2021-05-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det finns i FUP. Hon bombade honom med blider hela dagen utan att få svar. Bl.a. nakenbilder. Det har skrivits om många gånger i tråden. Men du bara blundar för det du inte vill se, eller? Precis som LW gjorde.

Att Lena skickade nakenbilder vet vi alla, men jag avser söndagen/måndagen. Kan du skicka en länk rörande detta? FUP innehåller 1000-tals sidor...
Citera
2021-05-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ett stort intresse ute i landet. Media av olika typer har skrivit om mordet. Runt julhelgen, tror jag det var, hade vi över tusen läsare av tråden samtidigt. Jag vet att många över hela landet är oroade över att mördaren kanske går fri trots allt. Eller fri och fri, det blir han när han erkänner.

Bra där, jag har sagt det förr, som inlåst kommer Sd klättra på väggarna, att bli bortglömd är mer än vad hans ego tillåter.
Han kommer erkänna efter några år på kåken, det är jag säker på.
Huruvida han har ett samvete och lider av ånger låter jag vara osagt.
Men det är tydligt att han saknar LW, han har skickat minst två meddelanden långt efter hennes död.

Appropå hans uttalande att "Både jag och Lena..." är ett sätt att kontrollera henne även efter att ha mördat henne.
Ett helt sinnessjukt uttalande.
Citera
2021-05-22, 15:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Frågan är om ens åklagaren tror på fällande dom eftersom att hon inte yrkade på häktning i samband med att hovrättsförhandlingarna avslutades. Jag tror helt enkelt att hon inte trodde det var någon ide

Från NA, intervju med Sven-Erik Alhem, tidigare överåklagare:

"– Om bevisningen består av en komplicerad indiciekedja så kan det ta tid för domstolen att analysera skuldfrågan. Det är något som inte görs i en handvändning."

[...]

"– Det är klart att den som har anknytning till utlandet, och som förstår risken med att domen kan ändras, kan ha ett intresse av att fly undan. Men den som är svensk medborgare och etablerade i landet har inget att vinna på det. Det skulle bara innebär att de håller sig undan under mycket osäkra omständigheter."

https://www.na.se/artikel/experten-om-att-misstankte-hjarstamordaren-inte-haktades-efter-rattegangen-det-ar-forstaeligt
Citera
2021-05-22, 15:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men vad i hela friden är det för problem?

Barnen skriver jag. Ingår i familj.
Pluralis.
Den form som står i citat.

Självklart planerar hon att dö om hon är sucidal - och säger att så är fallet.

Jag har öht inte nämnt googlade spädbarn som lär höra till förlossningsdepression.

Hon är sucidal i två omgångar och du måtte väl se vem Fhl pratar om ang familjen.

Men så här är det. Fortsätt påstå att det inte är sakfakta för att omhulda HD - så fortsätter jag ta ytterst allvarligt på vad hon säger eftersom det tangerar min profession där detta sätt att prata vore krigslarm.
Vi ser på saker olika så ha det.

Men vi pratar inte om vilka som ingår i en familj eller om hon är suicidal eller inte. Det är inte där frågetecknen står.

Du pratar om vem som har planerat allt, och där påstår du att det är HD.

Och jag har inget emot om du spekulerar det.
Det är inte det heller som är frågan.

Utan det att du lägger fram det som att det är fakta, att HD planerar spädbarnets död och att det är HD som planerar familjens död, för mig på väldigt vaga grunder. Så vaga grunder att jag inte alls kan se det du påstår utifrån dina valda citat.

För mig är det inte alls solklart att det är hon som planerar något alls, utom möjligen sin egen död (vilket hon ju säger iaf).
Citera
2021-05-22, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vi pratar inte om vilka som ingår i en familj eller om hon är suicidal eller inte. Det är inte där frågetecknen står.

Du pratar om vem som har planerat allt, och där påstår du att det är HD.

Och jag har inget emot om du spekulerar det.
Det är inte det heller som är frågan.

Utan det att du lägger fram det som att det är fakta, att HD planerar spädbarnets död och att det är HD som planerar familjens död, för mig på väldigt vaga grunder. Så vaga grunder att jag inte alls kan se det du påstår utifrån dina valda citat.

För mig är det inte alls solklart att det är hon som planerar något alls, utom möjligen sin egen död (vilket hon ju säger iaf).
"att HD planerar spädbarnets död"

Jasså. Vart skriver jag det?
Citera
2021-05-22, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"att HD planerar spädbarnets död"

Jasså. Vart skriver jag det?

Inte just de orden och inte just i denna dialogsekvens.

Men i tidigare inlägg har du skrivit att hon önskade barnet död (fritt ur minnet) i liknande ordalag om att det var hon som inte ville ha barnet.

Jag har reagerat på det, då det enda jag vet att jag läst/sett är att HD har förlossningsdepression, barnet hade sädbarnkolik som sedan visade sig vara laktosintollerans och/eller glutenallergi.
Citera
2021-05-22, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är klart att det spelar roll.

Jag är gansk säker på att kriget mellan Lena och HD egentligen är SDs bråk (terrorbalans) med Lena. Där har SD lagt sig i genom att hota Lena med att hon kommer bli utesluten och bannad.

Som jag ser det (tror) visar det att det handlar om att återerövra revir, inte poäng i första hand.
Det fast det måste vara klart för henne att andra inom geocachingen inte skulle se på det med blida ögon.

Jag är övertygad om att hon är inte bara påhejad av SD utan uppmanad av honom. SD har säkert pratat så mycket skit om Lena till HD om hur elak Lena är som raderar loggarna som HD inte varit på.

Han har sagt tidigare att Lena ska tillrättavisas när hon gör saker mot HD som SD inte gillar.
Där får han gratispoäng av HD.

