2021-05-18, 17:03
Medlem
448s avatar
Rockbaren en +30 veckor i sträck , den doften av ingrodd öl i inredning var fan övetjävlig innan man kom upp i 2 promille
Citera
2021-05-18, 17:15
Medlem
LaLocas avatar
Göteborg.

Jag tycker inte wästerhus är så dräggigt nu. Att flatlöss krog nämns flera gånger i tråden är också överdrivet.

La bohem på torget var skabbigt tycker jag.

Lackan va rätt äckligt med mycket översvämning på toaletterna.

Wandas kan vara skabbigt i bland, kan lukta en del bajs där.
Citera
2021-05-18, 17:20
Medlem
LaLocas avatar
Men när jag va i Norrköping var typ ”finkrogarna” skabbigaste än en punk och alkishak i Göteborg. Går inte ens att jämföra.
Citera
2021-05-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
Bingo! Du prickade alla. Västerhus och Gröna Brunnen är i särklass, riktiga alkoholisthak. Kent Andersson var stammis där innan han flyttade till Mallorca. Majorna krog är i samma liga. Silverkällan i Majorna hänger lite våldsammare typer på. På Dr Fries Torg i Guldheden finns ett annat guldkorn. Hette för Jotis Pizzeria, drevs av bröderna Jotis och Fotis.
Kan tillägga Kaverös pizzeria, som en riktigt mysig och inrökt alkiskrog i betongen i Högsbo, inte långt från Flatås. Adas och Dubbelgården nära Backaplan är också höjdarställen för att studera kvarterens alkisar. Förr var Bordet ute i Angered ett riktigt sunkställe, vet dock inte om det finns kvar.

Adas va ett tag sedan dom stängde.
Tullen ligger där nu
Citera
2021-05-18, 19:18
Medlem
Fanns ett alkishak ovanpå Konsum/Domus nära Lundby sjukhus, vid Wieselgrensplatsen. Där hängde en del av GHB- & tramadoleliten på centrala Hisingen. Spårvagnshållplatsen låg inom en minuts räckhåll. Minns att folk blev knivhuggna i entrén. Tror det var kinesställe. Finns måhända kvar?
Citera
2021-05-18, 19:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Göteborg.

Jag tycker inte wästerhus är så dräggigt nu. Att flatlöss krog nämns flera gånger i tråden är också överdrivet.

Sunkpubscrusing är inget nytt , ganska vanligt en bit in på 2000talet bland folk.

Dom var ganska scyssta så sett , har för mig Bordet i Angered var typ syskon med La Boheme i Frölunda både ur klassning med folk och utseende i inredning
Citera
2021-05-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Låt gå för den här gången.
🤪👍🏻👌🏻👏🏻🙏🏻🍻🍺
Citera
2021-05-18, 22:08
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Göteborg.

Instämmer om Västerhus. Betraktar man det som en dräggig krog har man inte sett mycket.
Citera
2021-05-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Hahaha jag var på det stället (Lion Bar) för c:a 3 år sedan och bevittnade när dom började bryta på en gäst , en helt vanlig blond kille i 40 års åldern. Men där gick dom på en nit. Bland det roligaste jag sett , han spöade upp alla 3 dörrvakterna utanför. En blev slagen medvetslös och dom andra 2 blodiga. Det bara ven sparkar och slag det var vid stängningsdags. Sen gick han lungt därifrån ägaren den korta gamla gubben låste in sig och ringde polisen minns jag.

Började de mucka oprovocerat? Låter som världens sämsta vakter. Först starta onödigt bråk och sen bli slagna 3 mot 1.
Citera
2021-05-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kan inte alla ..
men det låg en i min närhet som var horribel
Tänker inte skriva ut namnet då de nyligen har bytt äger , och inte tycker att den nya ägaren ska stå tills svar .
Men stället var så miss skött att det var löjligt
All var skitig . färgen hade flagnat på bygnaden och ute möbler var både trasiga och rostiga och skitiga
allt var helt nersliten ..
inne var det smutsigt och sunkigt
överlag var stället utslitet smutsigt och snuskgt

Meningsfullt inlägg!
Citera
2021-05-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det sunkigaste jag har klivit in på är puben vid Gullmarsplan i Stockholm. Den ligger på samma sida av torget som Hemköp. Det var mitt på dagen, alldeles mörkt därinne, det luktade en blandning av gammal avslagen öl och kiss, gästerna såg ut som okammade troll och tjejen innanför bardisken som en förlegad porrstjärna.
Vi blev inte ens sugna på en öl eller två, utan vände helt sonika på klacken så gott som i dörröppningen.

Hjälmaren?
Citera
2021-05-18, 23:35
Medlem
Kom ihåg little persia i söder som egentligen inte såg helt illa ut. Var vanliga söderbrudar där nåt äldre par och ägaren och en servitris.

Tror de var en tisdag 2019 jag och min kompis gick in dit. Men sen märkte jag två fyllon (eritreaner) som var helt borta som också satt där. Och en av dom kom fram till mig likt ponda baba i starwars och börjar svamla nånting på jättedålig engelska plus att han var helt packad. Han försöker ta på mig och hålla på lite med mitt kort, och vill ta mig till toan.

Jag går och sätter mig med min kompis och vi snackar som vanligt. Sen börjar dom flörta med brudarna istället som blir skräckslagna för dom tills ägaren går emellan och säger åt en av dom att sätta sig och att han inte får dricka mer.

Sen tjafsar dom emot och försöker få tillbaka pengarna
Ägaren håller på blir övermannad, jag hoppar in men blir påhoppad bakifrån av en av eritreanerna. Min kompis hoppar in snabbt med en smäll och puttar in honom i väggen. Jag, ägaren och min kompis lyckas jaga ur dom ur krogen där dom håller på vifta med flaskor innan dom beger sig hemåt.

Tänkte bara shit vilken sjuk kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in