2021-05-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej, det är det väl inte? Åtminstone jag har kunnat se att lag får 3 poäng för vinst inom ordinarie tid, 2 poäng för vinst i sudden och 1 poäng för förlust i sudden

Edit: du har rätt jag googlade och såg att de tydligen har ändrat nu...tidigare var det så

Nej, det var det inte. Det här är det närmsta de kommit:

Citat:
In the National Hockey League in North America, a system described as "the three point win" was proposed in 2004, with three points for a win in regulation time, two for a win in overtime, and one for a tie. This proposal was put on hold by the 2004–05 NHL lockout and subsequently rejected by team owners in February 2007. Instead the NHL awards two points for a win in regulation or overtime/shootout, one point for an overtime loss, and none for a regulation loss.

https://en.wikipedia.org/wiki/Three_points_for_a_win
Citera
2021-05-21, 00:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, men det här är intressant: När Calgary och Vancouver hade 3 inbördes matcher kvar så hade Calgary 8 poäng upp till Montreal och hade åtminstone en teoretisk chans att spurta förbi Montreal(likadant när 2 matcher återstod; 6 poäng upp) men ÄNDÅ så var åttondelsfinalen spikad mellan Montreal och Toronto. OM de hade spurtat förbi, hade då åttondelen blivit mellan Calgary och Toronto istället? Det borde rimligtvis ha varit så

Nej, det avgjordes i Monreals näst sista match, när dom tog en pinne av Oilers.

Citat:
Nej, det är det väl inte? Åtminstone jag har kunnat se att lag får 3 poäng för vinst inom ordinarie tid, 2 poäng för vinst i sudden och 1 poäng för förlust i sudden

Edit: du har rätt jag googlade och såg att de tydligen har ändrat nu...tidigare var det så

Det har aldrig varit så.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Vad ska man se inatt? Bara Pens - Isles som känns lite meh. Annars Tampa - Flo, Tor - Montr och Wild mot Vegas. Toppen....för allt utom nattsömnen.

Tampa - Florida är given! Lätt bästa matchserien i förstarundan. Tyvärr kanske det blir en sweep av det hela, eftersom Tampa har två raka hemma nu. Men jag tror inte att kissarna ger upp, och dom har helt klart materialet och spelet att göra match av det här. Blir skitkul!

Leafs mot Habs är högintressant också. Och Wild mot Vegas har varit grymma matcher, men den får tredjeplatsen i min värld.

Jag skulle inte kalla Pens mot Isles meh, men visst kommer den sist i hackordningen bland dessa fyra möten.

Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Fan hoppas mitt Edmonton rycker upp sig! Dags för storspelarna att kliva fram nu! Smith kan inte bära oss in till en andra runda. Och hur ska det gå där mot Toronto/Montreal. Fan va gött me fredag imorgon då kan jag kolla när Oilers spelar. Vi bör ta Winnipeg på 6 matcher dags att tagga till nu! Blir mycket spännande!

Jag tror att Oilers tar det. Hellebuyck var så bra han kan vara i första matchen, men han kan inte själv stoppa McDavid och Draisaitl i en hel matchserie tror jag.
Citera
2021-05-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Jag tror att Oilers tar det. Hellebuyck var så bra han kan vara i första matchen, men han kan inte själv stoppa McDavid och Draisaitl i en hel matchserie tror jag.

Tror tyvärr också att Oilers vinner. Jets körde en ganska defensiv strategi (då tidigare matcher mot Edm gått åt h-e), men de skapade ju inte så mycket heller. Tror inte det håller i längden, slumpmålet som ingen såg blev helt matchavgörande i första matchen. Förr eller senare hamnar McDavid och Draisaitl i poängprotokollet. Hade varit kul om JEE fått fortsätta och slå ut Vegas, men nej, det kommer inte hända heller.
Citera
2021-05-21, 19:56
Medlem
Kedoxs avatar
Har vi underskattat de bottenseedade kanadensiska lagen? Nu tror väl jag som de flesta att Edmonton och framförallt Toronto vänder detta. Men att båda skulle åka på förlust i första matchen redan var rätt oväntat.
Citera
2021-05-21, 20:25
Medlem
Kedoxs avatar
Rätt målrik natt ur svensk perspektiv.

