2021-05-22, 16:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken effekt då? Att skapa immunitet mot Covid19 som antivaccers påstår så är svaret ja. Vitamin D skyddar inte mot Covid19.
Har du verkligen missat D-vitaminets verkan på immunförsvaret? D reglerar din immunrespons, låga värden kan göra att du får en för stark reaktion. D & C skyddar även membranen i blodkärlen som hos vissa kan bli inflammerade av covid. Det är viktigt som förebyggande för att undvika svår covid, om man är i riskgrupp.

Alla i norden bör ta ca 5000 IU under vinterhalvåret. Zink och Magnesium är viktigt också. Eftersom det är svårt att få i sig fullgod mängd via kosten är det bra att komplettera med tillskott.

Vaccin i all ära men inget slår god sömn, träning och bra kost. Inget!
Citera
2021-05-22, 16:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Med dina siffror skulle alltså bara 100 personer under 70 avlidit av covid19 i Sverige, trots att den verkliga siffran uppgår till flera tusen enligt Socialstyrelsen. Sedan anklagar du mig för fake news. Det blir löjligt att argumentera med dig, då du bara skiter siffror ur tomma intet.

Ja.. du står för Fake News.. och jag kommer att "debunka" dig nedan

Här kommer en liten mattelektion du verkligen tycks behöva.. allt är inte skönlitteratur eller konsthistoria.

1. Antal invånare i Sverige: 10.3 M
2. Antal 70 plussare: 1.7 M
3. Antal under 70 år = 10.3-1.7 = 8.6 Miljoner
4. Antal avlidna under 70.. ca 2.000
5 Motsvarar i procent: 2.000/8.600.000 x 100 = 0.02% .. vänta, inte 0.1%. utan 0.02%

Således, jag hade FEL.. det är inte 99.9% under 70 som överlevt trots att viruset härjat fritt.. det är är hela 99.98%

Således: Den enda som skiter siffror ur sin mun är du din fårskalle

Frågor på min faktabaserade beräkning?
Citera
2021-05-22, 16:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Har samma känsla av att covid skulle kunna vara det definitiva slutet bara efter att ha hört några yngre och friskare som haft sjukdomen och hur jävligt det var.

Att utsättas för lågintelligenta dårar som påstår att vaccinet är farligare än sjukdomen, för oss som de inte känner, det är svart humor!

Tror många inte fattar det här. Vet en kille som också hade samma inställning. Att Covid19 var ofarligt om man var ung och frisk. Han hade inga underliggande sjukdomar. Det slutade med att han hamnade på sjukhus med syrgasmask och blev inne i 3 veckor på sjukhus. Det här var några månader sedan och han är fortfarande inte återställd. Tror många dårar som på allvar tror att Covid är jämförbart med en förkylning, att stater världen över har överreagerat som stängt ned, samt att sjukdomen botas med d-vitamin kommer att tänka om, den dagen då de själva drabbas svårt. Det är ungefär det som krävs, då de uppenbarligen inte kan ta till sig budskapet. Om de bara tänkte lite kritiskt, borde de dock inse att en stat har inget att vinna på att stänga ned samhället, ekonomin m.m. Det är något man drar sig i det längsta för att göra. Det är snarare så att stater gör för lite. Man offrar hellre befolkningen än ekonomin. Som privatperson kan man dock inget annat göra än att försöka skydda sig själv samt sina nära och kära. Vill dårarna som tror att allt är fake news gå ut och möta döden så får de väl göra det tänker jag. De kommer säkert vägra vaccin också. Frågan är bara vad de ska göra när de ligger där i sjukhussängen och inte ens kan få upp locket på sina d-vitamin kosttillskott.
Citera
2021-05-22, 17:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja.. du står för Fake News.. och jag kommer att "debunka" dig nedan

Här kommer en liten mattelektion du verkligen tycks behöva.. allt är inte skönlitteratur eller konsthistoria.

