2021-05-20, 15:17
Medlem
Tommys i Åkersberga kvalar in bra på listan.
Ömsom vin (bara 1 sort...) ömsom vatten.
Ibland fantastiska burgare för att nästa dag vara som platta flottiga skosulor.
Inredning från 70-talet och personal varierande som burgarna.
Tommys tokiga torsdagar var ett koncept med norrorts billigaste öl (?) men det var ett tag sedan.
Att stället öppnar redan 06.00 och startar lunchen 8.30 gör det till en klassiker, men sunkhak av klass, ja.
Dock värt ett besök, ligger bara ett par hundra meter från roslagsbanan.
Reta inte Tommy....
Citera
2021-05-20, 23:00
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Fregatten i Malmö på värnhemstorget.

Att mässingshornet nämns är lite märkligt, då Fregatten som är betydligt värre inte ligger så långt bort ifrån. Och grannstället Paradise var ju klasser värre när det fanns.

Vi tog oftast ett par öl på Fregatten bara för att beskåda det fyllehesa klientelet med otrevliga polska ägare. Maten är så usel att vi beställde ibland bara för att skratta åt.

Fregatten minns jag mycket val och dess ambitiosa maritima dekor som likt en stafettpinne fran tidigare agare fanns kvar och gav intryck av kontinuitet och omtanke eftersom den var i gott skick. De polska agarna verkar ha varit dar lange, otrevliga och som du sager, och vi bestallde ocksa in mat bara for att skratta. Menyn var kryddad med polska specialiteter som bigos men de var lika komiska kontra vad det skulle vara...

Ovanstaende motiverade aldrig regelbundna besok och klientelet var inte heller sunkigt nog att duga som kuliss. Priserna var dyra dessutom.

Enligt legenden, var lokalen tidigare (pre 1970) en krog dar sjoman traffade prostituerade
Citera
2021-05-20, 23:48
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Alkisarna följer den billiga ölen, om det råkar vara kinakrog eller annat

Har gått förbi flera ggr asian house vid möllan och det måste vara platsen innan de hamnar på parkbänken

50 cl 35kr enligt googlemaps
Men 4.1/5 i recensioner

Så det är kanske är bra vid lunch har inte vågat mig in

Maten och dekoren ar verkligen kanon! Sager jag som inte varit dar pa 10 ar, men mina vanner bekraftar att kvaliteten ar identiskt samt bibehallen. I sanna fall far man saga att det ar ett prima exempel pa langsiktig framgang baserat pa en konsekvent affarside. Ofattbart billigt och centralt.
Citera
2021-05-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Västerhus var/är en mytomspunnen sunkkrog i Majorna i Göteborg, men samstämmiga uppgifter i tråden gör gällande att dom städat till sig tråkigt nog.
Inget att oroa sig för egentligen, Majorna måste vara Sveriges sunkhakstätaste stadsdel ändå, Silverkällan, Evergreen, Majornas krog, listan kan göras lång.

Var det inte någon sån köttmarknadskrog i Sundbyberg, kan den hetat Garbo?

Om vi får börja nominera svartkrogar undrar jag om inte Balkanska vid Vågmästareplatsen i Gbg rankas högt, någon mer i tråden som varit där?

Precis, mycket sunk i Majorna. Minns även DaMarco vid Mariaplan, inte minst deras robusta uteserveringsmöbler snickrade för att överleva många pirater och sjöslag. Finns nåt ställe längre upp mot kolonilotterna innan Majvallen, dvs på Slottskogsgatan.
Götas drog väl också något av sunk över sig, kanske inte lika mycket som närliggande Silverkällan. Närliggande Älvsborgsplan och plaskdammen som en oas och magnet för diverse tjackisar och leverförfettade etyliker mitt i härligheten
Gröna Brunnen idel packade joggingoverallsklädda sköningar i högform redan just efter lunch.
Vid Chapmans torg fanns några sunkställen till. Vet inte om de finns kvar. Ett ställe var något patetiskt ragghak med mogendans, där många bortamatcher inleddes på 80/90-talet. Minns inte namnet, låg nära Handelsbanken på andra sidan spårvagnsspåren från torget sett
Citera
2021-05-21, 00:48
Medlem
Mitt minne får direkt upp Citykrogen i Kortedala i Göteborgs förort och mitt gamla hak Bordet i Angered Centrum! Men det är väl så allmänt på nedgångna kvarterskrogar runt om i hela Sverige. Och Rockbaren på Avenyn här i GBG..åtminstone var det jävligt sunkigt där för 8-10 år sen och jag har svårt att tänka mig att det skulle ha blivit någon förbättring
Citera
2021-05-21, 01:22
Medlem
Falun - Golden Beer. En ”engelsk pub” som drivs av en 60-årig kinesisk full bitter ofärdig gubbe i finkostym. Poppig 80-talsmusik, trasig inredning, blinkande lampor, smutsigt överallt inkl inne i baren. Klientelet ska vi inte prata om...

