2021-05-19, 00:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Colorado Avalanche's kapten, Gabriel Landeskog, var en sann best ute på isen mot Blues och gjorde Gordie Howe hattrick. + en extra assist på det. Utsedd till matchens lirare. Hela laget såg bra ut 🔥 kunde blivit fler mål men Binnington i målet var grym.

Jepp, svenskt stål för att beskydda en finne, vettu.

Nä, men det var verkligen kaptensfasoner att direkt flyga på Schenn när han gav Rantanen en lite elak tackling.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Kollade inte så mycket på nattens matcher. Bara lite på Avs - Blues. Gick ungefär som jag trodde i den matchen. Lite oklart för mig hur mycket muskler Avalanche har, men Landeskog backar inte undan i alla fall. Noterade lite i ögonvrån vid Colorados mål i öppen bur att Nemeth i samma sekvens gjorde ner OReilly ganska fult framför Colorados målbur. Om Nemeth ska köra den stilen så kommer han få försvara sig med nävarna helt klart. För övrigt tror jag Blues saknar Oskar Sundkvist och hans spelstil väldigt mycket.

Och inatt är det både Florida - Tampa och Vegas - Minnesota! Får försöka hålla mig vaken.....

Intressant med Tampa är att de nu med Kutcherov tillbaka tydligen ligger typ 17 mille över lönetaket, men att det är ok att göra det eftersom taket bara gäller i grundserien. Säkert någon här som vet mer om det, men jag har sett att det är en snackis på andra hockeyforum.

Det har varit snack om cap circumvention ända sedan det annonserades att Kutjerov skulle missa alla grundseriematcher.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag har kollat det mesta hitills.

Två serier har börjat väldigt bra.....

Panther-lightning var en helt fantastisk match.
Bland det bästa jag sett.

Wild-vegas var en riktigt bra match, super för en noll-noll historia.

Måttligt bra:
Caps-bruins känns lite som båda lagen förväntar sig sju matcher och håller igen och sparar sig lite.

Avs-blues.

Fart mot kraft. Hade faktiskt hoppats på lite bättre ändå.

Meh dåligt:
Preds-canes.
Dom två svagaste slutspelslagen och det märks.
Nashville är en bra bit från vad gäller tyngd och fart, jämfört när dom gick till final. Canes är ett bra lag, men inget bra slutspelslag.

Isles-pens har jag inte sett....

Skall man följa något, så är det cats-bolts.
Tyckte det känndes som cats brutit ryggen på tampa i mitten av tredje, när dom ledde. Sedan fick tampa två lite enkla mål. Hoppas inte luften gått ur katterna.

Driver du? Jag har sett allt, och allt har varit bra! Panthers mot Bolts var den bästa hockeymatchen på flera år, så att allt annat bleknar jämfört med den är inte konstigt, men det har varit riktigt bra matcher alltihop.

Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Backen Graves i COL hamnade i boxen 2ggr men han e förlåten pga denna: Hoffman denied

Ja, den var fin. Riktig superman-räddning.
Citera
2021-05-19, 01:18
Medlem
bombaccis avatar
Toronto borde väl ha rätt bra chanser att gå till semifinal i år? Sen lär de förlora mot Colorado eller Vegas tyvärr.
Citera
2021-05-19, 01:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Toronto borde väl ha rätt bra chanser att gå till semifinal i år? Sen lär de förlora mot Colorado eller Vegas tyvärr.

Typ så ja. Men ingetdera är givet.
Citera
2021-05-19, 01:50
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Typ så ja. Men ingetdera är givet.

kan bli roliga matcher mot Montreal. synd att jag inte har c-more.

hoppas Edmonton slår ut Winnipeg så blir det en till klassiker i kvarten.
Citera
2021-05-19, 01:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

hoppas Edmonton slår ut Winnipeg så blir det en till klassiker i kvarten.

Jag tror starkt på Leafs och Oilers i första rundan. Stor chans att du får som du vill.
Citera
2021-05-19, 04:58
Medlem
Citat:

Antar att det kanske inte hjälper dig, men det är Viaplay (och inte C More) som har NHL.
Citera
2021-05-19, 16:21
Medlem
Bartman777s avatar
Jag är duktigt taggad på Boston-Washington inatt, jag tycker det har varit bra matcher dom emellan hittills, både i grundserie och slutspel.

Jag kommer förmodligen se Winnipeg-Edmonton om jag sedan är sugen på mer hockey.
Vad tror ni om den matchserien? Inte utgången av den alltså, utan mer vilken karaktär det kan komma att bli... har inte följt några av dem denna säsong.

Är det bäddat för bra matcher? Överkörning av något lag? Gäspande? etc...
Citera
2021-05-19, 18:12
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag är duktigt taggad på Boston-Washington inatt, jag tycker det har varit bra matcher dom emellan hittills, både i grundserie och slutspel.
..
Jag med, perfekt tid 00:30.

Tror Caps ryker om Kuzy inte är tillbaka väldigt snart. Så typiskt, ifjol Bäckis(karma Lee) borta och nu den andre topp 6-centern.
Citera
2021-05-19, 18:21
Medlem
Torsuss avatar
De tycks ha väldigt konstig schemaläggning...börjar med slutspel innan grundserien är avslutad!
Citera
2021-05-19, 18:29
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag med, perfekt tid 00:30.

Tror Caps ryker om Kuzy inte är tillbaka väldigt snart. Så typiskt, ifjol Bäckis(karma Lee) borta och nu den andre topp 6-centern.

Jo, även om jag tycker vi har bra bredd i laget, så händer såklart något när han är med.
Citat:
Kuznetsov and goalie Ilya Samsonov, who exited COVID-19 protocol Saturday, have skated the past three days and traveled with the Capitals to Boston, but Laviolette wouldn't say if either will be available to play Wednesday.

"They're out there and that's a good sign," Laviolette said.
https://www.nhl.com/news/washington-capitals-lars-eller-injury-update/c-324802404

Som Laviolette säger, så är det ju ändå ett bra tecken, även om vi inte vet säkert om han är med ikväll.
Jag hoppas det löser sig snart.

Trist med Eller också, det är två väldigt viktiga centrar borta. I samma artikel står det att status på Eller inför kvällens match är "unclear".

Vi behöver få tillbaka dom och även Vanecek om det ska gå hela vägen. Kanske att Anderson kan bära oss långt om det vill sig, men hade helt klart känts bättre med Vanecek, Eller och Kuzy tillbaka väldigt snart.
Citera
2021-05-19, 18:49
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
De tycks ha väldigt konstig schemaläggning...börjar med slutspel innan grundserien är avslutad!
Det enda vettiga att göra i dessa sjuka tider.
De väntade tills slutspelslagens matcher var klara och drog då igång s.f.s.m.
Citera
2021-05-19, 20:50
Medlem
Är han 2C nu, Joel Eriksson Ek? Dags för löneförhöjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in