2021-05-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Danmark spelade bra, Danskarna fick spelet dit dom ville Boedker och Jensen skulle nog lätt platsa i dom flesta landslag inc. i vårt tre kronor.

Danmark vann jo även 1 av 2 träningsmatcher för 2 veckor sedan.
Danmark gjorde en bra match, men med det sagt så gjorde också Sverige en väldigt dålig match. Danskarna fick väldigt mycket gratis
Citera
2021-05-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Danmark gjorde en bra match, men med det sagt så gjorde också Sverige en väldigt dålig match. Danskarna fick väldigt mycket gratis

Stämmer, å andra sidan fick Sverige också en del gratis. På det hela taget en rättvis vinst.
Citera
2021-05-22, 14:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vad tycker ni om Maria Roth och Kim Martin, håller de måttet jämfört med de manliga experterna?

Det är rätt orättvist att jämföra två personer med NHL-meriter med två personer som inte ens har utövat sporten de ska kommentera.
Citera
2021-05-22, 14:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag såg den amerikanska streamingen. De i den amerikanska TV-studion sade att det var första gången någonsin som Danmark har vunnit över Sverige i ett VM-sammanhang. Kan det stämma?
Citera
2021-05-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Stämmer, å andra sidan fick Sverige också en del gratis. På det hela taget en rättvis vinst.

Sammantaget är inget lag speciellt mycket bättre än det andra. Sverige ger ju bort matchen i slutet på andra när Danmark gör två mål i 4v4 från ingenstans. I spelet 5v5 tycker jag ändå vi har kontroll på danskarna fram tills dubbelutvisningen. Men inget lag som utmärkte sig speciellt mycket.

Överlag en ganska intetsägande match, möjligtvis att Sverige var lite mer intetsägande än Danmark i den offensiva delen med tanke på deras bjudningar. Där kan man kräva betydligt mer av Sverige, att skapa farligheter som leder till pp och vidare till momentum.
Senast redigerad av URnotINdanger2 2021-05-22 kl. 14:35.
Citera
2021-05-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag såg den amerikanska streamingen. De i den amerikanska TV-studion sade att det var första gången någonsin som Danmark har vunnit över Sverige i ett VM-sammanhang. Kan det stämma?

Sveriges hade aldrig tidigare förlorat mot Danmark i VM-sammanhang.
Citera
2021-05-22, 14:18
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Japp, man kan se detta som en historisk förlust. Nu är det bara första matchen, mycket kvar. Men i ett VM så ska Sverige vinna oavsett.
Citera
2021-05-22, 14:20
Medlem
Man ska nog vara försiktig med att övertolka en gruppspelsmatch i ett hockey-VM. Det kan lika gärna slå åt andra hållet nu och bli VM-guld.
Egentligen är det ju bara nyttigt att bjässe-nationerna förlorar ibland. Denna vinst kanske skapar lite hockeyhype i Danmark. Vem vet? Det är ju så få nationer internationellt som ens bryr sig om hockey.
Senast redigerad av karlkula12 2021-05-22 kl. 14:22.
Citera
2021-05-22, 14:26
Medlem
Steff83s avatar
Fan vad ni överdriver. Det händer i nästan varje mästerskap att det skräller här och där. Speciellt i början. Har hänt Sverige förut. Vänta och se hur det går i fler matcher.
Citera
2021-05-22, 14:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Att du är ute och cyklar på alla matcher. Kanske du borde betta på damgolf eller nåt..

Han var inte ute och cyklade på den första.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja detta VM lär inte bli nån höjdare för Sveriges del iallafall. Kan dock bli underhållande då inget lag verkar vara på top.

Ryssland och Tjeckien såg relativt bra ut igår. Jag blir förvånad om finalen inte innehåller något av dessa lag.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Första gången vi inte går till slutspel?
Ser Danmark matchen nu och detta är det sämsta Tre Kronor jag någonsin sett.

Jag kan inte minnas att det har hänt att vi missat slutspelsrundan sen den infördes.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Har R.Andersson, Hjalmarsson, Edler, Bengtsson etc ens fått förfrågan?

Hjalmarsson och Edler tillfrågades inte vad jag vet. Vem är Bengtsson?

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Lillebror till Finland har Sverige varit länge. Nu är snart Danmark oxå storebror. Så jävla underbart😂😂😂😂

För att det ens ska övervägas att kalla Sverige för lillebror, så måste Finland vinna ett OS där dom bästa är med.

Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Man ska nog vara försiktig med att övertolka en gruppspelsmatch i ett hockey-VM. Det kan lika gärna slå åt andra hållet nu och bli VM-guld.
Egentligen är det ju bara nyttigt att bjässe-nationerna förlorar ibland. Denna vinst kanske skapar lite hockeyhype i Danmark. Vem vet? Det är ju så få nationer internationellt som ens bryr sig om hockey.

Nog är det bra att avverka sin skitmatch innan slutspelet, men just nu oroar jag mig för hur vi ska ta oss dit.
Citera
2021-05-22, 14:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Japp, man kan se detta som en historisk förlust. Nu är det bara första matchen, mycket kvar. Men i ett VM så ska Sverige vinna oavsett.

Det har ju hänt tidigare att Sverige har förnedrat sig själva i början, för att sedan bli riktigt bra.

Jag minns ju matchen mellan Sverige och Finland 2006. När tredje perioden inleddes ledde Finland med 5-1. När perioden var över stod det 5-5, och Sverige vinner sedan på OT.
Citera
2021-05-22, 14:32
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Lillebror till Finland har Sverige varit länge. Nu är snart Danmark oxå storebror. Så jävla underbart😂😂😂😂

OS är det som egentligen betyder nått, kom tillbaka när Finland har vunnit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in