Östersund - Restaurang 53. Nåt försök till sydamerikansk meny, men folket kommer pga ladies night med billig dryck för damer och kass karaoke. Av nån märklig anledning lägger de ut massa karaoke-klipp på FB som om det vore marknadsföring.

Trollhättan - Backstage. Va säkert ett kul rockhak en gång i tiden...
Citera
2021-05-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTompa123
Mitt minne får direkt upp Citykrogen i Kortedala i Göteborgs förort och mitt gamla hak Bordet i Angered Centrum! Men det är väl så allmänt på nedgångna kvarterskrogar runt om i hela Sverige. Och Rockbaren på Avenyn här i GBG..åtminstone var det jävligt sunkigt där för 8-10 år sen och jag har svårt att tänka mig att det skulle ha blivit någon förbättring

Rockbaren bytte ägare för ett antal år sedan, nån gång i tiden runt logotypbytet om du känner till det. Man har piffat upp det en aning, målat om och donat, så det är faktiskt rätt hyggligt skulle jag säga. Jag skulle inte äta nåt som legat på golvet där, men man fastnar inte längre i golvet t.ex. Toaletterna luktar bättre och det finns oftast papper, men toastolen på herrarnas har sett bättre dagar.

Jag var in på nåt riktigt muggigt ställe längs vasagatan, kanske var det Källarn Bar. Där fanns en toalett som man nog måste vara både dvärg och akrobat för att få plats i, ifall nån begriper var det är. Det var nog det sunkigaste på länge, förutom kinahak och sånt.
Citera
2021-05-22, 20:24
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Råttor i restaurangen och avföring på golvet låter ju helfestligt.
Näe. Var inget sånt vad jag såg, absolut inte ofräscht! Däremot så....eh...deras dass, ena dasset det var helt jävla trasigt och dörren hängde ner på snedden och var GAFFATEJPAT! Med en text trasigt. Oh yeah, det kunde man fatta.
Citera
2021-05-23, 10:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Näe. Var inget sånt vad jag såg, absolut inte ofräscht! Däremot så....eh...deras dass, ena dasset det var helt jävla trasigt och dörren hängde ner på snedden och var GAFFATEJPAT! Med en text trasigt. Oh yeah, det kunde man fatta.
Kolla på bilderna och läs recensionerna så ser du.
Citera
2021-05-23, 13:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTompa123
Just det, Citykrogen den hade jag förträngt! Bordet har jag en del minnen från, men på den tiden var det mest finnar som hängde där, likaså på Citykrogen. Men verkligen sunkiga ställen. Likaså flera ställen i Majorna som redan nämnts.

Ett annan riktigt skitigt ställe är krogen på Wavrinskys Plats (Guldhedstorget). Restaurangen heter Afamia Restaurang Bar & Pizzeria och det surrar flugor vid kassan och in mot köket plus är allmänt skitigt. Här stannar man inte gärna.

Blecktornskällaren på Södermalm Ringvägen bort mot Sofia Kyrka och Vita Bergs parken är också en sunkkrog, men den har medvetet valt den inriktningen, och det finns betydligt sunkigare ställen i närheten som typ Lion Bar och Hirschenkeller .
Citera
2021-05-24, 07:58
Medlem
Restaurang Abisko Skeppet i Linköping var länge ett tillhåll för män med alkoholproblem. När man passerade detta sunkhak efter jobbet vid halv 5 på eftermiddagen var det ofta 5-6 överförfriskade medelålders män på uteserveringen, oavsett veckodag.
Men pommes, "fläskfilé" med pulverbea och stor stark för 99 kr, bara stor stark 29 kr attraherar en viss kategori kunder. Nu bor jag inte i närheten så det vore kul om någon annan kan berätta hur det är idag?
Citera
2021-05-24, 20:15
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2

Började de mucka oprovocerat? Låter som världens sämsta vakter. Först starta onödigt bråk och sen bli slagna 3 mot 1.

Ja det var helt oprovocerat , vakterna på Dovas och där var kända för att mucka med gäster och "bryta" på dom och slänga ut dom i onödan halvt misshandlade. Vaktchefen tog senare självmord. Killen var en total hjälte , bland det sjukaste jag sett. Han såg ut som en sena typ 1,85 lång normalvikt och såg ut som en Svensson men spöade skiten ur alla 3 brutalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in