- HDs återloggning efter Lenas död, visar hur allvarlig och djup konflikten är mellan HD och Lena och därigenom mellan Lena och SD (eftersom han har lagt sig i konfliken, kanske t om är den som skapat konflikten?)

- HDs återloggning visar att konflikten är så djup att hon skiter i vad folk kan tycka

- HDs återloggning visar att konflikten är så djup att hon skiter i att det är djupt kränkande mot Lena och därigenom hennes barn.

HD har absolut gått över en gräns där, som de flesta människor skulle anse att vara skamlgt att gå över.
- HDs återloggning visar att hon satt vid sin dator på kvällen den 10 juni och är utan skrupler.

- Som empatisk sjuksköterska hoppades att hon att LW skulle vara död så återloggningen var smidig och utan konflikter.
Senast redigerad av develi 2021-05-22 kl. 16:41.
Citera
2021-05-22, 17:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis som du skriver så minns jag det också.
Det är därför jag inte förstår hur det kan vara något hot, eller uppfattas som ett hot.
SD visar igen att han är dum i huvudet som tror att han kan hota med något som inte är ett hot.
Trodde verkligen Lena på det hotet?

SD och HD skulle till USA. Kanske besöka HQ och kunna framställa LW som en tokig kaninkokerska. Ge sin version av bråket. De hade väl en viss status p.g.a. geotouren och ledaren/ledarna hade bott hemma hos dem.
Citera
2021-05-22, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte just de orden och inte just i denna dialogsekvens.

Men i tidigare inlägg har du skrivit att hon önskade barnet död (fritt ur minnet) i liknande ordalag om att det var hon som inte ville ha barnet.

Jag har reagerat på det, då det enda jag vet att jag läst/sett är att HD har förlossningsdepression, barnet hade sädbarnkolik som sedan visade sig vara laktosintollerans och/eller glutenallergi.
Exakt. Så ge då fan i att påstå att så är fallet.
Hon har två episoder av djup depression, hon är sucidal. Jag skriver familjen vilket inkluderar barnen utifrån citat.

Barnet det googlas på föds 2006.
Jag har tidigare skrivit att hon uppger att återinsjuknande beror på PPD varav hon har tecken på att inte knyta an till barnet utifrån det han beskriver och att PPD är allvarligt.

Sen nämner HD behov av livslång behandling för depression så att hon inte ska hamna där igen.

HDs sjukdomsperioder är något flytande, själv pratar hon om 2011 (återinsjuknar) och vägrar vård i ett år för att hon inte vill till sjukhuset där hon arbetar.
För HD flummar nåt så djävulskt med sina sjukdomstider. Trots att hon är klar i huvudet 2018 och det lär vara väl dokumenterat:

"FL I: Eem under vilken period är det som vi tänker oss då, när du var såhär sjuk?
MT: Jag tror att det var 2011. Det är därför jag säger efteråt för att, nej men jag ...
(suckar) många, många år"

Ett annat vittne, JEB, nämner psykos. Den kvinna som HD förbjuder att ens nämna LW vid namn. Hon beskriver även att hennes medicinering inte fungerade optimalt.
Här landar uppgiften på runt 2008 så det är oklart vilken episod som menas:

"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon
skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt.
Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-05-22 kl. 17:18.
Citera
2021-05-22, 17:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SD och HD skulle till USA. Kanske besöka HQ och kunna framställa LW som en tokig kaninkokerska. Ge sin version av bråket. De hade väl en viss status p.g.a. geotouren och ledaren/ledarna hade bott hemma hos dem.

Är det Jenn eller någon annan? När skedde det? I samband med den där middagen hemma hos HÅ och hennes man, då HD bestämde att familjen D skulle dra när hon såg att LW var där?
Citera
2021-05-22, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det Jenn eller någon annan? När skedde det? I samband med den där middagen hemma hos HÅ och hennes man, då HD bestämde att familjen D skulle dra när hon såg att LW var där?
Finns skärmdump via LW, vet inte vart men det är troligen 2016/17. Det var nåt med geotouren, med reservation fritt ur minne ang datum.
Citera
2021-05-22, 17:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Din sista mening; absolut inte. Finns ingen annan än SD som hade motiv och möjlighet nog att mörda Lena. Vem skulle annars kunna locka ut henne mitt i natten så blixtsnabbt att hon inte ens slog in sonens födelsedagspresent klart, en person som kunde få henne att gå in bakom planket med denna?

Vem kände ett sånt raseri att h*n slog ihjäl Lena med 17 slag, varav de flesta i huvud och ansikte, vilket är ett tecken på att personen kände Lena och hatade henne? Hon är inte våldtagen, men däremot hade gp sölat ner hennes kjol med sperma...Finns bara en som skulle kunna göra detta mot Lena. Som kanske även skyddas av minst en annan person efter mordet. Det finns såna individer som känner till vem mördaren är, men av olika anledningar skyddar denna.

Undrar hur de kan leva med den vetskapen.

Citat:
vilket är ett tecken på att personen kände Lena och hatade henne

Det är det inte. Förstår du att du framställer dig själv som lite trög när du vägrar fatta vad som skrivs här?
Citat:
Vem skulle annars kunna locka ut henne mitt i natten så blixtsnabbt att hon inte ens slog in sonens födelsedagspresent klart, en person som kunde få henne att gå in bakom planket med denna?

Precis vem som helst av alla hennes karlar.
Citat:
men däremot hade gp sölat ner hennes kjol med sperma

Och hennes trosor som låg i tvättkorgen så fläckarna på kjolen kan ha hamnat där vid något annat tillfälle. Varför ta på en ren kjol om hon förväntade sig sex och fler fläckar?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-22 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in