2021-05-17, 13:03
Medlem
Vaxads avatar
Ja, nog fan är det game over för EA. Milt sagt.

Hoppas som nämnt att alla 3 BO går ihop med en samlad stämning nu efter detta.

EA förtjänar att sättas på plats ordentligt och givetvis ett långt frihetsberövande, helst i form av tvångsvård.

Oacceptabelt beteende.
Citera
2021-05-17, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Hade varit intressant att se de sekretessbelagda bilderna på tjejerna så att vi här på FB hade kunnat göra en samlad bedömning av om det var en våldtäkt
Ja. Det är svårt att skaffa sig en fullständig bild över händelsen annars.
Citera
2021-05-17, 13:36
Medlem
biancaJs avatar
Tänk alla pappskallar som slogs i kön för att försvara EA. De som inte ens hade tid att reflektera över vad som var förnuftigt och sannolikt innan de yttrade sig, undvek det uppenbara för att neurotiskt fästa sig vid helt andra saker. Den här historien kommer hamna i vårt kollektiva undermedvetna och ligga där och glöda ett bra tag.
Citera
2021-05-17, 13:52
Medlem
densistasovjets avatar
Kan det här målet bli prejudicerande på något sätt för förtal i dessa sorters mål?
Citera
2021-05-17, 14:11
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kan det här målet bli prejudicerande på något sätt för förtal i dessa sorters mål?

Det hoppas jag!

Jag hoppas också att det blir psykologiskt prejudicerande dvs förändrar vårt sätt att tänka kring hur offerrollen kan användas för att bli en förövare.

hatar för övrigt orden ”offer” och ”förövare” precis som jag hatar alla ord som plötsligt tycks ligga på allas läppar och används helt oreflekterat som om de alltid betytt samma saker i alla sammanhang sedan tidernas begynnelse: tystnadskultur, våldtäkt, makt osv
Citera
2021-05-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det blir i alla fall mer än 1000 fällande domar för våldtäkt, mot bara ca 20 för förtal. Dvs fler fällande våldtäktsdomar per vecka än fällande förtalsdomar per år.

Jag tycker mig förstå varför GL valde att omedelbart gå ut med sitt namn och ställa upp på intervjuer. Hade han kört "inga kommentarer" och hållit sig undan hade ryktet sannolikt spridits ändå om honom som våldtäktsman, och kanske skulle EA ha gjort samma sak med honom som med PA, dvs i känslosamma ordalag och med kram och gull till alla som stöttade henne hängt ut honom på Facebook eller liknande.

Men hon hade förmodligen inte räknat med hans öppenhet, kanske trodde hon att han skulle skämmas för mycket för att ha varit otrogen. Hade han inte agerat som han gjorde hade han kanske blivit nästa förtalsoffer. Det har han naturligtvis redan blivit i och med alla EA-kramare som attackerat honom i media, men det hade kunna bli än värre om han inte gjort valet att tidigt tala öppet om situationen.

Edit: Jag tror faktiskt det är många brott som aldrig anmäls. Det gäller knappast bara våldtäkt. Man undviker hellre konflikt, och man vill inte bli stämplad som rättshaverist. Ja det finns till och med en nedsättande term för personer som vill anmäla allt. Det betraktas t o m som en psykisk störning.

Och observera: det är bara i detta Sverige som det babblas om rättshaverist. Gissa varför!!

Finns det nu någon enda som fortfarande inbillar sig att någon enda av landets åklagare skulle ha ägnat sig att åtala "skärholmskans" stackars vilsna, falskanmälande dotter för hennes aktiviteter med Grovt förtal?

Det är synd....om svenskarna.
Citera
2021-05-22, 16:05
Medlem
Jag är nyfiken på EAs medbrottslingar i förtalsmålet. Säkert någon här som vet vilka det är. Utan att avslöja någons ID, vad är det för typer? Kriminella? Prostituerade? Punderskor? Aktivister?
Citera
2021-05-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet

Man kan alltid hoppas. Man kan även hoppas att detta leder till en humanare behandling av män i rättskipandes korridorer.
Allt är inte som en kvinna säger att det är, ett uppvaknande för många, tyvärr, då det även kommat att drabba dom som utsätts för brott.
Senast redigerad av john-oskar 2021-05-22 kl. 16:24.
Citera
2021-05-22, 17:11
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
OBS att följande inte är ett riktigt citat
VM = Våldtäktsman, BO = Brottsoffer
"VM: Hej, kommer du ihåg mig från igår? Det var jag som våldtog dig och dina två vänner i åtta timmar. Jag tänkte bara säga hur trevligt jag hade det och hoppas vi kan ses snart igen och göra om det! Kramis puss

BO: Åååå, ja juste! Du är min våldtäktsman, eller hur?

VM: Ja precis, stämmer bra det!

BO: Låt mig berätta om en lite knasig grej som precis hände på bussen... *Skriver några paragrafer*

VM: Hahhahhha, krama ett av mina offer från mig.

BO: Ja självklart, jag gör det. Puss
Förresten, du vet bilderna du tog på oss när vi våldtogs? Du vet när vi ser glada ut, och inte alls som att vi gör något mot vår vilja?

VM: Ja <3

BO: Jo, lägg inte ut dom. Jag vill se dom och återuppleva den mest traumatiska händelsen i mitt liv. Som förstörde vårat (vi flickors) psyke. <3

Btw, fin bild du la ut på din instagram.

VM: Tack. Vill ni ses igen och köra samma grej?

VM: Kanske med våld och hot tvinga er till lite fler sexuella handlingar? Puss och kram."

Det här var tom värre än man kunde föreställa sig. Det var inte ens en gråzon, bara ren skär psykiatri från flickorna i fråga.
Citera
2021-05-22, 17:28
Medlem
FedupFlorences avatar
Är inte hundra säker på att jag minns vem PA är, är det han som står på en mingelbild med EA? Lite mager, ljus, risig frisyr och klädstil?
Citera
2021-05-22, 19:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag är nyfiken på EAs medbrottslingar i förtalsmålet. Säkert någon här som vet vilka det är. Utan att avslöja någons ID, vad är det för typer? Kriminella? Prostituerade? Punderskor? Aktivister?

En av de som var med och blev "torterade och våldtagna" verkar ha varit EAs syster, kolla chatkonversationen i länken nedan. Bara EA anklagades för förtal, vad jag vet. Blir det en anmälan om falsk tillvitelse kanske alla tre kommer att misstänkas då de tycks ha pratat ihop sig om en samstämmig berättelse.

Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Aktbilaga 85 - "Yttrande från advokat Åke Broné"
https://docdro.id/qGhl1Vv

Aktbilaga 87 - Chatt konveration mellan EA och PA
https://docdro.id/XRMgsGG

Aktbilaga 88 - Instagraminlägg av PA, visar att han är i Tokyo
https://docdro.id/hV65Of8

Här kommer större delen av aktbilaga 85 (Yttrande från Åke Broné):
Senast redigerad av outoftheblue 2021-05-22 kl. 19:14.
Citera
2021-05-22, 22:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror det finns någon uppgift om att Lind* Cl*esson (*a) skulle ha varit den 3e kvinnan, men inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in