2021-05-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Madde sa i studion att hon ska skaffa en kanin. Kanske ersätter Mössan?

Leksak ”rabbit” eller? 😂
2021-05-21, 23:25
Medlem
Fy FAN om produktionen vinklar detta till att det ska handla om nån ”personlig utveckling” för Nardos skull när det är hon som psykiskt misshandlat Emelie under varje gång de fått se ett avsnitt.
Bannlyst
Ingen av dom gamla deltagarna kör live ikväll, hmmm 🤔 🤔🤔🤔🤔🧐🧐🧐🧐🧐
Medlem
Bbbloopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishGbg
Allt var Natchos fel,Emelie var lugn.
Natchos som muckade gräl

Det mesta är Nardos fel i huset.
Men inte en tillfällighet att Emelie också alltid är med på något hörn och sen fattar ingenting...

Dom 2 förstår sig verkligen inte på andra personer
Medlem
essteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buschock
Jag tror inte heller att Nardos skulle uppskatta att en eventuell vinst skulle vila på hudfärg. Saker och ting har gått för långt men Jag tror verkligen att den framväxande ”antirasiströrelsen” fick goda argument från några FB- användare här på tråden. Sen faller det in i tiden för när Mergim blev kritiserad av Filip D och han strax efteråt blev nekad att göra besök i BB.
Det som oroar mig nu är att det finns tendenser till att vi förvärrar saken genom att hantera det fel här på tråden.
Det är helt onödigt att gå in i försvar mot dom som kampanjar för Nardos med antirasismen som förtecken. Dom har helt rätt i att det förekommit rasistiska påhopp här i tråden.
Att dra vitsar kring hur allt plötsligt kan uppfattas som rasism är bara raljant och fånigt. Jag tänker att det är bättre att medge fakta än att trassla in sig i undanflykter som om vore man en av dom skyldiga.
Och…Varförch denna tvångsmässiga upprepningen av N-ordet i olika former från vissa FB:are? Varför är det så otroligt viktigt att provokativt slänga in detta substantiv i tid och otid i var och varannan mening???? Tror dom sig vara lustiga? Förstår dom hur oseriösa dom framstår och vad dom kan ställa till med?
Fattar dom vad orden har för historisk bakgrund och vilken fruktansvärd människosyn de representerar. Detsamma gäller glåpord med syfte att föminska, diskriminera eller mobba individer med funktionsvariationer, HBTQ -människor etc.
För det mesta blundar vi andra och scrollar förbi. Tystnad och ignorans har aldrig varit botemedlet mot rasism. Vi blir iakttagande medskyldiga. Jag önskar att vi istället skulle reagera varje gång.
Jag vet att detta är off topic och ska försöka att inte prata mer i långa haranger om det här.

Vi är ju här för att diskutera deltagarna i BB. Att ta del av andras tankar och dela med sig av sina egna. Det är inte rasism att beskriva och reagera på en människas beteende som många gjort här ex. angående Nardos egoism, självcentrering och dubbelmoral, Emelies bitterhet och surhet eller Simons aggresionsutbrott och ”fakegråt”. Det ligger någon slags heder i att ändå göra det på ett respektfullt sätt men det är helt upp till var och en att välja sitt eget uttryckssätt.

+1000000000000000

Däremot är det svårt det här med att reagera på folks användning av ord och vidriga kommentarer, det tycks ju bara trigga dem att fortsätta.
Medlem
Spajdors avatar
Vågar man hoppas på att Nardos just nu packar ihop för att ta nödutgången!?
Antagligen inte, men blev helt uppspelt av tanken!
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Simon: kl är 23 det är socialt acceptabelt att gå och lägga sig

Skulle också gått och lagt mig för att försöka sova bort så mycket tid som möjligt för att slippa vara vaken i Nardos sällskap
2021-05-21, 23:26
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Madde sa i studion att hon ska skaffa en kanin. Kanske ersätter Mössan?

Haha.
Hon sade att hon inte skulle göra det.
Såg precis klippet, ärligt vad får du ut av att hitta på
2021-05-21, 23:26
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Ja ❤️ vilken förebild hon är

Please dont make me cry....
2021-05-21, 23:27
Medlem
https://youtu.be/skQL4rKltec

😘
Medlem
Anonym396s avatar
Roligt att se Emelie och Tanja bonda över familj nu.

Jag har alltid trott att Emelie hade haft en roligare tid i huset om hon stannade i det turkosa sovrummet.

Men hon hade antagligen inte fått lika mycket TV-tid och stort stöd om hon inte sov i samma sovrum som TV4:s förutbestämda vinnare Nardos.
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Haha.
Hon sade att hon inte skulle göra det.
Såg precis klippet, ärligt vad får du ut av att hitta på

Hon har redan onanerat till mössan. Den bokstavliga mössan....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in