Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Nalic kanske inte platsar men de andra två har potential och inte minst Jörgensen. När man ser en sådan spelare ska man träffa spelaren, prata med spelaren och föra en god kommunikation. Vilket Sverige misslyckas med gång på gång.
Gång på gång. Jesus Christ. Ja, måste ju vara därför Olsen valde Danmark, Cajuste valde USA, Kulusevski valde Nordmakedonien, Sema valde DR Kongo, Isak valde Eritrea, Olsson valde Kenya, Quaison valde Ghana, Gagliolo valde Italien och Tanković valde Bosnien...
Bara för att Ahmedhodžić och Hadžikadunić inte har tålamod att vänta på att de är bra nog för svenska landslaget (nej, det är de inte i dagsläget) betyder det inte att förbundet gör allt fel. Hur vet att du man inte för en "god kommunikation"? Tycker man gör helt rätt i att inte ta ut spelare med möjlighet att spela för andra länder bara i syfte att låsa dem. Vill spelaren i fråga
verkligen spela för Sverige har man lite is i magen och väntar på sin tid, man springer inte till första bästa alternativa landslag. I slutändan är det
alltid spelarens ansvar. Och som Ryan själv sade: "Jag är väldigt patriotisk för alla de tre länderna, men känner mer koppling till Irland. Dit ville mitt hjärta att jag skulle gå". Så måste alla spelare resonera.