2021-05-22, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Bra skrivit och exakt vad jag skrev till en användare på ett annat forum. Hen poängterade att det bara finns 21 miljoner Bitcoins och därför är varje mynt värt så jäkla mycket.

Det är inte ett bra argument, allt handlar om marknadsföring, hype och efterfrågan. Det är samma med aktier och konst.

Fast jag antar att hans poäng var en coin inte kan anses billig bara för att den kostar mindre än Bitcoin, om det är så att det finns så otroligt många fler av dem.

Många köper tex Shiba för 0.00002 dollar i tron om att dom är inne tidigt, och att dom kommer bli rika när den kostar 0.1 dollar.
Det dom inte tänkt på är att det finns så jävla många Shiba att det inte finns pengar nog i världen att driva den till 0.1 dollar.
Många tokens har stigit i värde på detta konstlade sätt och när folk upptäcker att den är uppblåst i förhållande till coinens fundamentala värde så krashar allt...som tex för Shiba som varit i fritt fall i 2 veckors tid nu och fortfarande är det (-80% från toppen)
Citera
2021-05-22, 12:43
Avslutad
Vad tror ni om det kinesiska hotet att sätta åt mining i Kina? Jag har inte kollat upp detta själv utan läste det just nu i MSM.
Citera
2021-05-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
För att agera lite motpol till pappershänderna så kan jag nämna att jag snittat in mig med 100k vid 5 tillfällen nu på botten. Lyssna inte på pappershänderna, de ångrar sig jämt. Visst kan det fortsätta gå ner, men det kommer gå upp i vilket fall sedan.

Om man använder argumentet i sin enskildhet så är det inte ett konklusivt argument nej, men nu när vi har den nätverkseffekten vi har och stora drakar investerar i det, så är argumentet i allra högsta grad relevant.

Det är så mycket snack om tillgång och efterfrågan här på forumet annars, där folk så glatt citerar det så fort någon påstår något inom något sammanhang. Men när det gäller såna här ämnen där folk borde nämna det, då är det som att principen glöms bort helt plötsligt.

Han har ju inte fel dock, hade ni traders kopplat av och haft lite tilltro i det ni sätter pengar i, så hade ni inte varit så oroliga och emotionellt instabila konstant. Har sett dig i tråden i flera dagar nu där du ena sekunden är positiv när det går upp, för att andra sekunden är supernegativ och sprider FUD när det går neråt. Du kan skylla på att andra i tråden inte har koll, men det ger verkligen ett starkt intryck av nybörjare när folk agerar emotionellt på det där sättet.

Hade folk kunnat använda teknisk analys för att förutspå hur det går, så hade alla blivit rika. Sanningen är att ingen vet. Det enda vi vet är att inget fundamentalt har ändrats.

Ja men då är det bara att shorta marknaden. Vågar du inte det, så ska du inte säga så.

Det är nog 95% chans att det fortsätter neråt. Ska man gå kort eller lång vill man va 100% säker.
Hade jag kunnat investera i bitcoin vid nergångar på samma sätt som att man kan göra det vid uppgångar, alltså utan att gå kort eller lång och riskera bli likviderad, så hade jag absolut gjort det nu.

Har varit ganska negativt inställd hela tiden faktiskt. Redan när btc låg på 25k usd och alla var euforiska frågade jag hur mycket om var hype och vad som var faktiska investeringar för att man tror på valutan.

Kollar man på wyckoff modellen så har valarna haft denna plan i flera månader, de började förmodligen köpa btc redan förra sommaren och hösten föra att kunna göra så stor vinnst som möjligt
Citera
2021-05-22, 12:50
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muggler
För ett år sedan var 1 BTC värd 9170 dollar.
Den har således ökat med ca 340% på ett år.

Just sayin'
Och? Nu dyker det pga. all skit senaste tiden med Kina osv. Vilket är varför en del är oroliga. Bitcoin ner 31% senaste 3mån är väldigt mycket och mycket pekar på att det går ner mer.

Jag är orolig för det kan ju hända att många fler länder "sätter åt" krypto. Kolla bara här i Sverige. De flesta stora banker vägrar ta emot pengar som kommer från krypto.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-05-22 kl. 12:52.
Citera
2021-05-22, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Vad tror ni om det kinesiska hotet att sätta åt mining i Kina? Jag har inte kollat upp detta själv utan läste det just nu i MSM.

Är det 10:e gången som Kina skall banna bitcoin? Jag har slutat bry mig om dessa uppgifter.

Slutar kina med mining, så kommer det öppna upp grymma möjligheter för andra att mine:a och dessutom göra det utan smutsig kolkraft...
Citera
2021-05-22, 13:07
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Det är nog 95% chans att det fortsätter neråt. Ska man gå kort eller lång vill man va 100% säker.
Hade jag kunnat investera i bitcoin vid nergångar på samma sätt som att man kan göra det vid uppgångar, alltså utan att gå kort eller lång och riskera bli likviderad, så hade jag absolut gjort det nu.

Har varit ganska negativt inställd hela tiden faktiskt. Redan när btc låg på 25k usd och alla var euforiska frågade jag hur mycket om var hype och vad som var faktiska investeringar för att man tror på valutan.

