2021-05-22, 17:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det Jenn eller någon annan? När skedde det? I samband med den där middagen hemma hos HÅ och hennes man, då HD bestämde att familjen D skulle dra när hon såg att LW var där?

Jag kommer inte ihåg namnet men det var sommaren -17 när LW bjöd in sig själv för att hon visste att SD och HD skulle dit och sedan spelade oskyldig och blev kränkt och krävde gottgörelse när SD anklagade henne för att ha ordnat det för att förstöra för honom och HD.
Citera
2021-05-22, 17:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag kommer inte ihåg namnet men det var sommaren -17 när LW bjöd in sig själv för att hon visste att SD och HD skulle dit och sedan spelade oskyldig och blev kränkt och krävde gottgörelse när SD anklagade henne för att ha ordnat det för att förstöra för honom och HD.

Det jag undrade över var om de amerikanska gästerna bodde hos familjen D. Det hade jag missat. Den där middagen, då LW ville delta eftersom även hon varit delaktig i touren, berättar HÅ sin version av i TR.
Citera
2021-05-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är verkligen inget man gör så sent på natten om det inte ringer en varningsklocka.
För mig är det absolut ett indicium, vilket ju också åklagarna anser.

På listan finns ju sådant som är indicuim i rätten, men också sådant som inte håller där, utan är sådant som vi i tråden känner är tecken på att SD är den skyldige till mordet.

Jag tar med alla punkter, utan inbördes rangordning vad gäller tyngd ur bevisningshänseende. För mig är listan en pepp- lista inför HR domen.

Lägger till till listan:

Citat:
- Vem påstår att LW ofta har besökt honom, både bittida och sent (men det finns ingen granne, inte ens den mest observanta, som någonsin sett henne göra det)?

Vem säger till sin chef att tråkiga (min minnesbild av ordval) rubriker kommer, på förmiddagen 15 maj när ”alla” vet om LW att LW alltid har telefonen med sig och rätt osannolikt ligger skadad vid en cache nånstans, om hon inte ringt efter hjälp.

Vem vattnar gräsmattan under mordnatten med sin egen spridare och dagar senare frågar en granne om denne har en och kan hjälpa till att vattna, för hans antagligen hamnat bakom miljoner kaninhinder.

Vem påstår dessutom att ”någon” (Mållgan?) stängt av vattningen under mordnatten fast ingen i grannskapet bekräftat?

Vem har dödshotat LW och hennes yngste son?
Citera
2021-05-22, 17:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det jag undrade över var om de amerikanska gästerna bodde hos familjen D. Det hade jag missat. Den där middagen, då LW ville delta eftersom även hon varit delaktig i touren, berättar HÅ sin version av i TR.

Ja, de bodde hos familjen D och LW var avundsjuk som vanligt.

Jag antar att HÅ berättade att LW bjöd sig själv?
Citera
2021-05-22, 17:44
Medlem
Citat:
SD och HD skulle till USA. Kanske besöka HQ och kunna framställa LW som en tokig kaninkokerska. Ge sin version av bråket. De hade väl en viss status p.g.a. geotouren och ledaren/ledarna hade bott hemma hos dem.

Första gången som jag håller med dig om vad du knapprat fram, fast bodde de från HQ hos Dsons?
Citera
2021-05-22, 17:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, de bodde hos familjen D och LW var avundsjuk som vanligt.

Jag antar att HÅ berättade att LW bjöd sig själv?

HÅ berättade att LW frågade om hon kunde få delta, vilket HÅ tyckte var helt naturligt och självklart att hon skulle få, eftersom LW hade en del i touren.
Citera
2021-05-22, 17:51
Medlem
Citat:
Och LW gick över en annan gräns när hon som vigselförrättare hade en affär med brudgummen. Betydligt värre än några töntiga GC-loggar, tycker jag.

Tycker du, ja.
Men HD tyckte inte som du, och fick med sig SD på sin sida.
LW ansåg med all rätt att fusket var fel.
Jag kan också tycka skitsamma, men GC var på allvar för alla tre.
Citera
2021-05-22, 17:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
HÅ berättade att LW frågade om hon kunde få delta, vilket HÅ tyckte var helt naturligt och självklart att hon skulle få, eftersom LW hade en del i touren.

Medan LW ljög för SD och sa att hon blivit inbjuden och inte förstått att SD och HD skulle dit. Hon skapade ett stort drama där hon var kränkt över hans anklagelser och krävde att han skulle be henne om ursäkt och gottgöra henne.
Citera
2021-05-22, 17:52
Medlem
Citat:
Det finns i FUP. Hon bombade honom med blider hela dagen utan att få svar. Bl.a. nakenbilder. Det har skrivits om många gånger i tråden. Men du bara blundar för det du inte vill se, eller? Precis som LW gjorde.

