2021-05-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Är det några fler än fruntimmer och homofiler som är intresserade av detta bögspektapel?
Det verkar motsvara VM-Final i fotboll för dessa grupper.
Vi andra bara gäspar och byter kanal.

Ja du är allt en riktig man du.
Citera
2021-05-19, 19:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Kan möjligen bli världens dyraste tankeställare sedan Maud Olofsson brände 50 miljarder i Nuonaffären.

Det är det värt! Finns ingen som är så nöjd med sig själv som Björkman.
Citera
2021-05-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är det värt! Finns ingen som är så nöjd med sig själv som Björkman.

Vi får väl hoppas på att SVT köper in produktionen så småningom så att de svenska skattebetalarna får vara med och betala kalaset.
Citera
2021-05-19, 19:13
Medlem
Snubchurps avatar
Så fruktansvärt typiskt att min favorit ska tvingas ställa in sitt framträdande och köra på en inspelning Får hoppas på sympatiröster.
Min bägare rinner över om Italien blir topp 5.
Citera
2021-05-19, 19:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Har investerat pengar på att Italien och Ukraina får goda placeringar! Måtte Italien komma 1:a!
Citera
2021-05-19, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Så fruktansvärt typiskt att min favorit ska tvingas ställa in sitt framträdande och köra på en inspelning Får hoppas på sympatiröster.

Italien är ju grymma äntligen lite bra rock i denna tävling ! Hoppas på vinst
Citera
2021-05-19, 19:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Italien är ju grymma äntligen lite bra rock i denna tävling ! Hoppas på vinst

Trevligt med rock ja men jag gillar inte alls Italiens bidrag. Skränig och störig i mina öron 😳

Gillar Ukrainas framträdande av nån konstig anledning. Måste säga att det blev nått helt annat att se bidragen igår. Blev långt ifrån lika bra som när man lyssnat på studioversionerna. Dock var underhållningsvärde högt.
Citera
2021-05-19, 19:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Ja det vore bra om du läste vad jag skrev och svarade på det.

Jepp, har kollat. Du klagar över politisering men skriver inget om all musik, alla framträdanden och alla låtarna, som är trådens ämne.

Jag tror inte du bryr dig om ESC och Mello ett smack.

Du är här för att gnälla. Schas.
Citera
2021-05-19, 19:51
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jepp, har kollat. Du klagar över politisering men skriver inget om all musik, alla framträdanden och alla låtarna, som är trådens ämne.

Jag tror inte du bryr dig om ESC och Mello ett smack.

Du är här för att gnälla. Schas.
Så en till som hittar på vad jag tycker. Är det någon sorts sjuka bland schlagerfansen?

Varför skiljer du på framträdanden och politisering? Politisering är givetvis en del av ett framträdande. Är det någonting annat i ett framträdande som du tycker skall diskuteras någon annanstans? Byxlängder? Eller är det bara slump att just politiseringen av ett framträdande inte borde diskuteras här?

Jag är rätt förvånad, i de delforum jag brukar häcka i brukar man inte komma undan om man inte klarar att följa en logisk argumentation. Den här tråden liknar mer vad man kan se på Familjeliv.

Jag skulle nästan vilja ta upp hur kognitiva förmågor korrelerar med schlagerintresse, men det vore definitivt OT.
Citera
2021-05-19, 19:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Otroligt konstigt danstempo i Schweiz låt

https://youtu.be/42mvv6tqGNU?t=9

Men jisses amalienborg, vad håller gossen på med? Andra genrepet och han verkar inte ha tränat in framträdandet.

Jag gillar för övrigt vemodiga låtar, både den och Belgien rankar jag högt på personliga bästa-listan.
Citera
2021-05-19, 20:03
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det finns givetvis ingen gräns. Politiska budskap som Christer Björkman och hans bögkompisar gillar är tillåtna, medan politiska budskap som Christer och hans perversa kompisar inte gillar inte är tillåtna.

Jämför även kommentatorernas synnerligen sparsmakade kärlek och tolerans när det handlar om andra livsvärden än dem de själva hyllar:

• ett antal ortodoxa kristna på Cypern har protesterat mot landets bidrag El Diablo; detta är så provocerande för af Sillén att han måste påpeka och fördöma det i sändningen

• Manizhas aktivism lyfts fram som en god kamp för "hbtq-personers och kvinnors rättigheter" vilken ger dumma ryska gubbar blodstörtning, som om det inte fanns kristna/konservativa kvinnor

• Edward af Sillén låter även meddela att "det som verkligen förenar oss människor är musik och underhållning" – det kan låta oskyldigt nog, men är ju naturligtvis ett propagandistiskt uttryck för mediaklassens säregna världsbild som många inte alls delar

Överhuvudtaget lyfter ju såväl kommentatorer som festivalen i dess helhet fram förändring och gränslöshet som självklart positiva värden. Onekligen är detta starka mänskliga själskrafter hos oss alla, men hos de flesta balanseras de väl även av en uppsättning mer konservativa livsvärden, en tacksam strävan att bevara det samhälle som frambragt våra förfäder, våra föräldrar och våra närmaste, vår uppväxtmiljö etc. Denna konservativa aspekt av kärleken får dock sällan komma till synes på ESC-scenen som i stället domineras av människor som vill hämnas och som per automatik får ett spydigt leende på läpparna när de läser meningar som dessa.
Citera
2021-05-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Eurovision är inte en Europeisk tävling även om man lätt kan tro det. Eurovision är en tävling för medlemsländer i Europeran Broadcasting Union. Trots att namnet antyder Europa så är unionen inte exklusivt europa. Hela Nordafrika och delar av Mellanöstern (däribland Libanon) är också medlemmar och får vara med i tävlingen om de vill, men de har inte varit det än.
Australien är dock inte fullvärdig medlem i EBU men är med på ett undantag eftersom de är ESC-galna där borta.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Union#Current_members

Marocko var med 1980.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in