Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Palestinier har ingen stat idag, men det tycks inte bekomma dig nämnvärt. Sviker du inte dina principer då? Hur många inlägg har du ägnat åt att bevisa att palestinier egentligen inte hör hemma i Palestina?
Varför väljer Israel att inte följa den då?
FN:s delningsplan löste t o m Jerusalem-frågan på ett bra sätt. Det skulle bli en internationell zon.
Varför väljer Israel att annektera Jerusalem och fördriva araber från deras hem, bara för att ersätta dem med judar. Är inte det själva definitionen på etnisk rensning?
Referenser till andra viktiga händelser i vår moderna historia är i allra högsta grad relevanta när diskussionen berör principer.
Varför skulle dina bibliska referenser ha tolkningsföreträde i modern tid, och när du själv nämner internationell lag (rätt)?
Ingen stat?
International recognition of the State of Palestine
https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_the_State_of_Palestin e#:~:text=Diplomatic%20recognitions,-UN%20member%2 0states&text=Of%20the%20193%20member%20states,as%2 0of%2031%20July%202019.
Finns i Gaza, på Västbanken och när man vill skoja till det Jordanien. Den 3:e Palestinska staten.
Du har väl hört nationalsången? Lite för våldsam för mig men ändå med ett visst gung över sig. Israels är som en liten näktergal i jämförelse.
För att i mellanöstern vill ingen göra något först, misstron är så stor, hatet så ingrott från alla sidor. Som att hoppa från en bro, "du först, nej du, nej du, jag insisterar".
Bra fråga, jag hade önskat att ingen fördrevs, Jude, kristen eller muslim eller whatever. Just nu är tilliten sådär folken mellan, de litar inte på varandra. Tonläget är för högt, en del palestinier säger att hela landet är deras, inte så få heller. Loggan för PLO är fortfarande hela landet. Men misströsta inte, extremister finns på andra sidan med och säger att landet inklusive Jerusalem bara är deras. Och så fortsätter våldsspiralen..
Ehh... vilka bibliska referenser är det jag sagt ska väga som argument i denna konflikt?