Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Inte just de orden och inte just i denna dialogsekvens.
Men i tidigare inlägg har du skrivit att hon önskade barnet död (fritt ur minnet) i liknande ordalag om att det var hon som inte ville ha barnet.
Jag har reagerat på det, då det enda jag vet att jag läst/sett är att HD har förlossningsdepression, barnet hade sädbarnkolik som sedan visade sig vara laktosintollerans och/eller glutenallergi.
Exakt. Så ge då fan i att påstå att så är fallet.
Hon har två episoder av djup depression, hon är sucidal. Jag skriver familjen vilket inkluderar barnen utifrån citat.
Barnet det googlas på föds 2006.
Jag har tidigare skrivit att hon uppger att återinsjuknande beror på PPD varav hon har tecken på att inte knyta an till barnet utifrån det han beskriver och att PPD är allvarligt.
Sen nämner HD behov av livslång behandling för depression så att hon inte ska hamna där igen.
HDs sjukdomsperioder är något flytande, själv pratar hon om 2011 (återinsjuknar) och vägrar vård i ett år för att hon inte vill till sjukhuset där hon arbetar.
För HD flummar nåt så djävulskt med sina sjukdomstider. Trots att hon är klar i huvudet 2018 och det lär vara väl dokumenterat:
"FL I: Eem under vilken period är det som vi tänker oss då, när du var såhär sjuk?
MT: Jag tror att det var 2011. Det är därför jag säger efteråt för att, nej men jag ...
(suckar) många, många år"
Ett annat vittne, JEB, nämner psykos. Den kvinna som HD förbjuder att ens nämna LW vid namn. Hon beskriver även att hennes medicinering inte fungerade optimalt.
Här landar uppgiften på runt 2008 så det är oklart vilken episod som menas:
"Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon
skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt. Ab 150