2021-05-20, 02:19
Medlem
Är det någon som har handlat hos Geekbuying? Jag upptäckte den här butiken för ett antal år sedan, men har aldrig handlat där. Butiken påminner om andra kinesiska handelplatser typ Aliexpress, Banggood m.fl. Utbudet hos Geekbuying är inte lika stort som dessa butiker, men priserna verkar en aning bättre.

En hörlur som jag tänkte beställa från Bangood kostar nästan hälften. Varor som inte finns i Europa kan skickas via "EU Priority Line" på samma sätt som frakten hos Banggood. Expressfrakt från Tjeckien är billigast och kostar bara 50 kronor med DHL Express. Jag gjorde en beställning och varorna skickades samma dag.

https://www.geekbuying.com/
Citera
2021-05-20, 11:08
Medlem
BigFatCones avatar
Det är som du säger: Banggood med sämre utbud och ibland bättre priser.
Citera
2021-05-20, 21:31
Medlem
swebarbs avatar
tvivlar dom kan ha bättre priser än banggood som är rejält större.
Citera
2021-05-21, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är som du säger: Banggood med sämre utbud och ibland bättre priser.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Jag har naturligtvis inte jämfört hela utbudet, men det var en avsevärd skillnad på varor som jag jämförde.

Exempel: Sabbat E12 Ultra TWS Wireless bluetooth 5.0 Earphone

Banggood: 708 kr

Geekbuying: 429 kr.

https://www.banggood.com/Sabbat-E12-...p-1621093.html

https://www.geekbuying.com/item/Sabb...al-421977.html
Citera
2021-05-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Alla butiker har så kallade "flash deals" på sina produkter. Det gäller att vara lite vaken och kolla runt vad som är bäst för tillfället. På Banggood så har jag råkat ut för fejkade "flash deals". Den rabatterade produkten är mycket dyrare än hos tillverkaren. Det angivna originalpriset är 2,5 gånger högre än vad tillverkaren tar i sin webbutik.

Den här telefonen kostar $421.99 hos Banggood och de påstår att produkten normalt kostar $798.98.

Det är alltså rent bondfångeri som de kör med.

Banggood - UNIHERTZ Atom XL

Här ser ni att tillverkaren själv tar $329.99 för samma produkt.

Unihertz - Atom XL
Citera
2021-05-22, 11:34
Medlem
Jag gjorde en testbeställning i torsdags från den tjeckiska butiken och i dag kl 09:15 fick jag ett SMS från PostNord att jag kan hämta paketet!?!

Jag var tvungen att ta mig en stänkare för att lindra chocken. I går var paket i Hamburg, så det är omöjligt att PostNord kan ha hunnit leverera.
Citera
2021-05-22, 13:38
Medlem
Två dygn måste vara ett rekord när PostNord är inblandade.

Jag antar att DHL har transporterat försändelsen till Sverige och sedan gjort en handover till PostNord.

Det verkar vara ganska billig Expressfrakt på en del varor. Den här till exempel med DHL Express för 4,55 kronor.

https://www.geekbuying.com/item/Mifo...ue-458201.html
Citera
2021-05-23, 09:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Alla butiker har så kallade "flash deals" på sina produkter. Det gäller att vara lite vaken och kolla runt vad som är bäst för tillfället. På Banggood så har jag råkat ut för fejkade "flash deals". Den rabatterade produkten är mycket dyrare än hos tillverkaren. Det angivna originalpriset är 2,5 gånger högre än vad tillverkaren tar i sin webbutik.

Den här telefonen kostar $421.99 hos Banggood och de påstår att produkten normalt kostar $798.98.

Det är alltså rent bondfångeri som de kör med.

Banggood - UNIHERTZ Atom XL

Här ser ni att tillverkaren själv tar $329.99 för samma produkt.

Unihertz - Atom XL
Intressant, och om GB nu har börjat med både EU-frakt och EU-lager så kanske jag ska titta där lite närmare. Sist jag kollade så var det bokstavligt talat ett mindre och sämre Banggood.
Citera
2021-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Intressant, och om GB nu har börjat med både EU-frakt och EU-lager så kanske jag ska titta där lite närmare. Sist jag kollade så var det bokstavligt talat ett mindre och sämre Banggood.

Banggood har en massa hobbyelektronik som jag brukar handla. Sådant verkar det inte finnas så mycket av på Geekbuying. Det har dykt upp lite andra hobbygrejer, radiostyrda bilar & drönare samt delar till dessa.

Företaget har snart ett dussin butiker, varav de flesta i EU, så de verkar satsa ganska mycket på den europeiska marknaden.
Citera
2021-05-23, 14:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Banggood har en massa hobbyelektronik som jag brukar handla. Sådant verkar det inte finnas så mycket av på Geekbuying. Det har dykt upp lite andra hobbygrejer, radiostyrda bilar & drönare samt delar till dessa.

Företaget har snart ett dussin butiker, varav de flesta i EU, så de verkar satsa ganska mycket på den europeiska marknaden.
Det måste man ge Banggood. Om du har som hobby att skapa saker, vad som helst inom rimlighetens gränser, så har BG det du behöver.
Citera
2023-04-25, 13:39
Medlem
Planerar köpa denna ANBERNIC RG405M
https://www.geekbuying.com/item/ANBE...ck-520131.html

Är lite billigare än på aliexpress, men inte säker på om moms ingår i priset när man köper på geekbuying. Någon med erfarenhet som vet?

Samt banggod, ingår moms i priserna där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in