2021-05-16, 07:50
Medlem
Jag borde sova, men är fruktansvärt förbannad på EA.

Jag har varken sett konkreta bevis för eller emot att EA och dennes två vänner skulle blivit våldtagna under tortyrliknande former i åtta timmar. Men för nån vecka sedan fick jag se lite konkreta "bevis" som tyder på att historien faktiskt är påhittad. Fram tills dess var jag inte av någon direkt övertygelse.

Beviset i fråga var en av Åke Broné inlämnad bevisuppgift som skulle styrka att PA var oskyldig. Inledningsvis sekretessbelades denna, men lyckades få ut den. Det är aktbilaga 85, som är en chattkonversation mellan PA och EA. Ser ut som messenger eller snarlik.

(Tyvärr har DocDroid en gräns på 3 filer per dag, så kommer sammanfatta och citera ur den. Lägger upp chatten 00.01 ikväll.)

Ur chatten går att urläsa att:
EA och PA känner varandra uppenbarligen sedan tidigare. De flörtar med varandra. EA skickar flera gånger bild på henne till PA. Båda uttrycker hur det "vore skoj" att vara/hänga med varandra.
Det är ingen efterfest som media hävdade.
PA berättar får EA hur han dagen därpå ska åka till Tokyo. (Just att han åker iväg dan därpå mendes av folk på bl.a. Facebook att detta skrek skyldig. "Såklart flydde han efter att våldtagit tre små unga flickor.) Något som florerat på bl.a. sociala medier som något han gjorde spontant. Kanske t.o.m. för att "fly" landet.
Oklart när sista meddelandet skickas på morgonen 24 september, men det rör sig om vägbeskrivning och problem med att komma in i porten till PAs adress.

Nästa meddelanden är 10.41:
EA: Hennes kompis har tydligen kukat upp biljetterna, därför hon är.

PA: OK hoppas det löser sig:)
Kram

(...)

EA: Yepp, därför hon är arg...

PA: Ok då förstår jag , krama henne:)

EA: Mm, ska göra det:) hur går det för dig?

(EA berättar om problem med busschaufför och biljetter till "Sekretess A". Vakter fick komma till bussen osv.)

13.01
EA: Alltså du lägger inte upp några bilder från igår. Svär. [3 skratt-emojis]
Men jag vill se, haha [emoji med gloria]

PA: Nope!!
Haha vi tar fler!!:)
På Arland:)
Somnade:)

18.45
EA: Hahaha jag också, vaknade nu... Så du hann med flyget iaf? [glad emoji]

25 sept 03.01
PA: Yes Tokyo nu:)!!!

07.58
EA: Nice! Bild!! [glad emoji, enhörning]

27 sept 01.26
PA: Puss!!!:)

2 okt 01.57
PA: Hemma snart vore kul och ses:)

Jag vill vara tydlig med att någon konkret slutsats inte kan dras från chatten. MEN, det tyder ju på att EA och Sekretess A inte var av uppfattningen att någon våldtäkt skett klockan 8 på morgonen därpå. Sedan gjorde Sekretess A en anmälan 18.25 samma dag.

Vad tycker ni. Vad tolkar ni av chatten?
Just att de skriver med varandra efteråt??? EA skriver en dag senare "positivt" till PA.

PA uttrycker en önskan om att träffas igen.
Senast redigerad av JKLambertz 2021-05-16 kl. 07:55.
Citera
2021-05-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
(...)

13.01
EA: Alltså du lägger inte upp några bilder från igår. Svär. [3 skratt-emojis]
Men jag vill se, haha [emoji med gloria]

PA: Nope!!
Haha vi tar fler!!:)
På Arland:)
Somnade:)

18.45
EA: Hahaha jag också, vaknade nu... Så du hann med flyget iaf? [glad emoji]

25 sept 03.01
PA: Yes Tokyo nu:)!!!