5 Motsvarar i procent: 2.000/8.600.000 x 100 = 0.02% .. vänta, inte 0.1%. utan 0.02%

Således, jag hade FEL.. det är inte 99.9% under 70 som överlevt trots att viruset härjat fritt.. det är är hela 99.98%

Således: Den enda som skiter siffror ur sin mun är du din fårskalle

Frågor på min faktabaserade beräkning?

Din uträkning går ut på att ALLA under 70 år har haft Covid19.
Citera
2021-05-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen

D-vitamin hjälper inte mot alla sjukdomar för den sakens skull.

Nyfiken fråga. Hur är man funtad om man blir presenterad en gigantisk studie som visar att D-vitamin inte hjälper mot Covid, och sedan tycker att det bästa motargumentet är att Covid är en sjukdom och D-vitamin hjälper mot sjukdom?

Ditt motargument är så löjligt generaliserande att det helt saknar bäring.

Det finns studier som tyder på att D- vitamin hjälper.

En stark kropp i grunden säger ju sig självt är ett bra utgångsläge.
Sen kan vi dra epitet härs och tvärs.
Citera
2021-05-22, 17:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Din uträkning går ut på att ALLA under 70 år har haft Covid19.

Du kan försöka vinkla det hur mycket du vill din pappskalle....
0.02% av alla under 70år har avlidit.. 0.02%.. det är allt!

Men jag forsätter gärna beräkningen med ny "input" från dig... så hur många har smittats enligt dig?
Så kan vi räkna på IFR, CFR samt smittspridningstakten.

Detta kommer bara bli jobbigare och jobbigare för dig...
Citera
2021-05-22, 17:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Men jag forsätter gärna beräkningen med ny "input" från dig... så hur många har smittats enligt dig?

Dödligheten brukar beräknas till 0,5-1% enligt WHO. Men så har vi ju mängder som blir svårt sjuka.
Googla på hur många som har långtidssymtom. Uppskattningvis runt 100 tusen. Många kommer sannolikt aldrig bli helt återställda.
Citera
2021-05-22, 17:21
Medlem
Citat:
....och alla de miljoner människor som dött världen över då? Vilka tar ansvar för det?

Ja väljer man att ställa frågan så…

Vaccin kan vara bra för dom i riskgruppen.
Vaccin är för dom svaga med dåligt immunförsvar som inte klarar sjukdomen själv.

Det är dock vanskligt att gambla med friska starka människor.
Citera
2021-05-22, 17:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Här kan du läsa mer om dödligheten i Covid19, så kan du sluta med dina killgissningar och "snillen spekulerar uträkningar".

https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19
Citera
2021-05-22, 17:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Dödligheten brukar beräknas till 0,5-1% enligt WHO. Men så har vi ju mängder som blir svårt sjuka.
Googla på hur många som har långtidssymtom. Uppskattningvis runt 100 tusen. Många kommer sannolikt aldrig bli helt återställda.

Fortsätt du med ditt ordbajseri och ändrad fokus....

Du har fått uträkningen.. peka på vad som är fel i den.. eller håll flabben

Det räcker med er påverkansagenter
Citera
2021-05-22, 17:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja väljer man att ställa frågan så…

Vaccin kan vara bra för dom i riskgruppen.
Vaccin är för dom svaga med dåligt immunförsvar som inte klarar sjukdomen själv.

Det är dock vanskligt att gambla med friska starka människor.

Att smitta ned befolkningen med covid19 är verkligen att gambla med människor. Betydligt mer än att ge dem vaccin. Största risken med vaccin är för övrigt inte att det skulle vara farligt, utan att vaccinet inte hjälper.
Citera
2021-05-22, 17:28
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Här kan du läsa mer om dödligheten i Covid19, så kan du sluta med dina killgissningar och "snillen spekulerar uträkningar".

https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19

Som sagt... du är en DESINFORMATÖR... peka vad som är fel i min uträkning!!!!

CASE CLOSED!!!

KLARVAKEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in