2021-05-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
https://anonfiles.com/pd2aX8wfu6/20210519_144021_jpg
Tror ni att dessa kommer klara sig om de planteras ut på söndag?
Jag kan tyvärr inte ge mer ljus än vad de får just nu tills de planteras ut, därav är de ganska spinkiga. Vissa har tillochmed börjat trilla, (kan bero på att jag lämnat fönstren öppna inatt och att de blåst ner i backen.)
Jag har börjat härda dem med vind och öppna fönster på natten så de ska klara sig. Ska dessutom när de planteras ut plantera 60% av stammen begravd i jorden (tack vare tips från denna tråd)
Så vad tror ni, kan de klara sig?
Vad bör jag göra i detta läge?

Plantera ner dom djupare som du sa så klarar dom sig säkert.
Citera
2021-05-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
Plantera ner dom djupare som du sa så klarar dom sig säkert.
Skönt att höra. Tycker ni att dem ser bra ut för deras ålder utöver deras spinkighet? Det har gått 14 dagar sedan vi la fröna i vatten... De plantor med störst blad har en längd på 7 cm från bladspets till bladspets. Tack för svar.
Senast redigerad av Girgen3 2021-05-19 kl. 19:13.
Citera
2021-05-19, 20:44
Medlem
Kan man lätt låta en auto stå 4 månader i backen om man slipper mögel på dom, när brukar dom nå optimal mognad? Tänkte planera in semester när det är torkningstider då jag kommer torka dom på ett lite annorlunda sätt i år så blir lite knepigt att gå och vänta på att dom ska se jävligt trötta och jävliga ut.
Citera
2021-05-19, 20:48
Medlem
Citat:
Skönt att höra. Tycker ni att dem ser bra ut för deras ålder utöver deras spinkighet? Det har gått 14 dagar sedan vi la fröna i vatten... De plantor med störst blad har en längd på 7 cm från bladspets till bladspets. Tack för svar.

Framöver förodla med växtljus eller direkt så på plats. Förenklar det hela väldigt mycket. Jag direkt sådde på plats förra året och alla kom upp knubbiga och fina.
Citera
2021-05-19, 20:55
Medlem
Citat:
Framöver förodla med växtljus eller direkt så på plats. Förenklar det hela väldigt mycket. Jag direkt sådde på plats förra året och alla kom upp knubbiga och fina.
Jag brukar direktså på plats, men har inte haft så bra resultat då många har seedlings dött unga ute i naturen, därav så ville jag testa att förgro hemma ist. Alla lever än vilket är bra men ist blev de spinkiga... Knepigt dehär med odling ibland, haha. Nästa år ska jag definitivt testa att driva upp med lampa
Senast redigerad av Girgen3 2021-05-19 kl. 21:16.
Citera
2021-05-19, 22:47
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
https://anonfiles.com/pd2aX8wfu6/20210519_144021_jpg
Tror ni att dessa kommer klara sig om de planteras ut på söndag?
Jag kan tyvärr inte ge mer ljus än vad de får just nu tills de planteras ut, därav är de ganska spinkiga. Vissa har tillochmed börjat trilla, (kan bero på att jag lämnat fönstren öppna inatt och att de blåst ner i backen.)
Jag har börjat härda dem med vind och öppna fönster på natten så de ska klara sig. Ska dessutom när de planteras ut plantera 60% av stammen begravd i jorden (tack vare tips från denna tråd)
Så vad tror ni, kan de klara sig?
Vad bör jag göra i detta läge?

Jadå de kommer klara sig fint. Tidigare när jag drivit upp i fönster och utan extra belysning har jag planterat ut plantor som sett likadana ut och till och med ännu rangligare och de har klarat sig galant. Numera kör jag dock med 60w led när jag driver upp småplantor för utplantering. Du behöver inte göra något extra utöver att vattna dom och ge de så mycket ljus du kan efter dina förutsättningar. Söndag är nära!
Citera
2021-05-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalimbalance
Jadå de kommer klara sig fint. Tidigare när jag drivit upp i fönster och utan extra belysning har jag planterat ut plantor som sett likadana ut och till och med ännu rangligare och de har klarat sig galant. Numera kör jag dock med 60w led när jag driver upp småplantor för utplantering. Du behöver inte göra något extra utöver att vattna dom och ge de så mycket ljus du kan efter dina förutsättningar. Söndag är nära!
Trevligt att höra, ska ge dem lite kyla och härda dem fram tills på söndag och sen ska de få må som riktiga kungar. Blir väldigt lättad av att läsa det du skrev!
Citera
2021-05-20, 11:03
Medlem
Citat:
Jag brukar direktså på plats, men har inte haft så bra resultat då många har seedlings dött unga ute i naturen, därav så ville jag testa att förgro hemma ist. Alla lever än vilket är bra men ist blev de spinkiga... Knepigt dehär med odling ibland, haha. Nästa år ska jag definitivt testa att driva upp med lampa

Ah okej, vad tråkigt att höra! Direktsådde alla mina i år också, ett tjugotal. Ska kolla till dom idag och se vad som har grott och inte efter 1 veckas tid.

Håller tummarna för dig och dina plantor.
Citera
2021-05-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ah okej, vad tråkigt att höra! Direktsådde alla mina i år också, ett tjugotal. Ska kolla till dom idag och se vad som har grott och inte efter 1 veckas tid.

Håller tummarna för dig och dina plantor.
Tack desamma!
Citera
2021-05-20, 20:46
Medlem
Om min strain tar 60 dagar för att bli klar inomhus, hur länge bör den ta för att bli klar utomhus?
Citera
2021-05-20, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Om min strain tar 60 dagar för att bli klar inomhus, hur länge bör den ta för att bli klar utomhus?
Räkna med 100 dagar
Citera
2021-05-21, 00:06
Medlem
WAU0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Kan någon förklara hur man lägger upp bilder så säkert som möjligt
Vill gärna dela lite bilder denna säsong

Är bättre på weed än teknik 😂😂😂😂

Det viktigaste är att ta bort metadatan i bilden (exif). Där finns info om vilken kamera du använt, när bilden togs och i värsta fall GPS-taggar. Det finns appar och sidor för att ta bort datan, exempelvis: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobilephotoresizer

När du ska ladda upp bilden på exempelvis imgbb.com så använd VPN.

Med det sagt så finns det alltid en viss risk med att ta bilder, framförallt iom att de kommer ligga kvar på din mobil/dator/kameraminneskort ett bra tag, även efter att du har tryckt på "radera".

Lite off topic, men bra för alla i tråden att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in