2021-05-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Nardos har väl en tvåtimmarsutläggning i bikten just nu, varav det mesta kommer med i morgondagens avsnitt, om hur hon ser på vänskap och hur viktigt det är för henne, att hon har lärt sig det i livet och speciellt inne i BB-huset, och att det är synd att inte alla värderar vänskap...

Spyr på förhand.
2021-05-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso

Hade BOTT i poolen om jag var där. Slippa Narcos som inte kan simma och är rädd/allergisk mot vatten. Skönt.
Hade också bosatt mig där för att slippa Narcos.
Medlem
Bbbloopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Vi som kollar liven har redan sett detta, i programmet kommer dagen 100% klippas annorlunda inser man efter att nu ha sett ett antal avsnitt.

Klart dom klipper annorlunda. Troligtvis är inte diskussionen ens med i morgondagens avsnitt.
Bannlyst
Tanja får 40% stöd, Simon 35%, Emelie 25% stöd som vinnare för hon tar fajten med negern.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Du tänker nästan exakt i de tankebanor jag är just nu och det hjälper inte ett dugg att tillskriva allt som rasism för om vi någonsin ska kunna uppnå jämlikhet så måste man förstå att det är just fördomarna kring ursprung, läggning eller funktionshinder och annat som gör att vi står och stampar på samma ställe. Att använda sig av detta så fort det är något negativt man säger om en person så är det käpprätt åt skogen för vi alla lever under samma lagar, villkor osv så jämlikhet gäller alla, nackdelar som fördelar. Att kritisera någon och tillrättavisa ett beteende har ingenting med rasism att göra och som du skriver, sitter man däremot och lägger till N-ordet i nästan varenda mening så är man ute på farligt vatten. Jag ser till människan ,inget annat.

Om jag kan grundlagen korrekt så har alla rätt att ha fördomar och åsikter och egentligen vad som helst men det som går över gränsen och räknas som undantag är när man sprider just de tankarna vidare som enligt lag är diskriminering och går emot specifika grupper med motivet att kränka deras mänskliga rättigheter. Där har det brustit i denna tråd för att folk inte fattar denna grundregel, har man såna tankar, fine men låt det stanna där. Vi har rätt att tänka hur vi vill men när man sitter och hetsar andra att tänka likadant som går över lagens undantag då bör man ta sig en funderare.

Jag har alltid bara gått efter hur folk beter sig och likadant gäller i mina relationer men att påstå att man är rasist för att man kritiserar en individs uppförande är helt galet och skulle aldrig försköna någon bara för att just detta är ett känsligt ämne för många! Då är man helt fel ute för då skapar denna grupp sina egna principer och själva lägger upp det som att invandrare aldrig gör fel och att vi hackar på dessa för att vi länkar deras beteende till deras härkomst? De använder sig då av generalisering genom att anta att alla "Svenskar" är rasister. Det blir omvänt då de trycker på de orsakerna istället för att inse att ingen människa är perfekt och istället för att ena människor så splittrar det alla försök att möta varandra på en rättvis nivå om man hela tiden går på antagande.

Det som jag läst i denna tråd gör att jag knappt vill tro att det finns människor som går i samma fotspår som tidigare okunniga där man inte skyr några medel för att få ut sitt hat mot olika minoritetsgrupper! Det är sannerligen ett olyckligt faktum att vissa inte har lärt sig något av historiens gång.

Jag vill dock förtydliga att det Nardos fans gör nu är helt fel då de hetsar folk att rösta på henne pga att hon blivit utsatt för rasism och för att hon är den Svarta Drottningen. Hon är Nardos och en människa precis som oss alla och jag tror inte ens att Nardos själv skulle accepterat detta. Hon sa själv till Simon under Militärveckan att det inte skulle vara någon särbehandling då alla är jämlika! Ingen i huset har blivit förskonad från att bli kränkt och diskriminerad och alla dessa skulle ha upprättelse men man mäter och delar upp de olika grupperna när själva handlingen är detsamma. Redan där så bestämmer Nardos gang att den ena gruppen är viktigare än den andra och man glömmer det viktigaste som är själva grundmoralen i allt. Diskriminering skadar lika mycket för ALLA då man kringgår varje individs rätt att leva i frihet med den man är.

Varför inte stå upp mot alla former av förtryck och hat som synts i denna tråd och behandla dessa personer likvärdigt istället för att koppla ihop detta med att vinna en miljon och BB? INGEN förtjänar att bli hatad och kallad en massa pga läggning, ursprung, diagnos etc och det är det som är mänskliga rättigheter.

Som vanligt klockrent
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag känner mig genuint ledsen för Tanjas skull... Tycker så synd om henne. Hon är så go och glad och verkar vara världens finaste människa och den här skitproduktionen har inte gett henne det utrymme hon förtjänat. De har "gömt" henne i programmen. Hon får alltid peppa alla andra men ser någon när hon behöver pepp? Tror inte det..

Det är VIDRIGT att se! Jag är ohälsosamt förbannad nu 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Medlem
Nardos vill bidra till att Emelie ska känna sig elak och dum, så att hon får bekräftat det som klippts i avsnitten. Allt för att trycka ner för dåligt självförtroende sista dagarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleTompa
Nu reagerar alla på att Tanja inte är med.
Bra, men så dags…
2021-05-21, 23:22
Medlem
Klart du hatar att bli ignorerad Empa....

Det är ju en härskarteknik ....

Skit-Narnia. Alltså på riktigt. Röv.
2021-05-21, 23:22
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Jag vet inte vem jag ska rösta på av Simon och Tanja. Det vore verkligen katastrof om Tanja skulle missa finalen pga BB:s bedrövliga klippning, och hennes insta-följare () inte räcker till.. men om stödröster på Simon skulle leda till att Nardos åker i morgon så hade det varit sååå underbart.

Visst, jag kan splitta mina röster, men..

TANJA !!!!!!!!!!!!!!
2021-05-21, 23:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Någon som vet hur det går för Madde och Adrian på utsidan? Är dagen kommen än eller var det fel dag idag också?
Madde sa i studion att hon ska skaffa en kanin. Kanske ersätter Mössan?
2021-05-21, 23:24
Medlem
Är Nardos på riktigt? Tänker hon ignorera Emelie sista dagarna nu? Fy fan. Jag finner inte ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in