Hela dagen? Vilken källa har du på det?
Citera
2021-05-22, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför skaffade hon sig inte ett bättre betalt jobb istället för att stjäla en sjuk kvinnas man?
Varför skaffar du dig inte nån bra terapeut och börjar ta ansvar för dig själv och ditt hat?

LW stal ingen man. Han kör samma beteende långt innan och raggar hej vilt, flörtar järnet under HDs graviditeter ända bort till 2008 enligt digitala spår:
V*ktoria W på dykbloggen 2003/04:
M*aja på dykbloggen 2005/06:
A*nnika 2008:
För övrigt har han nån potentiell tronarvinge som ess i rockärmen och det finns fler han flörtar med enligt sms och förhör.

... och mer framkommer via hans jobb om kontakter med kvinnor. Ab 148.

SD skickar mms med bild på en brud han har armen kring till JW då han är på konferens i januari 2018:
" Superglad var hon inatt, troligen trött nu
Inte så fördelaktig bild på henne, tyckte hon var mycket snyggare inatt... "
" Skulle kunna vara hennes pappa.
Får nöja mig att drömma om andra. Behåller tant gredelin.
"

EW beskriver en kickoff ang nytt dataprogram:
" De bestämde att de skulle skicka anonyma frågor via programmet som skulle besvaras. E satt snett bakom Stefan och såg hans fråga, "vem har haft sex på Örebrokontoret?". Då frågorna ställde skrattades det inom gruppen men ingen sa sig ha skrivit frågan. Den frågan var väldigt avvikande mot de andra frågorna."

"Ytterligare ett tillfälle var på en konferens i Prag 2011. Det blev då ett snack om Stefan och "rödklänningen". "Rödklännigen" jobbade i bolaget men i ett annat land och Stefan var på
jakt efter henne."

JS:
Att det sen står ryktesvägen behöver du inte ens bekymra dig om, det sammanfaller snarare på ett följsamt sätt:
"J har hört ryktesvägen att Stefan, innan han bytte arbetsplats, skickade sms till frånskilda kvinnor på arbetsplatsen vilket genererade att den dårvarande chefen A fick ha ett samtal med honom. En av kollegorna som Stefan skickade sms till tror J är SJ."

" Stefan är en helt vanlig kille med famiij samtidigt är det något med honom som inte är helt hundra. Han hintar om sex hela tiden och att han har sexuella relationer med tjejer, vilket inte stämmer med den bild som J har av honom. Stefan har varit öppen med att han haft en affär med en kvinna. På Exact har Stefan visat en bild på Lena för bland annat MH."
Citera
2021-05-22, 18:14
Medlem
Citat:
SD och HD skulle till USA. Kanske besöka HQ och kunna framställa LW som en tokig kaninkokerska. Ge sin version av bråket. De hade väl en viss status p.g.a. geotouren och ledaren/ledarna hade bott hemma hos dem.

När då?

Jag tror att larmklockorna hade ringt i falsett på HQ om paret D hade försökt få LW att framstå som tokig kaninkokerska. LW var också med i arbetet kring Geotouren och de hade träffat LW. No way att HQ hade svalt sån ryktesspridning. I synnerhet inte efter LWs död och misstankar om vem som är gärningsperson.
Citera
2021-05-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Så ge då fan i att påstå att så är fallet.
Hon har två episoder av djup depression, hon är sucidal. Jag skriver familjen vilket inkluderar barnen utifrån citat.

Barnet det googlas på föds 2006.
Jag har tidigare skrivit att hon uppger att återinsjuknande beror på PPD varav hon har tecken på att inte knyta an till barnet utifrån det han beskriver och att PPD är allvarligt.

Sen nämner HD behov av livslång behandling för depression så att hon inte ska hamna där igen.

HDs sjukdomsperioder är något flytande, själv pratar hon om 2011 (återinsjuknar) och vägrar vård i ett år för att hon inte vill till sjukhuset där hon arbetar.
För HD flummar nåt så djävulskt med sina sjukdomstider. Trots att hon är klar i huvudet 2018 och det lär vara väl dokumenterat:

"FL I: Eem under vilken period är det som vi tänker oss då, när du var såhär sjuk?
MT: Jag tror att det var 2011. Det är därför jag säger efteråt för att, nej men jag ...
(suckar) många, många år"

Ett annat vittne, JEB, nämner psykos. Den kvinna som HD förbjuder att ens nämna LW vid namn. Hon beskriver även att hennes medicinering inte fungerade optimalt.
Här landar uppgiften på runt 2008 så det är oklart vilken episod som menas:

"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon
skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt.
Ab 150

Jag ställde tidigare en fråga om hur hon försörjde sig under dessa år. Det finns inte en sportmössa att hon fick sjukpenning så länge. Under den tidsperioden var det stopp när man nådde en bortre gräns.
Jag förstår om du inte vet, men finns det någon info om hon verkligen var borta från arbetsmarknaden så länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in