2021-05-19, 00:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Förstår fortfarande inte hur Garpenlöv kan vara förbundskapten över Sverige. Tränarkonstellationen överlag måste vara den svagaste genom tiderna.

Han har ju inte gjort en stor turnering som förbundskapten än, så lite tidigt att döma ut honom än. Men jag blir frustrerad över en del namn som inte blev tillfrågade.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vad gör Holmberg som C2. Han ska ju givetvis dominera som C1 bland all mellanmjölk från nhl.
Känns som han kommer lämna Växjö efter VM.
Han gick som center mellan Adrian Kempe, Los Angeles Kings och Marcus Sörensen, San José Sharks.

Rakell-Lundeström-Olofsson
Kempe-Holmberg-Sörensen
Kempe-Rasmussen-Friberg
Luindberg-Lindholm-Klingberg
Extra
Hållander-wingerli-Fröden

Han ska inte ens vara C2. Men det ska inte Lundeström heller. Var kommer laget du listar från? Det ser ut som en rätt dum uppställning.
Citera
2021-05-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det är skillnad på att vara Landslagscoach och att vara Klubbcoach. Tror varken Tortorella/Babcock skulle tillföra något till Rysk ishockey. Båda verkar slut som coacher.

Babcock har vunnit OS, VM och SC.

Tror Tortorella varit med i USAs lag någon gång.
Citera
2021-05-19, 00:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Han har ju inte gjort en stor turnering som förbundskapten än, så lite tidigt att döma ut honom än. Men jag blir frustrerad över en del namn som inte blev tillfrågade.

Han ska inte ens vara C2. Men det ska inte Lundeström heller. Var kommer laget du listar från? Det ser ut som en rätt dum uppställning.

Det var så laget tränade idag.
Citera
2021-05-19, 00:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det var så laget tränade idag.

Ok, då hoppas jag att Garpen blev klokare av det, och rörde om lite. Eller att jag har fel och att det är en utmärkt uppställning.
Citera
2021-05-19, 00:42
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ok, då hoppas jag att Garpen blev klokare av det, och rörde om lite. Eller att jag har fel och att det är en utmärkt uppställning.

Hehe. Han har ju inte så mycket att jobba med. Har du twitter kan du också se hur de ställde upp här:
https://twitter.com/Trekronorse/status/1394616812374052866?s=19
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-19 kl. 00:46.
Citera
2021-05-19, 00:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hehe. Han har ju inte så mycket att jobba med.
Du kan se lite här: https://twitter.com/Trekronorse/status/1394616812374052866?s=19

Det skulle han ha tänkt på tidigare, och ställt frågan till lite fler NHL-spelare om dom vill vara med.

Vårt hopp står till att alla kommer med mediokra lag. Men jag ser oss som typ tredje-fjärde bästa lag i vår grupp. Det är rätt jämnt skägg dock.
Citera
2021-05-19, 00:51
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Det skulle han ha tänkt på tidigare, och ställt frågan till lite fler NHL-spelare om dom vill vara med.

Vårt hopp står till att alla kommer med mediokra lag. Men jag ser oss som typ tredje-fjärde bästa lag i vår grupp. Det är rätt jämnt skägg dock.

Eller får vi som jag, hoppas att spelare som Holmberg och övriga från shl överaskar och leker med nhlspelarna. Att de är redo att ta ett steg till och växer med uppgiften när det saknas stjärnor.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-19 kl. 00:54.
Citera
2021-05-19, 00:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Eller får vi som jag, hoppas att spelare som Holmberg och övriga från shl överaskar och leker med nhlspelarna. Att de är redo att ta ett steg till och växer med uppgiften när det saknas stjärnor.

Det finns inte så många NHL-spelare att leka med.

Annat än i Kanada och USA då, som fyllt på med bottenskrap, och en och annan halvduglig.
Citera
2021-05-19, 05:13
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Tror Tortorella varit med i USAs lag någon gång.
Yes, han var coach för USA i senaste world cup.
Det gick väl klapp-uselt för dom då, det blev endast en vinst eller så. Säger dock inte att det berodde på tårtan.

Vet inte om han varit landslagscoach någon mer gång.
Citera
2021-05-19, 07:16
Avstängd
Florida ligger under mot Tampa med 2-0 nu, vinn 2 till Tampa och så kommer Forsling, Strålman, Wennberg, Hörnqvist och Wallmark till VM
Citera
2021-05-19, 07:26
Avstängd
Citat:

Du kan ju inte ta den användarens seriöst. Ville ha med Källgren som målvakt också

Med de forwards vi har nu är något realistiskt detta:

R.Rakell - A.Kempe - O.Lindberg
V.Olofsson - P.Lindholm - J.Berggren
M.Sörensen - D.Rasmussen - C.Klingberg
M.Kempe - I.Lundeström - M.Friberg

Sedan känns Wingerli och Fröden närmast en plats.

Ledsen P.Holmberg och F.Hållander men ni behöver minst 1-2 år till. Holmberg är inte ens bästa forward i Växjö, R.Rosen och E.Pettersson är bättre.
Citera
2021-05-19, 07:52
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Du kan ju inte ta den användarens seriöst. Ville ha med Källgren som målvakt också

Med de forwards vi har nu är något realistiskt detta:

R.Rakell - A.Kempe - O.Lindberg
V.Olofsson - P.Lindholm - J.Berggren
M.Sörensen - D.Rasmussen - C.Klingberg
M.Kempe - I.Lundeström - M.Friberg

Sedan känns Wingerli och Fröden närmast en plats.

Ledsen P.Holmberg och F.Hållander men ni behöver minst 1-2 år till. Holmberg är inte ens bästa forward i Växjö, R.Rosen och E.Pettersson är bättre.

Jag listade laget som tränade på is så är du missnöjd med det så är förbundskapatenen du ska ta det med.

Källgren kunde lika gärna varit med istället för den målvakt som släppt nästan mest puckar i Brynäs.
Hade hellre sett Källgren än fasth för det är roligare att titta på genombrott oavsett nivå.

Om holmberg behöver mer tid eller om han någonsin når nhl får vi se. Men han har spelat sig till chansen i vm och skulle du ha följt shl så skulle de förstått det. Sedan får vi se hur mycket han får spela och hur det går.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-19 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in