2021-05-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Momo hade mycket mer potenta fiender än t.z.
Om du säger det litar jag på dig men det är ju inte alls omöjligt att T.Z eller någon från hans krets låg bakom det. Du sa själv att T.Z var en vasall på anstalten så det är inte alls omöjligt att det var han som låg bakom det. Men jag kommer inte från Stockholm och känner ingen där så jag bryr mig inte.

Sedan kan man tycka att Tage Åström sa i TV att MOMO ringde han samma dag som han blev mördar men Tage han missade samtalet men erkände att han inte hade svarat för att han inte ville ha problem fy fan vad lågt!! Om du är hanterare har du ett ansvar för dina informatörer din jävla idiot! Nä jag tycker inte heller egentligen om informatörer som Peter Rätz m fl som låtsades vara kompis med vissa samtidigt som de begick brott och använde polisen "som sköld" men Tage tog inte sitt ansvar som hanterare.
Citera
2021-05-10, 17:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Vissa ska bara vara inlåsta. Det är därför vi har fängelser och livstid. Frihet är en gåva som inte ska missbrukas och ingen människa kan eller bör eller ska ta sig rätten att ta ett liv. Gör man det har man förbrukat sin rätt till frihet.

Om han är så som han är inlåst, föreställ hur det skulle vara om han var fri?
Citera
2021-05-10, 18:27
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Vissa ska bara vara inlåsta. Det är därför vi har fängelser och livstid. Frihet är en gåva som inte ska missbrukas och ingen människa kan eller bör eller ska ta sig rätten att ta ett liv. Gör man det har man förbrukat sin rätt till frihet.

Om han är så som han är inlåst, föreställ hur det skulle vara om han var fri?
Du har helt rätt. Ingen diskussion. Han är tyvärr fri både på gott och ont. Det goda är att han lever nog inte så lång tid på utsidan. Har man skaffat sig mäktiga ovänner genom att vara en idiot och behandla andra som mindre värda på kåken + att det troligen sitter några som saknar sina familjemedlemmar, får man stå sitt kast. Om han dessutom går på horse nuförtiden...... Hämnd är en rätt som skall serveras kall.
Citera
2021-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Att styra vad som helst inifrån ett fängelse är inga som helst problem. Möjligheterna är många. Svenska fängelser är uppbyggda på samma sätt som samhället i övrigt i sverige, alltså känslostyrt! De silar mygg precis som övriga samhället. Att det var tommy som råkade åka fast beror nog mest på att han syns och gärna skryter om sina fantastiska brott. Tommy och martinsson hörde man en del om men det var tommys story. Av erfarenhet vet jag att ALLA snackar skit och bara vill framhäva sig själva. Tommy tyckte t.ex. att han hade gjort ett helt fantastiskt brott och om någon hävdade något annat blev det bråk. Är det verkligen något att vara stolt över att ha mördat en hel bunt oskyldiga människor som är på fest och inte har gjort något fel alls? Dessutom tjejer, äckligt och svagt! Martinsson är förövrigt fortfarande advokat med egen byrå liggande mitt i stockholm. lätt att förstå vem som snackade skit.

mördandet på stureplan är inget jag gillar om du tror det, mera fundersam hur just TZ kunde styra inifrån kåken för han var väl ingen direkt höjdare när stureplansmassakern hände och kan väl knappast höjts till skyarna på insidan för detta brott?
Citera
2021-05-10, 18:53
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
mördandet på stureplan är inget jag gillar om du tror det, mera fundersam hur just TZ kunde styra inifrån kåken för han var väl ingen direkt höjdare när stureplansmassakern hände och kan väl knappast höjts till skyarna på insidan för detta brott?
I djurens värld styr den starkaste aldrig den smartaste. Kåken är en skyddad miljö där man måste vara tätt på varandra hela tiden. Att styra inne på kåken är inte någon merit och om du är beredd på att ta till våld när som helst utan tanke på konsekvens så styr du. Kolla lasermannen, sällan han råkar illa ut trots alla invandrare på kåken, varför undrar man, jo, alla VET att han är kapabel att döda när som helst och det blir inte någon förändring för honom om han dödar igen vilket det skulle få för en som sitter 8-10år för t.ex. rån eller narko. Man vill ju inte sitta på kåken, varje dag på kåken är ett stort misslyckande. Tro mig jag vet!
Citera
2021-05-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
mera fundersam hur just TZ kunde styra inifrån kåken för han var väl ingen direkt höjdare när stureplansmassakern hände och kan väl knappast höjts till skyarna på insidan för detta brott?
Jamen fattar du inte att T.Z fick en ställning på anstalten några år senare för att han antagligen levererat/uppfatatts av vissa som pålitlig inom affärer eller något och det är ju där inne är ju ett eget samhälle. Han har ju gjort affärer med mobil inifrån mm så det måste ju betyda att han hade en del att säga till om när han satt på HALL. Och när någon fått rykte om sig så aktar sig folk att bråka med den personen. Säga vad man vill om fanskapet men han hade en ställning som få lyckats uppnå. Ta Tony Olsson t ex han blev accepterad för att han avsade sig sin politik och var trevlig mot alla när han satt inne så folk tyckte han var trevlig. Annars hade han åkt på stryk som fan av alla.

