2021-05-21, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Varför skulle kontraktet vara ogiltigt?
Man kan inte lura till sig ett kontrakt.
2021-05-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Har du i 10 års tid av och till bott på Odalgården och blir bortkörd av anledning att du sålt ditt hus så gör man kanske som de runt en önskar ??????

Han har två val,
1. inte sälja och bo kvar på Odalgården
2. sälja och inte bo kvar på Odalgården.

Det finns också ett till val, att inte vare sig sälja eller inte sälja.
Bli så ledsen och förödmjukad och tappa fotfästet totalt vid upptäckten av vad han trodde var hans vänner inte var det utan ville i princip total senildement förklara honom och skicka iväg.
2021-05-21, 21:30
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Man kan inte lura till sig ett kontrakt.
Nja, vi får väl se vad Tingsrätten kommer fram till...
2021-05-21, 21:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Men du måste ju förstå att lagen gäller inte i de fall där är uppenbart att ett bedrägeri har utförts för egen vinnings skull.
Som just EB pysslat med. Då försvaras den utsatta personen, därför ska han Esbjörn ej ha kontakt med EB.

Det är inget snack om saken. Kontraktet är ogiltigt.?
EB?
Esbjörn Bolin!
Det är en lurig jävel!
2021-05-21, 21:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ättestupan?
Inte produktiv längre och inte skattebetalare?
Passerat 65 eller kanske gått lite tidigare?
Led fram dom till kanten och sen räknar man: ett två tre och HOPP!
Oj, vad mycket pengar vi skulle spara då åt samhället!
(sarkasm!)

Vi kanske blir lite mera envisa eller skröpligare i kroppen, men tror inte vi ska säga att Esb blev lurad att sälja. Jag tror bara han blev totallurad med att han var nyttig när han i själva verket hade de som ville ärva honom.
Det är uträknande fult.

Du tänker som mig, många ser pensionärer som en belastning och ättestupan när man ej klarar av eller blir en belastning för samhället.
Jag är ej för detta, klart att man som pensionär och har mer än 50 års erfarenhet piskar många på stöddiga ungtuppar på fingrarna, så även Esb.
Jag brukar småle när dom bekymrat ser ett problem som en erfaren både har gjort och har en lösning på.
Många tror inte att en äldre kan något men ack vad många som får bita i det sura.
Gammal är älds, som det heter.
Och så kommer det att förbli.
Esb både vet och kan mer än många här och det är inte ovanligt att sånt skuffas undan i tron att det tappar i kunskap med åren.
2021-05-21, 21:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men du måste ju förstå att lagen gäller inte i de fall där är uppenbart att ett bedrägeri har utförts för egen vinnings skull.
Som just EB pysslat med. Då försvaras den utsatta personen, därför ska han Esbjörn ej ha kontakt med EB.

Där har du fått en snurr någon stans.
Ta fram ett hålbart argument i så fall.
Inye ens Binninge var så dum att han försökte.
Det säger en hel del.
2021-05-21, 22:58
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Där har du fått en snurr någon stans.
Ta fram ett hålbart argument i så fall.
Inye ens Binninge var så dum att han försökte.
Det säger en hel del.

Satte iallafall ett frågetecken sist, han är inte säker på att det är ogiltigt!
2021-05-22, 07:16
Medlem
Citat:

QED...
2021-05-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jösses

"Finns inget sagt om det, inget i någon lag, paragraf eller referens om detta."

Är du verkligen så korkad att du tror att du kan och vet allt som någonsin skrivits i "lag, paragraf eller referens" ?

Hade du haft minsta lilla koll så hade du vetat att du som vanligt inte har en aning vad du pratar om.

Allt du skriver är "klassiskt nonsen", fullständigt gripet ur luften och visar tydligt hur okunnig du är. Hade det inte varit för att du är fullständigt oförmögen till någonting, så hade du kollat upp saken, och upptäckt vad som finns.

Jösses

Återkom när när du har vettiga referenser, tillför något annat än .... ja nonsens.
Har du rättsfall som stödjer dina tidigare påståenden? Nej.
Har du paragrafer eller nånting med anknytning eller relevans? Nej.

Ska jag kolla saken? Åt dig?

Jag har gärna vettiga diskussioner, med trevliga personer som tillför något.
Har du referenser att lära sig av, gör jag gärna det.
Jag har ingen prestige i det - vill lära mig så mycket jag kan.
Vad är din inställning till kunskap? Fakta?

Att kalla andra andra korkade och påstå att de ljuger,
är de mest tydliga tecken som finns som finns att man är en liten och svag person.
Så jag tror att din faktiskt syn på fakta och kunskap är behäftad med ett stort tunnelseende.
2021-05-22, 09:56
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Har inte läst tråden på ett tag och vill gärna bli uppdaterad angående Esbjörns nya juridiska ombud. Har han samma upplägg som Binninge. D.v.s. hävdar att köpeavtalet är ogiltigt på grund av vad Ebba har sagt eller skrivit i massmedia eller på internet.
2021-05-22, 10:36
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jösses

Återkom när när du har vettiga referenser, tillför något annat än .... ja nonsens.
Har du rättsfall som stödjer dina tidigare påståenden? Nej.
Har du paragrafer eller nånting med anknytning eller relevans? Nej.

Ska jag kolla saken? Åt dig?

Jag har gärna vettiga diskussioner, med trevliga personer som tillför något.
Har du referenser att lära sig av, gör jag gärna det.
Jag har ingen prestige i det - vill lära mig så mycket jag kan.
Vad är din inställning till kunskap? Fakta?

Att kalla andra andra korkade och påstå att de ljuger,
är de mest tydliga tecken som finns som finns att man är en liten och svag person.
Så jag tror att din faktiskt syn på fakta och kunskap är behäftad med ett stort tunnelseende.

🤔 Det var väl du som först skulle visa referenser och rättsfall för det du hävdar?
2021-05-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Har inte läst tråden på ett tag och vill gärna bli uppdaterad angående Esbjörns nya juridiska ombud. Har han samma upplägg som Binninge. D.v.s. hävdar att köpeavtalet är ogiltigt på grund av vad Ebba har sagt eller skrivit i massmedia eller på internet.
Precis det du säger. I aktbilaga 71 av 11 maj från dem har de dragit detta hela vägen. Den finns länkad av Reimer tror jag det var.

Problemet att fastighetsköp ska vara skriftliga enl jb formvillkor löser de inte.

Den 25 maj ska ebbas advokats svar komma.

Allt talar för att Ebba får rätt och Esbjörn blir mindre rik pga alla kostnader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in