Kollar man på wyckoff modellen så har valarna haft denna plan i flera månader, de började förmodligen köpa btc redan förra sommaren och hösten föra att kunna göra så stor vinnst som möjligt

Uppskattar ändå att vi har en riktig björn representerad i tråden i form av Sergiorant.
Citera
2021-05-22, 13:56
Medlem
RolexDatejusts avatar
Citat:

95% tycker jag låter som en bra risk reward, omöjligt att vara 100% säker på nått.

Ta ett lån på stablecoins och köp Bitcoin och sälj dem direkt för att köpa tillbaka senare kanske är ett alternativ.

Citat:

Ja i så fall kanske jag missuppfattat. Får erkänna att jag tyckt det varit mycket hype också, fast jag köper deras argument om den långsiktiga bilden. Jag tycker den största risken är att inte vara exponerad. De som inte tror på valutan är nog de som paniksäljer sig ut nu också.

Citat:

Ja det där är mycket suspekt, har sett många som pratat om det. Fast det ligger utanför min makt, jag tänker inte låta valarna ändra på min långsiktiga plan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Och? Nu dyker det pga. all skit senaste tiden med Kina osv. Vilket är varför en del är oroliga. Bitcoin ner 31% senaste 3mån är väldigt mycket och mycket pekar på att det går ner mer.

Jag är orolig för det kan ju hända att många fler länder "sätter åt" krypto. Kolla bara här i Sverige. De flesta stora banker vägrar ta emot pengar som kommer från krypto.

Hur många gånger har ni rädda pappershänder haft rätt? Är det läge att fortsätta vara en emotionell investerare när det aldrig lönat sig att vara det? Sluta vara så lättpåverkad av FUD och håll er till en plan. Detta är nog 100:e gången Kina banar krypto.

Om ni är sådär oroliga/rädda och lätt att skrämma upp, då ska ni nog undvika krypto till att börja med. Investera aldrig i något ni inte tror på, hur svårt är det att följa som princip?
Citera
2021-05-22, 15:23
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Om ni är sådär oroliga/rädda och lätt att skrämma upp, då ska ni nog undvika krypto till att börja med. Investera aldrig i något ni inte tror på, hur svårt är det att följa som princip?

Bra och nyktert sammanfattat. Tror man inte på bitcoin och väljer att bara se risker och det negativa med btc så kan man väl investera i någon altcoin. Tror man inte på dem heller så funkar ju aktier lika bra. Folk är 95% säkra på att crypto är på väg ner men vägrar försöka göra nåt konstruktivt och kapitalisera på det.
Citera
2021-05-22, 15:58
Medlem
Citat:

Du förstår väl att om du tror det är 95% så ska du absolut shorta bitcoin då det är vinnande koncept i långa loppet, för du verkar ju vara en riktig trader som ändå kan komma fram till att det är 95% chans att bitcoin går ner.

Samt att du säger att man vill vara 100% säker går ju inte heller, ingenting är 100% garanterat nånsin. Det du vill göra är att ha oddsen på din sida, dvs att du tror det är mer än 50% chans att den går ner och sen använda stop loss för att inte förlora så mycket ifall det går motsatt håll. Gör du detta så kommer du vara vinnande i det långa loppet.
Senast redigerad av KingKerry 2021-05-22 kl. 16:02.
Citera
2021-05-22, 16:18
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:

Hur många gånger har ni rädda pappershänder haft rätt? Är det läge att fortsätta vara en emotionell investerare när det aldrig lönat sig att vara det? Sluta vara så lättpåverkad av FUD och håll er till en plan. Detta är nog 100:e gången Kina banar krypto.

Vet inte om jag tycker det är komiskt eller tragiskt när folk kommenterar om folk de inte känner på ett anonymt internetforum och antar saker om denne. Vilka är ni? Jag har inte sålt någonting så...
Citera
2021-05-22, 16:23
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jag tror på krypto och därför låter jag det ligga några år framåt. Men förstår verkligen inte relevansen i att skriva hur mycket bitcoin ökat sen förra året nu när det dyker? Bara för det steg med 340% på ett år betyder det inte att det stiger så mycket igen. Vi lever i nuet och i nuet har bitcoin och annan krypto störtdykt senaste tiden och det om något är relevant. 32% har Bitcoin gått ner på 3mån men det är irrelevant eller för det ökat senaste året? Orimligt tänk.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-05-22 kl. 16:25.
Citera
2021-05-22, 18:58
Avslutad
Bitcoins market cap dominance har börjat öka igen.

Noterbart är att Bitcoin bottnade när alla jävla skämt coins som Shiba, Dogelon med mera peakade. När alla dom krashade (den grå grafen) så ser man att Bitcoin ökar vilket stärker tesen att folk som gör gains på skämtcoinsen flyttar in vinsterna i Bitcoin.

Förlorarna är ofta nybörjare som lockats in, och man kan se det som bra att deras pengar hamnar i Bitcoin tillslut även om det kanske (eller inte...) är synd om dem.

https://www.bildtagg.se/file/prsqwv5sv4setxtqrjs8gs1i
Senast redigerad av se_där... 2021-05-22 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in