07.58
EA: Nice! Bild!! [glad emoji, enhörning]

27 sept 01.26
PA: Puss!!!:)

2 okt 01.57
PA: Hemma snart vore kul och ses:)

Jag vill vara tydlig med att någon konkret slutsats inte kan dras från chatten. MEN, det tyder ju på att EA och Sekretess A inte var av uppfattningen att någon våldtäkt skett klockan 8 på morgonen därpå. Sedan gjorde Sekretess A en anmälan 18.25 samma dag.

Just att de skriver med varandra efteråt??? EA skriver en dag senare "positivt" till PA.

OBS att följande inte är ett riktigt citat
VM = Våldtäktsman, BO = Brottsoffer
"VM: Hej, kommer du ihåg mig från igår? Det var jag som våldtog dig och dina två vänner i åtta timmar. Jag tänkte bara säga hur trevligt jag hade det och hoppas vi kan ses snart igen och göra om det! ;) Kramis puss

BO: Åååå, ja juste! Du är min våldtäktsman, eller hur?

VM: Ja precis, stämmer bra det!

BO: Låt mig berätta om en lite knasig grej som precis hände på bussen... *Skriver några paragrafer*

VM: Hahhahhha, krama ett av mina offer från mig.

BO: Ja självklart, jag gör det. Puss
Förresten, du vet bilderna du tog på oss när vi våldtogs? Du vet när vi ser glada ut, och inte alls som att vi gör något mot vår vilja?

VM: Ja <3

BO: Jo, lägg inte ut dom. Jag vill se dom och återuppleva den mest traumatiska händelsen i mitt liv. Som förstörde vårat (vi flickors) psyke. <3

Btw, fin bild du la ut på din instagram.

VM: Tack. Vill ni ses igen och köra samma grej?

VM: Kanske med våld och hot tvinga er till lite fler sexuella handlingar? Puss och kram."
Citera
2021-05-16, 18:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Kvinnan verkar ju vara spritt språngande galen. Först får hon Lambertz att skriva ett intyg för att stötta henne i förtalsmålet. Sedan falskanmäler hon Lambertz för våldtäkt, där förundersökningen läggs ned på grund av att det bevisats att hon ljugit vid förhör och med bevis. Det är så att man önskar att mentalsjukhusen skulle återinföras, dels för att skydda människor från galningar som henne, men också för att skydda henne själv från att utsätta sig i den här typen av trassliga situationer. Måtte hon aldrig yngla av sig.
Citera
2021-05-16, 18:40
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kvinnan verkar ju vara spritt språngande galen. Först får hon Lambertz att skriva ett intyg för att stötta henne i förtalsmålet. Sedan falskanmäler hon Lambertz för våldtäkt, där förundersökningen läggs ned på grund av att det bevisats att hon ljugit vid förhör och med bevis. Det är så att man önskar att mentalsjukhusen skulle återinföras, dels för att skydda människor från galningar som henne, men också för att skydda henne själv från att utsätta sig i den här typen av trassliga situationer. Måtte hon aldrig yngla av sig.
Det var tydligen inte EA som gjorde själva anmälan, vare sig mot GL eller mot PA. Man kan alltså fundera över om någon av hennes väninnor är den drivande, och att hon dras med. Inte så att det ursäktar henne, men det är inte givet att hon är värst eller att hon skulle ha gjort samma sak utan sina väninnors inflytande. Även i DU-fallet fanns en väninna med i lägenheten, och EA ska ha hörts prata med henne i den bortklippta delen av ljudfilen, sagt något typ "tänk att vi klarade det".

Tänk om EAs psykiska problemematik gjort henne osjälvständig gentemot en eller ett par psykiskt starkare väninnor? Vet inte varför jag plötsligt börjat tänka på handboll, men regnbågshåret (juridikstudent i Stockholm även hon) ger intryck av att kunna tänkas vara en drivande personlighet.

Även om det som sagt inte ursäktar någon form av förtal eller falsk tillvitelse från EAs sida, så vore det intressant att förstå mer om interaktionen mellan dessa damer. Den som gjorde anmälan mot PA kan ju inte vara helt oskyldig hon heller.
Citera
2021-05-16, 18:50
Medlem
Intressant betraktelse i Lambertz blogg idag
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-311/
Citera
2021-05-16, 18:54
Medlem
En fundering - om EA döms, kommer hon dömas hårdare för att hon offentliggjort namnet på en man som hon ljugit ihop en historia om, att han skulle våldtagit henne
än om
hon offentliggjort namnet på en man som verkligen HADE våldtagit henne??????