Florida grejar vinst med 3 svenskmål i rad (från olika klubbor)
Nylander är den ende som nätar för Toronto
Eriksson-Ek gör två mål varav ett blir godkänt och det andra underkänt
Citera
2021-05-22, 00:15
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Rätt målrik natt ur svensk perspektiv.

Florida grejar vinst med 3 svenskmål i rad (från olika klubbor)
Nylander är den ende som nätar för Toronto
Eriksson-Ek gör två mål varav ett blir godkänt och det andra underkänt

W. Karlsson gjorde också mål, totalt 14 svenskpoäng på 4 matcher ^^

Wennberg 1+1
Hörnqvist 1+1
Forsling 1+1
W.Karlsson 1+1
Nylander 1+0
Eriksson-Ek 1+0
Hedman 0+3
M.Pettersson 0+1

Btw.. Floridaserien är galen.
Senast redigerad av appendixxiv 2021-05-22 kl. 00:21.
Citera
2021-05-22, 08:13
Avslutad
8 Matcher för Kadri

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/eK9zOl/nazem-kadri-stangs-av-atta-matcher-for-fula-tacklingen
Citera
2021-05-22, 17:29
Medlem
sebastian_s avatar
Jag måste säga att det är fruktansvärt tråkigt att Mcdavid, Draistl och Edmonton går så dåligt. Winnipeg är ligans kanske osexigaste lag och ingenting jag vill se gå vidare på bekostnad av två av ligans största stjärnor. Om Montreal dessutom slår ut Toronto å måste vi dras med antingen Winnipeg eller Montreal i en Conference final. Det kan sabba en stor del av slutspelsmagin. Jämför Colorado vs Winnipeg med Colorado vs Toronto i en conferencefinal.
Senast redigerad av sebastian_ 2021-05-22 kl. 17:31.
Citera
2021-05-22, 18:28
Medlem
Det som är tråkigt är att Edmonton bara har två spelare som alla andra får slava för. Ett lag som Vancouver saknas i slutspelet. Bo, Brock, Jus, highlander och Ep med flera.
Citera
2021-05-22, 18:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det som är tråkigt är att Edmonton bara har två spelare som alla andra får slava för. Ett lag som Vancouver saknas i slutspelet. Bo, Brock, Jus, highlander och Ep med flera.
Hade du inte hellre sett Mackinnon och Rantanen vs Mcdavid och Draistl i en superstjärnduell, än Mackinnon och Rantanen vs Mark Scheifle och Kyle Connor och ett bra lag runt omkring?

För mig är det självklart att superstjärnorna är bland det viktigaste. Sen finns det många andra historier som kan vara lika stora. Underdogs, storlag som inte vunnit på 50 år, storstjärna som aldrig vunnit, ungt spännande lag. Men Winnipeg och Montreal har inget spännande alls att hänga upp sig på.
Citera
2021-05-22, 19:28
Avslutad
Har lekt lite med expansiondraft efter tradedeadline:
- Lag som kan trejda för att Seattle ska välja specifik spelare mot pick: Oilers, Hurricanes, Predators, Wild, Avalanche, Leafs.
- Vill ni veta vilka spelare jag protectat för varje lag så kan jag lägga fram det.

Seattle Krakens 1.0

Laget uppfyller alla draftkriterier och kom ihåg att det bara är ett utkast.
Senast redigerad av J-dilla 2021-05-22 kl. 19:31.
Citera
2021-05-22, 21:36
Medlem
Precis sett klart Tampa - Florida. Fan va grinig han var Hörnqvist. Tampa fick lätta mål och vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in