2021-05-19, 08:15
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Ett av de bästa bidragen, dalmasen Tusse.
Tusse?

Vem vann? Orkade inte lyssna klart på alla likalydande låtar framförda av stereotyper.

edit
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Jag såg aldrig det igår, tur var väl det.

När är finalen?
Ska det sjungas mer? Trodde att det var el finalo vi såg.
Citera
2021-05-19, 08:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Sant, i så fall borde exempelvis Libanon också vara med.
Australien tillhörde inte heller Europa vid den senaste inventeringen.
Handlar ju inte enbart om geografi utan även historiskt och kulturellt. Där passar både Australien och Israel in med starka band till Europa. Ej Libanon.
Citera
2021-05-19, 08:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensundman
Kan någon förklara för mig varför alla män i Eurovision beter sig som kvinnor/bögar?

Och varför får Israel vara med när Eurovision är en Europeisk tävling?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Handlar ju inte enbart om geografi utan även historiskt och kulturellt. Där passar både Australien och Israel in med starka band till Europa. Ej Libanon.

Eurovision är inte en Europeisk tävling även om man lätt kan tro det. Eurovision är en tävling för medlemsländer i Europeran Broadcasting Union. Trots att namnet antyder Europa så är unionen inte exklusivt europa. Hela Nordafrika och delar av Mellanöstern (däribland Libanon) är också medlemmar och får vara med i tävlingen om de vill, men de har inte varit det än.
Australien är dock inte fullvärdig medlem i EBU men är med på ett undantag eftersom de är ESC-galna där borta.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Union#Current_members
Citera
2021-05-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Så ordningen är inte lottad Eller människopsykologi?
Vad menar du? Varför skulle det inte vara lottat vem som kör i vilken halva av tävlingen?
Citera
2021-05-19, 08:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Fint med det här trådet faktiskt! Det är här vi hittar pk-kräken, vänsteridioterna, musseälskarna och riksbögarna. För det kan fan inte finnas någon annan som klarar att titta igenom en ESC idag annars!

ALLT är politiserat. Se bara negerpropagandan från Sverige, negern som hatar på vita i hollands bidrag och alla hat-låtar från Bidens sängkompisar i fd Sovjet. Ni reagerar inte ens på att dom diskade VITRYSSLANDS bidrag för att den var "politisk" TVÅ gånger medan EXTREMpolitiska låtar som är åt "rätt" håll istället går och vinner hela skiten (läs Ukraina).

Malta, Sverige, Israel, Ryssland, Ukraina är bara några av dom som gick vidare idag som är PROPAGANDA som väst älskar idag och som varje sund svensk vit person borde vara dödsrädd för.

Cypern gjorde väl det enda rätta och borde rimligen vinna årets ESC då hon sjunger om ER och ESC-idioternas högsta "gud" för det är den ni avarter älskar och ber till.

Vilken av dem är du? Eftersom du är här tänker jag.
Citera
2021-05-19, 08:41
Medlem
Citat:
Libanon får vara med ja. De planerade att vara med 2005 men drog sig ur eftersom de inte fick strunta i att visa Israels bidrag i landet.
Citera
2021-05-19, 09:07
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag noterade inte något sådant, jag såg 16 bidrag med tjejer och killar som sjöng.

Orsaken till att du är så frustrerad och mår så dåligt är att du simmar mot strömmen, bruschan. Som en 1700-talsmänniska som lever på 1800-talet. Eller en 1950-talsmänniska som lever på 2020-talet. Det funkar inte, då mår man dåligt.
Allvarlig fråga: Hur kommer det sig att du inte noterar uppenbart politiskt motiverade framträdanden?

I Tusses fall är 100 % av deltagarna - och de är många - mörkhyade med afrikanskt ursprung. I ett bidrag från ett land vars befolkning kanske har någon enstaka procent med denna bakgrund. Och enligt Tusse själv har hans låt - naturligtvis - ett budskap.

Hur kan du INTE se någonting mer i detta än tjejer och killar som sjunger?

Frågan är alltså allvarligt menad. Snälla försök låta bli karaktärsmord.
Citera
2021-05-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Jahopp, det blev 9 rätt!
Det är ju för jävligt att jag aldrig lyckas pricka in 10 rätt. Det blir så gott som alltid 8-9 rätt för mig i tippningen. Varje. Jävla. År!
Extra surt blir det eftersom jag valde bort Belgien som jag personligen gillar, men jag trodde precis som en del andra att den skulle vara för svår och tråkig för publiken.

Det var samma sak för mig när jag tippade. Jag hade med Rumänien i stället för Belgien, men själv röstade jag på Belgien! Kul att den gick vidare. Hooverphonic är ett band som jag kände till sedan tidigare, och jag har lyssnat en del på dem. Nu är det ju dessutom sångerskan som var med under deras mest populära period som är tillbaka i bandet! Geike sjöng i bandet mellan 1997 och 2008. Synd om den unga sångerskan som var med förra året dock...
Senast redigerad av Klinoik 2021-05-19 kl. 10:02.
Citera
2021-05-19, 09:27
Medlem
antoneriks avatar
Tusse har säkert inte valt koreografin, men en svart ledsångare och ett dussin svarta i kören? Är det den svenska bilden av mångkultur och integration? Jag förstår att numret har en koppling till BLM. En radikal politisk rörelse för svarta människors rättigheter. Inte asiaters eller latinamerikaners rättigheter, eller för den delen vitas rättigheter. Hur går det ihop med dom tydliga reglerna att ESC ska vara fritt från politiska budskap?
Citera
2021-05-19, 09:41
Medlem
Vad fanken höll norska artisten på med under presskonfan. Stod upp på bordet, satte sig ner när han fatta norsk press var där, skrek, spelade dum, fattade ej varför andra halvan var bra. Han har varit med i Paradise hotell. Då tyckte jag han inte hade mycket tics för då hade han ej glasögon
Citera
2021-05-19, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Vad fanken höll norska artisten på med under presskonfan. Stod upp på bordet, satte sig ner när han fatta norsk press var där, skrek, spelade dum, fattade ej varför andra halvan var bra. Han har varit med i Paradise hotell. Då tyckte jag han inte hade mycket tics för då hade han ej glasögon

Inte sett konferensen men var ngt snack igår om tourettes. Han måste väll spela på det för att få sympatiröster
Citera
2021-05-19, 09:59
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Allvarlig fråga: Hur kommer det sig att du inte noterar uppenbart politiskt motiverade framträdanden?

I Tusses fall är 100 % av deltagarna - och de är många - mörkhyade med afrikanskt ursprung. I ett bidrag från ett land vars befolkning kanske har någon enstaka procent med denna bakgrund. Och enligt Tusse själv har hans låt - naturligtvis - ett budskap.

Hur kan du INTE se någonting mer i detta än tjejer och killar som sjunger?

Frågan är alltså allvarligt menad. Snälla försök låta bli karaktärsmord.

Problemet här är att du hatar mörkhyade personer och hänger därmed upp dig på en av tusentals möjliga indelningar av personer.

Du skulle kunna ha ett bidrag där 4 av 4 deltagande är vänsterhänta trots att endast 12% av befolknnigen är det. Det är också en snedfördelning, skulle du gå bananas för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in