2021-05-21, 22:34
Medlem
Nardos: ”Aj bror mina öron”. Logiken
2021-05-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg17
Blir så upprörd!! Har inte sett avsnittet för har bara tittat liven men är chockad asså, det här är så fel och elakt!!
Samma här, helt sjukt.
Uppe i tredje bikten med Nardos nu. Wtf BB?
2021-05-21, 22:35
Medlem
Spajdors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Oj! Tanja fick se när hon ramlade omkull, generöst av BB ändå.
Exakt det klippet fick hon även se under prisutdelningen
Trist att vara Tanja nu. Inte ens lönt för henne att se säsongen på utsidan då det inte finns någon sammanfattning av hennes vistelse
2021-05-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buschock
Jag tror inte heller att Nardos skulle uppskatta att en eventuell vinst skulle vila på hudfärg. Saker och ting har gått för långt men Jag tror verkligen att den framväxande ”antirasiströrelsen” fick goda argument från några FB- användare här på tråden. Sen faller det in i tiden för när Mergim blev kritiserad av Filip D och han strax efteråt blev nekad att göra besök i BB.
Det som oroar mig nu är att det finns tendenser till att vi förvärrar saken genom att hantera det fel här på tråden.
Det är helt onödigt att gå in i försvar mot dom som kampanjar för Nardos med antirasismen som förtecken. Dom har helt rätt i att det förekommit rasistiska påhopp här i tråden.
Att dra vitsar kring hur allt plötsligt kan uppfattas som rasism är bara raljant och fånigt. Jag tänker att det är bättre att medge fakta än att trassla in sig i undanflykter som om vore man en av dom skyldiga.
Och…Varförch denna tvångsmässiga upprepningen av N-ordet i olika former från vissa FB:are? Varför är det så otroligt viktigt att provokativt slänga in detta substantiv i tid och otid i var och varannan mening???? Tror dom sig vara lustiga? Förstår dom hur oseriösa dom framstår och vad dom kan ställa till med?
Fattar dom vad orden har för historisk bakgrund och vilken fruktansvärd människosyn de representerar. Detsamma gäller glåpord med syfte att föminska, diskriminera eller mobba individer med funktionsvariationer, HBTQ -människor etc.
För det mesta blundar vi andra och scrollar förbi. Tystnad och ignorans har aldrig varit botemedlet mot rasism. Vi blir iakttagande medskyldiga. Jag önskar att vi istället skulle reagera varje gång.
Jag vet att detta är off topic och ska försöka att inte prata mer i långa haranger om det här.

Vi är ju här för att diskutera deltagarna i BB. Att ta del av andras tankar och dela med sig av sina egna. Det är inte rasism att beskriva och reagera på en människas beteende som många gjort här ex. angående Nardos egoism, självcentrering och dubbelmoral, Emelies bitterhet och surhet eller Simons aggresionsutbrott och ”fakegråt”. Det ligger någon slags heder i att ändå göra det på ett respektfullt sätt men det är helt upp till var och en att välja sitt eget uttryckssätt.

Så sant!

Jag är en av de som blundar och scrollar förbi och efter att ha läst din text så skäms jag lite för att man inte reagerar mer. Man är så van vid att bara avfärda "trollen" här, man vill som inte ge dem mer syre heller, men såklart borde man reagera och markera. Varje gång.

Väldigt klokt skrivet.
Hatten av.
2021-05-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Nardos "Dennis håller med dig i allt Emelie.. det är HELT SJUUUKT!"

Och Nardos som försvarar alla sjuka och dåliga beteenden som Adrian hållit på med och simpat sönder för honom.... Hon är sådan dubbelmoral alltså.
Vadå sjukt?? Det är ju helt fantastiskt att han tar hennes rygg
2021-05-21, 22:37
Medlem
Ridnes avatar
Återigen får de se ett avsnitt med 80% Nardos och 19% Emelie.
Inte en scen fick Tanja.... Inte en bikt. Ingenting. Kul för henne... Stackars Tanja alltså. Så jävla förbisedd har hon blivit av det här skämtet till produktion.
Medlem
Trauma att höra Mössans röst efter så lång tid
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komigeen
Simon och Nardos blir ju riks-kåta av att se sig själva 😴
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Du skrev alla vita tjocka tjejjer är äckliga. Tycker du, ja.
Hur kan du tycka att Judit var fräsch? En brottarkvinna med en röst som skar i öronen. Vidrig människa.
2021-05-21, 22:38
Medlem
Någon som vet hur det går för Madde och Adrian på utsidan? Är dagen kommen än eller var det fel dag idag också?
Medlem
xrlpyts avatar
Där dök fyllesentimentala Simon upp..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Nardos "Dennis håller med dig i allt Emelie.. det är HELT SJUUUKT!"

Och Nardos som försvarar alla sjuka och dåliga beteenden som Adrian hållit på med och simpat sönder för honom.... Hon är sådan dubbelmoral alltså.

Hon är en typiskt "får ont i magen"-tjej.
Så.jävla.Elak. Fy helvete. LETAR efter fel i ALLT Emelie gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in