2021-05-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jo tänkte inte på att Indien ligger på en annan planet än vår.

Åh wow, bra argument där. Verkligen. Det ändrar dock inte det faktum jag precis beskrev för dig, men du är för dum i huvudet för att kunna ta till dig det uppenbarligen.
Citera
2021-05-21, 15:49
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det har visst inte så mycket med temperaturer att göra vad jag har förstått, utan om luftfuktigheten.

Där är det mycket hög luftfuktighet under monsunperioden men jag tror det kan vara mer som en svensk sommar under torrperioden.
De har inget som är så torrt som vårt inomhusklimat är under en svensk vinter.
Citera
2021-05-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Men är du efterbliven på riktigt? Exakt samma sak hände förra sommaren i Sverige. Covid näst intill upphörde att existera under sommaren. Det är så med precis alla förkylningar och influensor i Sverige så sluta spela allan din fjant. Indien har ingenting med Sverige att göra.

Indiska dubbelmutationen är dock betydligt mer smittsam och kan ställa till det trots sommarvärme.
Citera
2021-05-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Just Astra Zeneca gör ju ingen vinst på sitt vaccin enligt överenskommelse med Oxford University under pandemin. Senare finns däremot möjlighet att göra vinst.

Klart dom tjänar på vaccinframställan, det är ett vinstdrivande bolag.
Citera
2021-05-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Indiska dubbelmutationen är dock betydligt mer smittsam och kan ställa till det trots sommarvärme.

Kan och kan. En helikopter kan trilla ner i huvudet på dig när du är ute och går. Just nu finns inget som talar för att det kommer bli annorlunda än förra sommaren. Nu är även folk vaccinerade, så det är snarare mer troligt att det blir ännu lugnare än förra sommaren.

För vanliga människor är dock Covid ett icke-problem. Jag har levt precis som vanligt. Aldrig blivit smittad. De jag känner som blivit smittade har inte upplevt det som värre än en influensa/förkylning.
Citera
2021-05-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Vad gör det om de smittade består av yngre som i stor grad upplever det som en mindre förkylning eller äldre som är vaccinerade?

Att det är mer smittsamt är inte allvarligt, det är om det är mer dödligt som det blir jobbigt på riktigt.
Citera
2021-05-21, 16:00
Medlem
Citat:
Kan och kan. En helikopter kan trilla ner i huvudet på dig när du är ute och går. Just nu finns inget som talar för att det kommer bli annorlunda än förra sommaren. Nu är även folk vaccinerade, så det är snarare mer troligt att det blir ännu lugnare än förra sommaren.

För vanliga människor är dock Covid ett icke-problem. Jag har levt precis som vanligt. Aldrig blivit smittad. De jag känner som blivit smittade har inte upplevt det som värre än en influensa/förkylning.

Så är det.. men de som fått svåra sjukdomsförlopp har en annan syn på det hela
Citera
2021-05-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Så är det.. men de som fått svåra sjukdomsförlopp har en annan syn på det hela

Så är det, men ska hela världen stanna för det? Nja, jag vette fan.
Citera
2021-05-21, 16:38
Medlem
Citat:
Nja.. det tycker jag inte den ska!
Citera
2021-05-21, 17:21
Medlem
Patienter fortsätter skrivas ut i ett hejdundrande tempo i Stockholm. https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/05/21-maj-lagesrapport-om-covid-19/
Citera
2021-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Patienter fortsätter skrivas ut i ett hejdundrande tempo i Stockholm. https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/05/21-maj-lagesrapport-om-covid-19/

Och IVA är nere på 253. Går åt rätt håll👍
Citera
2021-05-21, 17:28
Medlem
Citat:

Hela Sverige stannar inte pga restriktionerna heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in