Sug på den.....
Citera
2021-05-16, 20:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

"Sekretess A" som gjorde anmälan visste kanske om chatten mellan EA och PA när hon anmälde. Det anmärkningsvärda är att EA valde att spela med. Varför gjorde hon det? I anmälan mot GL tog det visst runt en månad innan hon ville medverka i utredningen. Blev hon övertalad? Utpressad? Eller var det av taktiska skäl hon drog ut på det?

Man kan även tycka att PA borde ha släppts ur häktet tidigare med tanke på denna chat.
Citera
2021-05-17, 00:08
Medlem
Aktbilaga 85 - "Yttrande från advokat Åke Broné"
https://docdro.id/qGhl1Vv

Aktbilaga 87 - Chatt konveration mellan EA och PA
https://docdro.id/XRMgsGG

Aktbilaga 88 - Instagraminlägg av PA, visar att han är i Tokyo
https://docdro.id/hV65Of8

Här kommer större delen av aktbilaga 85 (Yttrande från Åke Broné):
Citat:
"(...) Härigenom har försvaret "satt ribban" för den process som skall avse åtalet för grovt förtal, varvid det torde vara ofrånkomligt att det hela kommer att bli en form av överprövning av tidigare nedlagt och överprövat beslut avseende våldtäktsmisstankarna mot MÄ.

[Nedläggningsbeslutet av FU för våldtäktsanklagelserna har överklagats två gånger i samband med förtalsmålet. Båda gångerna har ett återöppnande av FU avslagit. Min anm.]

Målsäganden är därmed tvungen att åberopa motbevisning för att freda sig mot MGMs påståenden om att våldtäktsanklagelserna varit sanna och att hon i vart fall haft skälig grund för de av henne lämnade uppgifterna.

Till vederläggandes av MGMs påståenden påstår MÄ att MGMs trovärdighet måste ifrågasättas. Hon har anmält att hon utsatts för tre olika våldtäkter, nämligen 2017 (PA), 2018 (DU) och 2020 (Lambertz).
Hon har gjort sig skyldig till bevisförvanskning på sätt att hon i anmälan om påstådd våldtäkt 2018 manipulerade med åberopad mobiltelefoninspelning på sätt att hon raderat material som skulle tala till den tilltalades fördel.

(...) [Berättar om DU-fallet, min anm.]

Hovrätten frikände den tilltalade på alla punkter. MÄ åberopar hovrättens dom till styrkande av att MGM inte är främmande för att manipulera med bevismedel hon åberopat.

(...)

MÄ fotograferade flickorna då de hade sexlekar med varandra. MGM skriver dagen efter att hon inte vill att MÄ lägger ut bilderna "från igår" och skickar tre skrattglada e-mojs, samtidigt som hon skriver att hon själv vill se bilderna.

MÄ lämnar följande tidsangivelser över natten/morgonen den 24 sept.2017:
Ca 01:00 kontaktar MGM MÄ och vill gå ut för att festa. MÄ förklarar att han packar för att åka till Tokyo senare på dagen.
03:30 kommer de tre flickorna till MÄs bostad. De bjuds på vin.
Ca 05:21 tas den första bilden av MGM och "Sekretess A" då de är påklädda.
Kl 07:16 bild på alla tre flickorna avklädda.
Kl 08:16 tas den sista bilden där flickorna är avklädda.
Kl 08:30 äter man frukost.
Kl 08:45 sover man ca 1 tim
Kl 10:25 hämtar MGM "Sekretess A"s mobil som hon glömt hos MÄ.
Kl 11:25 tar MÄ bussen till Arlanda för att flyga till Tokyo
Dagen efter, dvs den 25:e, sms:ar MGM och MÄ varandra då MÄ kommit fram till Tokyo.

