Citat:
Ursprungligen postat av
Zondica
Alltså jag blir så förbannad!! På riktigt! Hur fan kan massor av folk och influensers sitta och rösta på Nardos när de helt öppet säger att de aldrig ens sett programmet? Bara för ett stört gäng har dragit igång en lögnkampanj. Hur kan ni ens sjunka så jävla lågt? Bb handlar inte om hudfärg det handlar om socialt spel och personlighet. Hur kan ens TV4 produktionen uppmuntra till detta jävla falska spel? Skäms alla jävla influensers! Fyfaan!!!!!
Ja TV4 produktionen kanske inte följer konceptet av det som Big Brother handlar om men även om de hade gjort det så har rasisterna i denna tråd gjort det till en rasfråga. Det i sin tur har skapat ett domino av följare och personer som kanske inte ens kollar på BB men rasar över detta hat mot Nardos speciellt pga hennes härkomst.
Tycker dock inte att det bara är Nardos som blivit attackerad utan även Tanja av vissa här och det är så vidriga inlägg så man förstår inte. Så det är inte bara Nardos utan Judith har också fått mycket hemska saker skrivet om sig och hon fick väl inget speciellt stöd.
Som jag skrev tidigare. Varför dela upp kränkningar, fördomar, diskriminering och hat i olika grupper då alla som drabbas tar lika mycket skada av det? Nardos har ju ett helt gäng nu som backar henne men från början var det ju för henne som person, att sen använda hatet mot henne som en språngbräda tycker inte jag är rätt, speciellt inte mot Nardos.
Om den saken är viktig för många så bör man ta med alla i huset som blivit kränkta i BB denna säsong, om man inte använder detta som en boost nu förstås för då gäller det ju bara Nardos eftersom det är hennes fans som startat detta!
Grunden är att alla är jämlika med möjligheter och skyldigheter, vare sig kön, etnicitet, funktionsnedsättning, kroppsbyggnad, sexuell läggning och klädstil, ålder, hudfärg, inkomst. Ingen av dessa är viktigare än någon annan och rättigheten att inte behöva bli diskriminerad och att alla ska kunna känna sig fria med vilka de är. ALLA!