2021-05-21, 23:21
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Orsaken till varför bankerna frågar är för att ni tar in pengarna på era privatkonton. Ni får skaffa ett företagskonto där de ställer frågor om er verksamhet. Jag fick sitta och berätta för en tjej i 20 årsåldern om att företaget jag drev var "erotiskt inriktat" och skicka en beskrivning på hur hela processen med Jobba Hemifrån fungerade. När jag gjort det så var det okej. Grejen är att ni måste få bankens förtroende först, för om de misstänker någonting kommer de meddela myndigheterna. Så bli vän med banken först och främst!
Skulle aldrig någonsin blanda in min bank eller göra några överföringar.
Säljer du begagnade trosor också?
2021-05-22, 00:06
Bannlyst
Har gjort överföringar till min privata bank, summor mellan 5000-30.000 under mer än ett års tid, inte ett ljud.

I och för sig har jag min bank på en väldigt liten ort också, kanske tilliten till människor är bättre där och banken inte tänker på sån skit.

Börjar man ösa up med summor av 50000+, då kan jag tänka mig att dom höjer på ögonbrynen.
2021-05-22, 00:41
Medlem
Svarar man bara på bankens kundkännedoms-blankett när den skickas ut, och inte tar upp att man för över pengar från utlandet, kan banken blunda, för tror inte dem vill sätta dit folk.

Kanske din polare som åkte dit, har anmält sitt skattehem-land till Revolut och som då har skickat infon till Skatteverket, som i sin tur har kontaktat Sveriges bank och som då blev tvungen att polisanmäla till slut, då det handlar om månatliga överföringar i 3 år??
2021-05-22, 00:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Svarar man bara på bankens kundkännedoms-blankett när den skickas ut, och inte tar upp att man för över pengar från utlandet, kan banken blunda, för tror inte dem vill sätta dit folk.

Kanske din polare som åkte dit, har anmält sitt skattehem-land till Revolut och som då har skickat infon till Skatteverket, som i sin tur har kontaktat Sveriges bank och som då blev tvungen att polisanmäla till slut, då det handlar om månatliga överföringar i 3 år??
Undrar vad som händer om man uppger typ Tanzania som sitt skattehem-land..
2021-05-22, 00:50
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Skulle aldrig någonsin blanda in min bank eller göra några överföringar.
Säljer du begagnade trosor också?

Jo men det klart raring. Asså Gud gav ju oss tits and ass av en anledning
2021-05-22, 00:54
Medlem
Citat:
Undrar vad som händer om man uppger typ Tanzania som sitt skattehem-land..

jag har inte bott i Sverige på flera år, och jag borde ha skrivit ut mig från Sverige, så jag vägrar att erkänna Sverige som mitt skatteland, däremot erkänner jag, att jag har begått folkbokförings-fel pga. okunskap.

Men min E-bank har skrivit på sin sida, att dem ej kommer anmäla kunder till skattekontor...
2021-05-22, 01:37
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Jo men det klart raring. Asså Gud gav ju oss tits and ass av en anledning
Gosigt att ligga och snutta på.
2021-05-22, 01:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
jag har inte bott i Sverige på flera år, och jag borde ha skrivit ut mig från Sverige, så jag vägrar att erkänna Sverige som mitt skatteland, däremot erkänner jag, att jag har begått folkbokförings-fel pga. okunskap.

Men min E-bank har skrivit på sin sida, att dem ej kommer anmäla kunder till skattekontor...
Det var precis det jag trodde om den här. Att E banken skulle hålla käft. Kan inte tänka mig att någon skulle vilja välja den i normala fall. Går inte att ta en lån där, eller skaffa Bank-ID.
Fy fan vad dom kommer att förlora kunder.
Inga mer tjallar banker.
Det roliga är att jag tömde hela mitt konto i bankomaten och glömde att föra över till den nya. Hahaha. Jävla stolpskott jag är
2021-05-22, 02:20
Medlem
Citat:
Det var precis det jag trodde om den här. Att E banken skulle hålla käft. Kan inte tänka mig att någon skulle vilja välja den i normala fall. Går inte att ta en lån där, eller skaffa Bank-ID.
Fy fan vad dom kommer att förlora kunder.
Inga mer tjallar banker.
Det roliga är att jag tömde hela mitt konto i bankomaten och glömde att föra över till den nya. Hahaha. Jävla stolpskott jag är

Haha, har förberett mig för att även min bank kommer "tjalla" sedan.

Frågan är varför just Revolut började anmäla kunder till skatteverk, när andra inte??
2021-05-22, 02:29
Medlem
se8035s avatar
Revolut är skit visste det skulle hända.
2021-05-22, 10:00
Medlem
Skorpan91s avatar
Fast i detta fall, revolut meddelar ju inte skatteverket. Det är när banken ser det kommer in/ut transaktioner till revolut.
Dvs ni som tar ut från erat revolut som väcker misstankarna.

Edit, kan ha fel såklart då jag inte använder revolut men varför skulle dom göra de?
2021-05-22, 10:04
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Haha, har förberett mig för att även min bank kommer "tjalla" sedan.

Frågan är varför just Revolut började anmäla kunder till skatteverk, när andra inte??
Tror att dom siktar på att bli riktig bank.
Får väl köra på tills det inte går längre. Vet inte om man kan skaffa ett konto i ett icke EU- land så man slipper den här gemenskapen och det äckliga samarbetetet.
Det här är det ända brottet som inte ger saft och bullar som straff. Hoppas på öppen anstalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in