Jag borde sova, men är fruktansvärt förbannad på EA.
Jag har varken sett konkreta bevis för eller emot att EA och dennes två vänner skulle blivit våldtagna under tortyrliknande former i åtta timmar. Men för nån vecka sedan fick jag se lite konkreta "bevis" som tyder på att historien faktiskt är påhittad. Fram tills dess var jag inte av någon direkt övertygelse.
Beviset i fråga var en av Åke Broné inlämnad bevisuppgift som skulle styrka att PA var oskyldig. Inledningsvis sekretessbelades denna, men lyckades få ut den. Det är aktbilaga 85, som är en chattkonversation mellan PA och EA. Ser ut som messenger eller snarlik.
(Tyvärr har DocDroid en gräns på 3 filer per dag, så kommer sammanfatta och citera ur den. Lägger upp chatten 00.01 ikväll.)
Ur chatten går att urläsa att:
EA och PA känner varandra uppenbarligen sedan tidigare. De flörtar med varandra. EA skickar flera gånger bild på henne till PA. Båda uttrycker hur det "vore skoj" att vara/hänga med varandra.
Det är ingen efterfest som media hävdade.
PA berättar får EA hur han dagen därpå ska åka till Tokyo. (Just att han åker iväg dan därpå mendes av folk på bl.a. Facebook att detta skrek skyldig. "Såklart flydde han efter att våldtagit tre små unga flickor.) Något som florerat på bl.a. sociala medier som något han gjorde spontant. Kanske t.o.m. för att "fly" landet.
Oklart när sista meddelandet skickas på morgonen 24 september, men det rör sig om vägbeskrivning och problem med att komma in i porten till PAs adress.
Nästa meddelanden är 10.41:
EA: Hennes kompis har tydligen kukat upp biljetterna, därför hon är.
PA: OK hoppas det löser sig:)
Kram
(...)
EA: Yepp, därför hon är arg...
PA: Ok då förstår jag , krama henne:)
EA: Mm, ska göra det:) hur går det för dig?
(EA berättar om problem med busschaufför och biljetter till "Sekretess A". Vakter fick komma till bussen osv.)
13.01
EA: Alltså du lägger inte upp några bilder från igår. Svär. [3 skratt-emojis]
Men jag vill se, haha [emoji med gloria]
PA: Nope!!
Haha vi tar fler!!:)
På Arland:)
Somnade:)
18.45
EA: Hahaha jag också, vaknade nu... Så du hann med flyget iaf? [glad emoji]
25 sept 03.01
PA: Yes Tokyo nu:)!!!
07.58
EA: Nice! Bild!! [glad emoji, enhörning]
27 sept 01.26
PA: Puss!!!:)
2 okt 01.57
PA: Hemma snart vore kul och ses:)
Jag vill vara tydlig med att någon konkret slutsats inte kan dras från chatten. MEN, det tyder ju på att EA och Sekretess A inte var av uppfattningen att någon våldtäkt skett klockan 8 på morgonen därpå. Sedan gjorde Sekretess A en anmälan 18.25 samma dag.
Vad tycker ni. Vad tolkar ni av chatten?
Just att de skriver med varandra efteråt??? EA skriver en dag senare "positivt" till PA.
PA uttrycker en önskan om att träffas igen.
Jag har varken sett konkreta bevis för eller emot att EA och dennes två vänner skulle blivit våldtagna under tortyrliknande former i åtta timmar. Men för nån vecka sedan fick jag se lite konkreta "bevis" som tyder på att historien faktiskt är påhittad. Fram tills dess var jag inte av någon direkt övertygelse.
Beviset i fråga var en av Åke Broné inlämnad bevisuppgift som skulle styrka att PA var oskyldig. Inledningsvis sekretessbelades denna, men lyckades få ut den. Det är aktbilaga 85, som är en chattkonversation mellan PA och EA. Ser ut som messenger eller snarlik.
(Tyvärr har DocDroid en gräns på 3 filer per dag, så kommer sammanfatta och citera ur den. Lägger upp chatten 00.01 ikväll.)
Ur chatten går att urläsa att:
EA och PA känner varandra uppenbarligen sedan tidigare. De flörtar med varandra. EA skickar flera gånger bild på henne till PA. Båda uttrycker hur det "vore skoj" att vara/hänga med varandra.
Det är ingen efterfest som media hävdade.
PA berättar får EA hur han dagen därpå ska åka till Tokyo. (Just att han åker iväg dan därpå mendes av folk på bl.a. Facebook att detta skrek skyldig. "Såklart flydde han efter att våldtagit tre små unga flickor.) Något som florerat på bl.a. sociala medier som något han gjorde spontant. Kanske t.o.m. för att "fly" landet.
Oklart när sista meddelandet skickas på morgonen 24 september, men det rör sig om vägbeskrivning och problem med att komma in i porten till PAs adress.
Nästa meddelanden är 10.41:
EA: Hennes kompis har tydligen kukat upp biljetterna, därför hon är.
PA: OK hoppas det löser sig:)
Kram
(...)
EA: Yepp, därför hon är arg...
PA: Ok då förstår jag , krama henne:)
EA: Mm, ska göra det:) hur går det för dig?
(EA berättar om problem med busschaufför och biljetter till "Sekretess A". Vakter fick komma till bussen osv.)
13.01
EA: Alltså du lägger inte upp några bilder från igår. Svär. [3 skratt-emojis]
Men jag vill se, haha [emoji med gloria]
PA: Nope!!
Haha vi tar fler!!:)
På Arland:)
Somnade:)
18.45
EA: Hahaha jag också, vaknade nu... Så du hann med flyget iaf? [glad emoji]
25 sept 03.01
PA: Yes Tokyo nu:)!!!
07.58
EA: Nice! Bild!! [glad emoji, enhörning]
27 sept 01.26
PA: Puss!!!:)
2 okt 01.57
PA: Hemma snart vore kul och ses:)
Jag vill vara tydlig med att någon konkret slutsats inte kan dras från chatten. MEN, det tyder ju på att EA och Sekretess A inte var av uppfattningen att någon våldtäkt skett klockan 8 på morgonen därpå. Sedan gjorde Sekretess A en anmälan 18.25 samma dag.
Vad tycker ni. Vad tolkar ni av chatten?
Just att de skriver med varandra efteråt??? EA skriver en dag senare "positivt" till PA.
PA uttrycker en önskan om att träffas igen.
Senast redigerad av JKLambertz 2021-05-16 kl. 07:55.
Senast redigerad av JKLambertz 2021-05-16 kl. 07:55.