Det finns ett stort antal bilder på fotosessionen natten/morgonen 2017-09-24 utvisande att flickorna var glada och på gott humör - inget ansiktsuttryck utvisande att någon form av tvång eller utnyttjande förelåg."
Senast redigerad av JKLambertz 2021-05-17 kl. 00:09. Anledning: Stavning
Citera
2021-05-17, 00:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Aktbilaga 85 - "Yttrande från advokat Åke Broné"
https://docdro.id/qGhl1Vv

Aktbilaga 87 - Chatt konveration mellan EA och PA
https://docdro.id/XRMgsGG

Aktbilaga 88 - Instagraminlägg av PA, visar att han är i Tokyo
https://docdro.id/hV65Of8

Här kommer större delen av aktbilaga 85 (Yttrande från Åke Broné):
Det finns ingen chans i h-e att EA frias från åtalet för grovt (?) förtal med denna chat-historik (givet att det faktiskt rör kvällen i fråga). Att EA valde att sprida våldtäktsanklagelsen efter att ha haft denna chat med PA tyder på att hon inte är helt frisk.

Det verkliga mysteriet är hur PA blir häktad i veckor när polisen rimligen borde kunnat se denna chat-konversation inom högst några dagar. Män är uppenbart helt rättslösa mot denna typ av övergrepp från rättsstaten. En anklagelse med s.k. stödbevisning och du har häktning i ett par veckor. Visst, det blir ett visst skadestånd men ryktet är förstört för all framtid. Många tänker ”ingen rök utan eld”.
Citera
2021-05-17, 09:02
Medlem
Hade varit intressant att se de sekretessbelagda bilderna på tjejerna så att vi här på FB hade kunnat göra en samlad bedömning av om det var en våldtäkt
Citera
2021-05-17, 11:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det finns ingen chans i h-e att EA frias från åtalet för grovt (?) förtal med denna chat-historik (givet att det faktiskt rör kvällen i fråga). Att EA valde att sprida våldtäktsanklagelsen efter att ha haft denna chat med PA tyder på att hon inte är helt frisk.

Det verkliga mysteriet är hur PA blir häktad i veckor när polisen rimligen borde kunnat se denna chat-konversation inom högst några dagar. Män är uppenbart helt rättslösa mot denna typ av övergrepp från rättsstaten. En anklagelse med s.k. stödbevisning och du har häktning i ett par veckor. Visst, det blir ett visst skadestånd men ryktet är förstört för all framtid. Många tänker ”ingen rök utan eld”.
Kvinnorna tycks ägna sig åt en slags motsvarighet till gruppvåldtäkt, tre som gaddar ihop sig och ger sig gemensamt på en försvarslös man med grova våldtäktsanmälningar. Som vore kvinnorna aktivister som vill hämnas männen som grupp. Som ett slags hederstänkande nästan. Män har kränkt kvinnor så nu måste kvinnor ge igen. Och åklagaren springer glatt deras ärenden.

Det funkar inte längre att vara godtrogen gentemot anmälande kvinnor. Åklagaren är en lika stor skurk hon som höll honom häktad så länge trots de bilder och chattar som fanns till hans försvar. Vilken rättsröta.
Citera
2021-05-17, 12:49
Medlem
biancaJs avatar
Tackar! Man ser plötsligt motivet och psykologin hos EA et al helt kristallklart framför sig. De här skärmdumparna hade fan euklides själv varit stolt över!

Vill bara säga detta till EA: ändamålen helgar inte medlen, hur paranoid och sur du nu än blev över att du inte kunde påverka vad som fanns på en digitalkamera som flög till Tokyo dan efter. Det var du själv som sökte dig in i detta sammanhang och det du såg hos denne man var bara din egen projektion om vad som är maktfullkomlighet och ondska. Det var därför du inbillade dig att han också skulle göra något ”ondskefullt” med bilderna. Utifrån den roll du spelade i världen använde du den retorik du mästrade. Och med tanke på hur du duperade journalistkåren måste jag säga att du gjorde det jävligt bra, men du flög för högt till slut.

Tack igen för dessa uppladdningar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in