Ja Dano slog lasermannen i ansiktet t ex men han visste att laser inte hade någon uppbackning så det är lätt att gå på såna. Dano hade aldrig vågat på T.Z t ex för då hade han tagit en risk och ingen vill ta risker bland folk som sitter på Kumla, Hall för mord och har anknytning till tungt folk på utsidan.
Citera
2021-05-17, 17:03
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Jamen fattar du inte att T.Z fick en ställning på anstalten några år senare för att han antagligen levererat/uppfatatts av vissa som pålitlig inom affärer eller något och det är ju där inne är ju ett eget samhälle. Han har ju gjort affärer med mobil inifrån mm så det måste ju betyda att han hade en del att säga till om när han satt på HALL. Och när någon fått rykte om sig så aktar sig folk att bråka med den personen. Säga vad man vill om fanskapet men han hade en ställning som få lyckats uppnå. Ta Tony Olsson t ex han blev accepterad för att han avsade sig sin politik och var trevlig mot alla när han satt inne så folk tyckte han var trevlig. Annars hade han åkt på stryk som fan av alla.

Ja Dano slog lasermannen i ansiktet t ex men han visste att laser inte hade någon uppbackning så det är lätt att gå på såna. Dano hade aldrig vågat på T.Z t ex för då hade han tagit en risk och ingen vill ta risker bland folk som sitter på Kumla, Hall för mord och har anknytning till tungt folk på utsidan.
T.Z är rädd för laser, vilket han är med rätta.
Citera
2021-05-21, 09:58
Medlem
Citat:
T.Z är rädd för laser, vilket han är med rätta.
Har jag väldigt svårt att tro. T.Z hade slagit ner han enkelt. Lazer har ingen bakom sig så Laze vet att skulle han göra något skulle T.Z kunna hämnas i efterhand
Citera
2021-05-21, 12:25
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Har jag väldigt svårt att tro. T.Z hade slagit ner han enkelt. Lazer har ingen bakom sig så Laze vet att skulle han göra något skulle T.Z kunna hämnas i efterhand
Vem som har vad på utsidan är fullständigt ointressant när man är död väl. Laser är inte som någon annan. Ingen i hela världen betyder något för honom annat än mamma. Alla andra är utbytbara statister. Varför tror du laser sitter medan t.z nu är ute. Logik min vän.
Citera
2021-05-21, 12:32
Medlem
Citat:
Vem som har vad på utsidan är fullständigt ointressant när man är död väl. Laser är inte som någon annan. Ingen i hela världen betyder något för honom annat än mamma. Alla andra är utbytbara statister. Varför tror du laser sitter medan t.z nu är ute. Logik min vän.
Jag menade ju att T.Z hade stark uppbackning på insidan och därför antar jag att Lazer inte ville bråka med han. Varför skulle T.Z vara rädd för Lazer men inte OG som hade medlemmar på anstalterna? Jo för som du vet så var T.Z en vasall (dina egna ord till och med!)

Lazer sitter ju kvar av politiska skäl det fattar du väl?
Citera
2021-05-21, 13:07
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Jag menade ju att T.Z hade stark uppbackning på insidan och därför antar jag att Lazer inte ville bråka med han. Varför skulle T.Z vara rädd för Lazer men inte OG som hade medlemmar på anstalterna? Jo för som du vet så var T.Z en vasall (dina egna ord till och med!)

Lazer sitter ju kvar av politiska skäl det fattar du väl?
OG är inget på de anstalter vi som har fått MINST 10år i dom sitter. Det är annan brottslighet vi sysslar med, förutom mördare då. Nu ska du höra här. Vi satt samman på samma avd. t.z, laser, jag, trippel x, arklöv, en från BS. Det hände inget överhuvudtaget eftersom alla har någon/något på utsidan som är viktigt och man vill ut. Man tänker sig för eftersom det inte är något liv att stå efter på kåken. Alla vill ut någon gång och om man är smart nog så planerar man för det. Laser är annorlunda. EDIT: Ang. att TZ. har uppbackning på utsidan....... vad gör han då på plattan? Varför har han ingen egen bostad?
Citera
2021-05-21, 13:24
Medlem
Citat:
TZ. har uppbackning på utsidan
Jag menade på insidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto