2021-05-22, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grusmusen
Det är ingen konspirationsteori att konstatera att frisyren ger en tyngdlös look.

Du vet uppenbarligen inte ens vad en konspirationsteori är, så diskussionen är värdelös, du är bara en bruntunga med billigt sålda ord.
Tvärtom. Tyngdlösheten ger frisyren en intressant look.

Om du inte accepterar detta, posta då i konspirationer. Om du accepterar att de ser ut som de gör på grund av tyngdlöshet kan du posta i hårvård eller astronomi.
Citera
2021-05-22, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Dina avsikter är irrelevanta, eftersom din frågeställning förutsätter en konspirationsteori.
MIN FRÅGESTÄLLNING ÄR VARFÖR SPRAYAR DOM HÅRET SÅ?

Du vet inte vad du pratar om ens.

Det du gör är billigare än den fullaste horn i världen, lycka till med Mod platsen, du kommer säkert passa in.
Citera
2021-05-22, 00:39
Avslutad
Citat:
MIN FRÅGESTÄLLNING ÄR VARFÖR SPRAYAR DOM HÅRET SÅ?
Det gör de inte. Det ser ut som att de sprayat för att de är tyngdlösa.
Citera
2021-05-22, 00:42
Medlem
Neroxxs avatar
Tror att det är denna start på din tråd som gör att den får en konspiratorisk aura.

Citat:
Ja, kvinnor på ISS permanentar håret rakt upp så dom ser ut att va tyngdlösa, varför? Man får ju känslan av att man blir bedragen när man ser det, men dom flesta märker det inte ens tydligen.

Detta kan ju lätt uppfattas som du menar att sanningen inte är tydlig och att du då blir bedragen. Så tråden utformas utav detta att prata om "bedragningen" och på så sätt även ifrågastättande av rådande läge, vilket då blir konspiratoriskt. Det är min gissning hur mod har hanterat tråden. Du öppnade upp möjligheten för tråden att bli konspiratorisk med tanke på hur du formulerade dig.
Senast redigerad av Neroxx 2021-05-22 kl. 00:45.
Citera
2021-05-22, 00:46
Avslutad
Citat:
För det första är det tydligt att dom har nått i håret. Men även om dom inte har det så är det inte en konspirationsteori att säga att dom har det.
På vilket sätt är det tydligt att det INTE är tyngdlösheten som är orsak till deras frisyr?
Senast redigerad av SittFint 2021-05-22 kl. 00:52.
Citera
2021-05-22, 00:51
Avslutad
Citat:
Verkligheten dikterar att hår inte rör sig så i tyngdlöshet,
Och det är här det felar. Således ska du posta i konspirationer.

Men om du vill veta varför frisyrer ser ut så i tyngdlöst tillstånd kan du posta en fråga i fysik.
Citera
2021-05-22, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tror att det är denna start på din tråd som gör att den får en konspiratorisk aura.

Detta kan ju lätt uppfattas som du menar att sanningen inte är tydlig och att du då blir bedragen. Så tråden utformas utav detta att prata om "bedragningen" och på så sätt även ifrågastättande av rådande läge, vilket då blir konspiratoriskt. Det är min gissning hur mod har hanterat tråden. Du öppnade upp möjligheten för tråden att bli konspiratorisk med tanke på hur du formulerade dig.
Ja kanske det, men det är inte min åsikt och syn som är frågeställning. Jag frågade bara varför dom gör det och det bör vara en rimlig fråga för den delen. Är det min lilla åsikts bit eller är det frågeställning som styr tråden? Min åsikt kanske passar där bättre men frågeställning passar bättre i astronomi.
Citera
2021-05-22, 01:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ja kanske det, men det är inte min åsikt och syn som är frågeställning. Jag frågade bara varför dom gör det och det bör vara en rimlig fråga för den delen. Är det min lilla åsikts bit eller är det frågeställning som styr tråden? Min åsikt kanske passar där bättre men frågeställning passar bättre i astronomi.

Skulle gissa att det är din trådstart där du antyder att du motsätter dig rådande konsesus.
Citera
2021-05-22, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Skulle gissa att det är din trådstart där du antyder att du motsätter dig rådande konsesus.
Men jag har inte riktigt motsatt nån rådande konsensus. Jag tycker det är löjligt och extremt känsligt av mod om jag inte ska kunna utrycka mig så. Men men skit samma, tack för ett bättre svar än tempeZZt 2 iaf. Go natt.
Citera
2021-05-22, 03:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag öppnade en tråd där jag pekade ut att kvinnorna på iss har hår spray i håret så det står rakt upp och ger dom en tyngdlös look, med frågan varför dom gör det.

Humbug menar att om man pekar ut det uppenbara, att man ser ut att vara tyngdlös med sån frisyr, så hör man hemma i konspirationsforumet. Vilket jag tycker är extremt löjligt, jag har bara konstaterat det uppenbara och frågat varför.

Tråd.
(FB) Kvinnor på ISS har permanentat håret så det ser ut som om dom är tyngdlösa

PM Diskussion.

Är det att prata om en konspiration om man säger att frisyren får dom att se tyngdlösa ut?

Ja, det var en gravt felplacerad tråd.

Dessutom har du inte uttömt diskussionen med moderatorn och väntat ett dygn med trådstart av denna tråd.
Citera
2021-05-22, 07:34
Moderator
Humbugs avatar
Nja, nu är användaren avstängd så jag går inte in i någon djupare argumentation, men kan kort säga att astronomi inte är en avdelning där man kan posta egna teorier om fysik. Det finns bättre avdelningar för det.

Jag gjorde dock ett misstag. Tråden var en skittråd och jag borde ha benämnt den så i min korgning istället för att kalla den konspiratorisk. Det var en grav förolämpning mot Konspirationsteoretiker, vilket jag härmed ber dessa om ursäkt för.

Mvh
Humbug
Citera
2021-05-22, 07:55
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Nja, nu är användaren avstängd så jag går inte in i någon djupare argumentation, men kan kort säga att astronomi inte är en avdelning där man kan posta egna teorier om fysik. Det finns bättre avdelningar för det.

Jag gjorde dock ett misstag. Tråden var en skittråd och jag borde ha benämnt den så i min korgning istället för att kalla den konspiratorisk. Det var en grav förolämpning mot Konspirationsteoretiker, vilket jag härmed ber dessa om ursäkt för.

Mvh
Humbug

Helt OK handlat. Finns intressantare konspirationer.

Undra varför mitt hår hänger rakt ner då plattjordarna säger att det inte finns någon gravitation.

Ska dock inte posta det i astronomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in