Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Vad sägs om att du helt enkelt är tyst gällande andra människors beslut eftersom du knappast kan motivera deltidsföräldrar mot heltid eftersom vi i Sverige extremt sällan haft män som försvunnit ur bilden helt. Jo majoriteten av barn som vuxit upp i det här landet har haft närvarande föräldrar. Sedan har du fel. Männen har varit de mindre lämpliga och sett delad vårdnad som ett sätt att få kontroll. Jag är väldigt övertygad om att män med högre intelligens skulle förstå bättre. Männen jag träffat får istället njuta av att få barn med kvinnor som matchar deras krav. Skillnaden är att jag tänker.
Har du synpunkter på att 1 heltidsförälder inte är bättre för barnet än två så får du ta det med de ansvariga för studien, Vilka sagor och atypiska undtag du än hittar eller fantiserar ihop p så finns det mao fler sagor som slutade med självmord (dubbelt så många), och sagor som slutade med missbruk (3-4ggr så många) osv. Iafall utifrån emperi (du vet den där verkligheten bortom dina känslor och drömmar....)
Och du finner naturligtvis fler studier gällande andra variabler som når samma slutsttser, inte genom påhittade sagor om ghettot och föräldlösa som växer up på slottet.... utan utifrån emperi.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12559862/
Conclusions: Growing up in a single-parent family has disadvantages to the health of the child. Lack of household resources plays a major part in increased risks. However,
even when a wide range of demographic and socioeconomic circumstances are included in multivariate models, children of single parents still have increased risks of mortality, severe morbidity, and injury.
Citat:
Du baserat allt du säger på din egen ignorans. Det är slitet det där med "den gemensamma nämnaren är frånvarande fäder."
Nej, att något har varit sant och gått att observera sedan biblisk tid och numera är enkelt konstatera utifrån emperi har inget med dina känslor och åsikter att göra. den gemensamma nämnaren är frånvarande fäder, eller mödrar. varför det är så kan man spekulera i , men inte att det är det.
Citat:
Jag bor inte i en förort.
Det är möjligt att du inte har någon erfarnhet av att läsa studier eller bara är korkad, men även när du jämför barn utifrån samma demografi och socioekonomisk grupp , så kvarstår nackdelarna med bara 1 heltidsförälder.
Citat:
Se istället på alla människor som fick psykisk ohälsa, missbruksproblem, självskadebeteende, och allt som ingår i kontexten av "frånvarande pappa" och att majoriteten av dem hade pappatid under uppväxten.
jämförelsen är 2 föräldrar som tillsammans skaffar sitt barn och lever i samma hushåll vs 1 förälder och barn lever i samma hushåll.