2021-05-19, 23:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag med, perfekt tid 00:30.

Tror Caps ryker om Kuzy inte är tillbaka väldigt snart. Så typiskt, ifjol Bäckis(karma Lee) borta och nu den andre topp 6-centern.

Det jag har hört är att han troligen spelar inatt, men vi får väl se.

Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
De tycks ha väldigt konstig schemaläggning...börjar med slutspel innan grundserien är avslutad!

Det är för att Vancouver fick ett långt Covid-uppehåll. Dom och Calgary är ändå klara att missa slutspel, så det spelar ingen roll för fortsättningen. Däremot ska matcherna spelas, för TV-avtal och sådant. Men dom är egentligen meningslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Är han 2C nu, Joel Eriksson Ek? Dags för löneförhöjning.

JEE kommer garanterat ha högre lön nästa säsong. Närmre tredubbla än dubbla skulle jag höfta på.
Citera
2021-05-20, 00:39
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är för att Vancouver fick ett långt Covid-uppehåll. Dom och Calgary är ändå klara att missa slutspel, så det spelar ingen roll för fortsättningen. Däremot ska matcherna spelas, för TV-avtal och sådant. Men dom är egentligen meningslösa.
En av de viktigare anledningarna att spela färdigt är rankningen för Draft lottery.
Citera
2021-05-20, 00:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
En av de viktigare anledningarna att spela färdigt är rankningen för Draft lottery.

Nja, den tycker jag inte är så viktig. Poängprocent hade varit dugligt.
Citera
2021-05-20, 09:02
Medlem
Kedoxs avatar
Nattens matcher:
Boston och Washington fortsätter sitt sedvanliga bökande vilket tar oss till deras 3e OT. Denna blir dock den längsta och i andra ot får Boston in ett lite orättvist köksmål när det uppstår kommunikationsbrist.

Edmonton-Jets: Svag match, inget lag ser riktigt farligt ut. Bara Edmontons toppkedjor som ligger lyckas se lite farliga ut. Jets vinner lite förvånande, dock helt rättvist.

Canes-Preds: Jämnare än resultatet vill påskina. Canes gör 1-0 och sen är det Hawaiihockey nästan hela matchen där de inte är några större svårigheter att avstyra Preds. I sista minuten sätter de ett till mål i tom bur för att 15 sekunder senare på stopptid knöla in ett tredje mål.

Avs- Blues:
Colorado startar fint med mål första minuten. En dryg period senare står det 3-0 och börjar kännas klart. Men efter ett blues-mål känner Kadri för att dra på sig matchstraff och ger blues ett 5mins PP vilket de gör mål på. Därefter försöker de växla upp men Avs är det bättre laget.
De två sista målen är i tom kasse
MacKinnon med slutspelets första hattrick och är nu uppe i 7p på två matcher
Citera
2021-05-20, 09:19
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det jag har hört är att han troligen spelar inatt, men vi får väl se.

JEE kommer garanterat ha högre lön nästa säsong. Närmre tredubbla än dubbla skulle jag höfta på.
Ja, men det här är intressant: När Calgary och Vancouver hade 3 inbördes matcher kvar så hade Calgary 8 poäng upp till Montreal och hade åtminstone en teoretisk chans att spurta förbi Montreal(likadant när 2 matcher återstod; 6 poäng upp) men ÄNDÅ så var åttondelsfinalen spikad mellan Montreal och Toronto. OM de hade spurtat förbi, hade då åttondelen blivit mellan Calgary och Toronto istället? Det borde rimligtvis ha varit så
Citera
2021-05-20, 09:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja, men det här är intressant: När Calgary och Vancouver hade 3 inbördes matcher kvar så hade Calgary 8 poäng upp till Montreal och hade åtminstone en teoretisk chans att spurta förbi Montreal(likadant när 2 matcher återstod; 6 poäng upp) men ÄNDÅ så var åttondelsfinalen spikad mellan Montreal och Toronto. OM de hade spurtat förbi, hade då åttondelen blivit mellan Calgary och Toronto istället? Det borde rimligtvis ha varit så

Det är tvåpoängssystem i NHL.
Citera
2021-05-20, 09:46
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är tvåpoängssystem i NHL.
Nej, det är det väl inte? Åtminstone jag har kunnat se att lag får 3 poäng för vinst inom ordinarie tid, 2 poäng för vinst i sudden och 1 poäng för förlust i sudden

Edit: du har rätt jag googlade och såg att de tydligen har ändrat nu...tidigare var det så
Senast redigerad av Torsus 2021-05-20 kl. 09:49.
Citera
2021-05-20, 10:12
Medlem
Vanstertrollets avatar
.
Citera
2021-05-20, 16:06
Medlem
Vad ska man se inatt? Bara Pens - Isles som känns lite meh. Annars Tampa - Flo, Tor - Montr och Wild mot Vegas. Toppen....för allt utom nattsömnen.
Citera
2021-05-20, 17:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Vad ska man se inatt? Bara Pens - Isles som känns lite meh. Annars Tampa - Flo, Tor - Montr och Wild mot Vegas. Toppen....för allt utom nattsömnen.
Jag klarar inte fler Florida förluster som subjektivt fan och dessutom så tror jag rent objektivt att luften har gått ur den serien. Jag riktar in mig på Pittsburg- Islanders som är en jämn och helt okej serie. Och sen så ser jag Toronto-Montreal i pauserna. Självklart hade jag sett Toronto-Montreal i vanliga fall, men det är omöjligt att gå tillbaka till att njuta av att se matcher utan publik nu.
Citera
2021-05-20, 17:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nattens matcher:
Boston och Washington fortsätter sitt sedvanliga bökande vilket tar oss till deras 3e OT. Denna blir dock den längsta och i andra ot får Boston in ett lite orättvist köksmål när det uppstår kommunikationsbrist.

Edmonton-Jets: Svag match, inget lag ser riktigt farligt ut. Bara Edmontons toppkedjor som ligger lyckas se lite farliga ut. Jets vinner lite förvånande, dock helt rättvist.

Canes-Preds: Jämnare än resultatet vill påskina. Canes gör 1-0 och sen är det Hawaiihockey nästan hela matchen där de inte är några större svårigheter att avstyra Preds. I sista minuten sätter de ett till mål i tom bur för att 15 sekunder senare på stopptid knöla in ett tredje mål.

Avs- Blues:
Colorado startar fint med mål första minuten. En dryg period senare står det 3-0 och börjar kännas klart. Men efter ett blues-mål känner Kadri för att dra på sig matchstraff och ger blues ett 5mins PP vilket de gör mål på. Därefter försöker de växla upp men Avs är det bättre laget.
De två sista målen är i tom kasse
MacKinnon med slutspelets första hattrick och är nu uppe i 7p på två matcher
Nja det enda som gjorde det hyfsat jämnt var att Nashville hade 8 powerplays. Nashville är riktigt trubbiga och har inget i nästa omgång att göra.
Citera
2021-05-20, 18:11
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Fan hoppas mitt Edmonton rycker upp sig! Dags för storspelarna att kliva fram nu! Smith kan inte bära oss in till en andra runda. Och hur ska det gå där mot Toronto/Montreal. Fan va gött me fredag imorgon då kan jag kolla när Oilers spelar. Vi bör ta Winnipeg på 6 matcher dags att tagga till nu! Blir mycket spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in