Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Nu har det gått så lång tid att myndigheterna tom. tror att de har kontroll eller alternativt vill förespråka att de har kontroll. Vi har nu så många smittade i världen i kombination med att vissa grupper i världen inte får adekvat medicinering.
Muteringar kan alltså fortgå samt att det räcker inte med en dos vaccin utan efter första dosen kan du fortfarande bli smittad till hög grad och denna smitta gror vidare i alla möjliga delar av världen. Detta dör inte ut lätt, dessutom återstår spridningen kanske av en ny utgåva av detta virus.
Allt ifrån hämmande av globalism till nära kontakt utan skydd kan vara värt att beakta för att förhoppningsvis nå ett slut på denna smitta.
Ja migration håller igång smittspridningen många år till men troligen bara som lokal utbrott bland vaccinerade. När den somaliska familjen i Rinkeby lyckas familjeåterförena sig med halva nyanlända klanen så blir det ett utbrott.
Migrationstrycket ökar alltid till sommaren och länder med slappa eller värdelösa immigrationsregler som Sverige kommer att få dessa utbrott regelbundet många år framåt.
Men jag tror det inte vi vanliga svenskar behöver oroa oss. Jag har märkt att mitt "avståndstagande" till andra nu blivit ett permanent beteende. Vi som lärt oss det blir överlevarna när andra får nya bakterier och virus, corona typer, syfilis, herpes och resistent TBC, host, host.