2021-05-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
När då?

Jag tror att larmklockorna hade ringt i falsett på HQ om paret D hade försökt få LW att framstå som tokig kaninkokerska. LW var också med i arbetet kring Geotouren och de hade träffat LW. No way att HQ hade svalt sån ryktesspridning. I synnerhet inte efter LWs död och misstankar om vem som är gärningsperson.

Att Lakej från Groundspeak skulle bott hos Dsons är nog rena lögner.
Ska kolla det och återkomma.
Självklart bor man på hotell när man reser i tjänsten.
Vi pratar inte om religiösa sextokiga gamla fulingar som gärna åker runt, ber och ligger med varandra.
Citera
2021-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte just de orden och inte just i denna dialogsekvens.

Men i tidigare inlägg har du skrivit att hon önskade barnet död (fritt ur minnet) i liknande ordalag om att det var hon som inte ville ha barnet.

Jag har reagerat på det, då det enda jag vet att jag läst/sett är att HD har förlossningsdepression, barnet hade sädbarnkolik som sedan visade sig vara laktosintollerans och/eller glutenallergi.

17/1 hade ni lite samma tema.
Då skrev Develi så här:

”LW har i chatt anförtrott en av sina väninnor att SD fått hålla koll på sin hustru för att hon inte ska skada det yngsta barnet.”

Nåt sånt du kanske mindes?

SD säger till LW som säger till någon som berättar i förhör. Svårt veta vad som är samt kring google spädbarnsdöd.
Citera
2021-05-22, 18:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att Lakej från Groundspeak skulle bott hos Dsons är nog rena lögner.
Ska kolla det och återkomma.
Självklart bor man på hotell när man reser i tjänsten.
Vi pratar inte om religiösa sextokiga gamla fulingar som gärna åker runt, ber och ligger med varandra.
Det verkar som om det stämmer, om det är Jenn det handlar om. LW skriver om att SD har nattgäster, och refererar till middagen hos HÅ.
Hon skriver även att SD inte presenterat LW för MissJenn, och inte gett LW cred för något elektroniskt pass som hon hittat på.
(164/1115)
Citera
2021-05-22, 18:38
Medlem
Citat:
Jag ställde tidigare en fråga om hur hon försörjde sig under dessa år. Det finns inte en sportmössa att hon fick sjukpenning så länge. Under den tidsperioden var det stopp när man nådde en bortre gräns.
Jag förstår om du inte vet, men finns det någon info om hon verkligen var borta från arbetsmarknaden så länge?

Och hemma (sjukskriven?) i ett år då hon ”vägrar vård”?
Hur såg administrationen ut kring det? Försäkringskassan und so weiter?
Citera
2021-05-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar som om det stämmer, om det är Jenn det handlar om. LW skriver om att SD har nattgäster, och refererar till middagen hos HÅ.
Hon skriver även att SD inte presenterat LW för MissJenn, och inte gett LW cred för något elektroniskt pass som hon hittat på.
(164/1115)

Ok, då stämmer det säkert, men den där sjödimman är dålig på källor och det är sjukt irriterande att själv leta i 14000 sidor.
Det är helt omöjligt att minnas vartenda dugg.

Det är knappt 6 dygn kvar till domen offentliggörs; oavsett utfall blir det antiklimax.
Måtte rätten lyckats göra juridik av detta som innebär att mördaren SD får skaka galler!
Citera
2021-05-22, 18:40
Medlem
Citat:
Jag ställde tidigare en fråga om hur hon försörjde sig under dessa år. Det finns inte en sportmössa att hon fick sjukpenning så länge. Under den tidsperioden var det stopp när man nådde en bortre gräns.
Jag förstår om du inte vet, men finns det någon info om hon verkligen var borta från arbetsmarknaden så länge?
Jag har sökt svar gällande hennes arbets(o)förmåga.
Får inte ihop en tidslinje med simlärarjobb, plugg, sjukskrivning, graviditet och barnledighet, mer sjukskrivning och 20 år inom psykvård?
Det finns ingen chans att hon har hunnit med så mycket, lägg därtill psykos samt semesterresor och geocacheresor.
Hon var så sjuk, så sjuk... någonting stämmer inte.
Citera
2021-05-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och hemma (sjukskriven?) i ett år då hon ”vägrar vård”?
Hur såg administrationen ut kring det? Försäkringskassan und so weiter?

Exakt! Försäkringskassan hade då iaf en gräns att förhålla sig till. Idag är de ändå oresonliga men med annan lagstiftning.

Anledningen till min fråga är hur i helsefyr det fanns ekonomiskt utrymme för renovering, georesor, USA-resa för SD, spabad, sedvanliga utgifter för bostad, villaunderhåll, barnaktiviteter etc.
Stöld i Umeå?
Citera
2021-05-22, 18:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ok, då stämmer det säkert, men den där sjödimman är dålig på källor och det är sjukt irriterande att själv leta i 14000 sidor.

Det är knappt 6 dygn kvar till domen offentliggörs; oavsett utfall blir det antiklimax.
Måtte rätten lyckats göra juridik av detta som innebär att mördaren SD får skaka galler!

När HÅ berättar i förhör i TR (ca 13 min in i förhöret) ger hon inte uttryck för att LW ”bjudit in sej själv” i negativ bemärkelse. Hon säger att LW uppmärksammade dem (HÅ och LÅ) att även hon varit delaktig i touren och frågade om hon ”kunde bli med”. Och HÅ sa att javisst, självklart, det fanns plats - och hon verkar tycka att det var den naturligaste saken i världen. (Min känsla är att HÅ tänker att hon själv borde ha tänkt på att bjuda in även LW, men det är bara min känsla.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-22 kl. 18:57.
Citera
2021-05-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har sökt svar gällande hennes arbets(o)förmåga.
Får inte ihop en tidslinje med simlärarjobb, plugg, sjukskrivning, graviditet och barnledighet, mer sjukskrivning och 20 år inom psykvård?
Det finns ingen chans att hon har hunnit med så mycket, lägg därtill psykos samt semesterresor och geocacheresor.
Hon var så sjuk, så sjuk... någonting stämmer inte.

Håller med. Det är nog inte relevant till själva mordet, men väcker för mig en misstanke om oärligheter, vilket verkar vara ett signum för dessa två ljugande, dementa omänniskor.
Citera
2021-05-22, 18:55
Medlem
Citat:

Ja sjödimman är betydligt närmare Dsons än hon velat medge.
Som dödspolare och galet avundsjuk på alla LWs framgångar hyser hon ett alldeles personligt hat.
Vilket varit tydligt länge.
Citera
2021-05-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kommer ihåg att det är Beh.ass. som gjort den första sammanställningen, och att det sen var T34Panzer som plockat ut ”best of”.

Tack, ser den är länkad nu!
Sanslös läsning. Sanslös. Och en sån "människa" ska jobba som sköterska??
Någon som vet ifall golvbrunnsdrottningen är i tjänst på strokeavdelningen?
Citera
2021-05-22, 19:00
Medlem
Hur kom det sig att Steffe inte lyckades haffa "mugglarna" som förstörde Lenas "burkar"
Han om någon, borde ha koll på de "snorungar" som rört sig i området, med tanke på hans nattliga utflykter, kontroll av de som kör för fort, glömt släcka lampan eller ljus mm
Hur kommer det sig att han inte "lyckades ta fast" den som förstört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in