det gör aldrig polisen, höll ju stenhårt fast vid att Quick var seriemördare in absurdum, trots alla bevis på motsatsen)

Ingen kommer någonsin bli fälld för detta brott är min misstanke då så lång tid gått.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2021-05-23 kl. 14:29.
Citera
2021-05-23, 14:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hela ditt resonemang bygger ju på att utredningen 87 var fläckfri. Jag kan köpa att FBI programmet skulle ha fel (även om jag inte tror det) men varför skulle han Börje vara en större auktoritet än dessa erkänt skickliga mordutredare. Dessutom skulle ju det bli pinsamt för Börje om han helt plötsligt måste erkänna han hade fel (det gör aldrig polisen, höll ju stenhårt fast vid att Quick var seriemördare in absurdum, trots alla bevis på motsatsen)

Ingen kommer någonsin bli fälld för detta brott är min misstanke då så lång tid gått.

Det är klart att det har begåtts många misstag i utredningen, inte minst inledningsvis. I det här mordfallet tror jag att GM kunde ha hittats i ett tidigt skede men man valde tyvärr att lägga allt fokus på cykel-Sture.
Citera
2021-05-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är klart att det har begåtts många misstag i utredningen, inte minst inledningsvis. I det här mordfallet tror jag att GM kunde ha hittats i ett tidigt skede men man valde tyvärr att lägga allt fokus på cykel-Sture.

Där är vi överens. Han tycker jag blev en lämplig "syndabock".
Citera
2021-05-23, 18:10
Avslutad
Citat:

Så tror jag också, men tror på en annan kandidat än Mr P.

Visst är hans beteende skumt under mordnatten men jag tror det beror på att han kanske vet vem som mördade Eva men inte kan säga det och att han kanske saknar bevis för det.

Tror även Mr P hade kontakt med mördaren under natten eller dagarna innan, det var nog ett svartsjukedrama inblandat med knarkaffärer, därav 10.000kr tipset. Eva kanske skulle lämna dessa pengar till en bekant men något hände på vägen och mördaren fick reda på att Eva hade pengar på sig, pengar som skulle gå till flytt och diverse samt betala den här "vännen" /grannen en skuld för Mr Ps räkning. Dock blev mördaren sugen på 10.000kr sedeln.

Så klart teorier om än rimliga sådana med tanke på vad som sagts i media.
Citera
2021-05-23, 18:32
Medlem
Citat:
Så tror jag också, men tror på en annan kandidat än Mr P.

Visst är hans beteende skumt under mordnatten men jag tror det beror på att han kanske vet vem som mördade Eva men inte kan säga det och att han kanske saknar bevis för det.

Tror även Mr P hade kontakt med mördaren under natten eller dagarna innan, det var nog ett svartsjukedrama inblandat med knarkaffärer, därav 10.000kr tipset. Eva kanske skulle lämna dessa pengar till en bekant men något hände på vägen och mördaren fick reda på att Eva hade pengar på sig, pengar som skulle gå till flytt och diverse samt betala den här "vännen" /grannen en skuld för Mr Ps räkning. Dock blev mördaren sugen på 10.000kr sedeln.

Så klart teorier om än rimliga sådana med tanke på vad som sagts i media.

Helt osannolik teori. I så fall till och med troligare med en random galning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in