Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Ja, men det här är intressant: När Calgary och Vancouver hade 3 inbördes matcher kvar så hade Calgary 8 poäng upp till Montreal och hade åtminstone en teoretisk chans att spurta förbi Montreal(likadant när 2 matcher återstod; 6 poäng upp) men ÄNDÅ så var åttondelsfinalen spikad mellan Montreal och Toronto. OM de hade spurtat förbi, hade då åttondelen blivit mellan Calgary och Toronto istället? Det borde rimligtvis ha varit så
Nej, det avgjordes i Monreals näst sista match, när dom tog en pinne av Oilers.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Nej, det är det väl inte? Åtminstone jag har kunnat se att lag får 3 poäng för vinst inom ordinarie tid, 2 poäng för vinst i sudden och 1 poäng för förlust i sudden
Edit: du har rätt jag googlade och såg att de tydligen har ändrat nu...tidigare var det så
Det har aldrig varit så.
Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Vad ska man se inatt? Bara Pens - Isles som känns lite meh. Annars Tampa - Flo, Tor - Montr och Wild mot Vegas. Toppen....för allt utom nattsömnen.
Tampa - Florida är given! Lätt bästa matchserien i förstarundan. Tyvärr kanske det blir en sweep av det hela, eftersom Tampa har två raka hemma nu. Men jag tror inte att kissarna ger upp, och dom har helt klart materialet och spelet att göra match av det här. Blir skitkul!
Leafs mot Habs är högintressant också. Och Wild mot Vegas har varit grymma matcher, men den får tredjeplatsen i min värld.
Jag skulle inte kalla Pens mot Isles meh, men visst kommer den sist i hackordningen bland dessa fyra möten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Fan hoppas mitt Edmonton rycker upp sig! Dags för storspelarna att kliva fram nu! Smith kan inte bära oss in till en andra runda. Och hur ska det gå där mot Toronto/Montreal. Fan va gött me fredag imorgon då kan jag kolla när Oilers spelar. Vi bör ta Winnipeg på 6 matcher dags att tagga till nu! Blir mycket spännande!
Jag tror att Oilers tar det. Hellebuyck var så bra han kan vara i första matchen, men han kan inte själv stoppa McDavid och Draisaitl i en hel matchserie tror jag.