Citat:
Ursprungligen postat av
sergiorant
Det är nog 95% chans att det fortsätter neråt. Ska man gå kort eller lång vill man va 100% säker.
Hade jag kunnat investera i bitcoin vid nergångar på samma sätt som att man kan göra det vid uppgångar, alltså utan att gå kort eller lång och riskera bli likviderad, så hade jag absolut gjort det nu.
95% tycker jag låter som en bra risk reward, omöjligt att vara 100% säker på nått.
Ta ett lån på stablecoins och köp Bitcoin och sälj dem direkt för att köpa tillbaka senare kanske är ett alternativ.
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Har varit ganska negativt inställd hela tiden faktiskt. Redan när btc låg på 25k usd och alla var euforiska frågade jag hur mycket om var hype och vad som var faktiska investeringar för att man tror på valutan.
Ja i så fall kanske jag missuppfattat. Får erkänna att jag tyckt det varit mycket hype också, fast jag köper deras argument om den långsiktiga bilden. Jag tycker den största risken är att inte vara exponerad. De som inte tror på valutan är nog de som paniksäljer sig ut nu också.
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Kollar man på wyckoff modellen så har valarna haft denna plan i flera månader, de började förmodligen köpa btc redan förra sommaren och hösten föra att kunna göra så stor vinnst som möjligt
Ja det där är mycket suspekt, har sett många som pratat om det. Fast det ligger utanför min makt, jag tänker inte låta valarna ändra på min långsiktiga plan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Och? Nu dyker det pga. all skit senaste tiden med Kina osv. Vilket är varför en del är oroliga. Bitcoin ner 31% senaste 3mån är väldigt mycket och mycket pekar på att det går ner mer.
Jag är orolig för det kan ju hända att många fler länder "sätter åt" krypto. Kolla bara här i Sverige. De flesta stora banker vägrar ta emot pengar som kommer från krypto.
Hur många gånger har ni rädda pappershänder haft rätt? Är det läge att fortsätta vara en emotionell investerare när det aldrig lönat sig att vara det? Sluta vara så lättpåverkad av FUD och håll er till en plan. Detta är nog 100:e gången Kina banar krypto.
Om ni är sådär oroliga/rädda och lätt att skrämma upp, då ska ni nog undvika krypto till att börja med. Investera aldrig i något ni inte tror på, hur svårt är det att följa som princip?