2021-05-19, 18:00
Medlem
afvongreves avatar
Ska detta Eurovision-trauma exporteras till USA? Det kommer att sluta med inbördeskrig i USA . Eller de kanske är mer avslappnade och toleranta än vi är här i Sverige.
Citera
2021-05-19, 18:02
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estrelladeoro
På vilket sätt är Ukrainas bidrag propaganda?

Flera yra höns här inne som kacklat om att Ukrainas bidrag är propaganda. Skulle tippa på att de inte sett en enda sekund av ESC.
Citera
2021-05-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är det ändå. Var ska man dra gränsen? Varför är Rysslands feminazi som vill krossa patriarkatet ok, men inte den vitryska gruppen som sjöng om sin kärlek till fosterlandet?
Det finns givetvis ingen gräns. Politiska budskap som Christer Björkman och hans bögkompisar gillar är tillåtna, medan politiska budskap som Christer och hans perversa kompisar inte gillar inte är tillåtna.

Exempelvis så fick den feta och fula flyktingen från Tadzjikistan framföra sitt politiska budskap iförd en overall från en bilverkstad för att Christer och hans stjärtknullande kompisar gillar hennes budskap, medan det vitryska bidraget inte fick framföras för att Christer och hans kuksugande kompisar inte gillade deras budskap. Och du har själv medverkat till att finansiera skiten via din skattsedel, så håll käften och svälj.
Citera
2021-05-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Flera yra höns här inne som kacklat om att Ukrainas bidrag är propaganda. Skulle tippa på att de inte sett en enda sekund av ESC.
Mycket bra bidrag från Ukraina i år. Precis som det skall vara: Framfört på det egna språket och med influenser från egen traditiion och folkmusik. Dessutom fritt från bögpropaganda och feminism. Hundra gånger bättre än Rysslands skämmiga skitbidrag.
Citera
2021-05-19, 18:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mycket bra bidrag från Ukraina i år. Precis som det skall vara: Framfört på det egna språket och med influenser från egen traditiion och folkmusik. Dessutom fritt från bögpropaganda och feminism. Hundra gånger bättre än Rysslands skämmiga skitbidrag.

Helt enig - precis så det ska vara. Tycker verkligen att man ska höra från vilket land en låt kommer. Antingen genom att sjunga på sitt språk eller genom influenser på annat sätt.

År ut och år in skickar Sverige poplåtar skapade i en musikexports-verkstad utan själ.
Citera
2021-05-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ska detta Eurovision-trauma exporteras till USA? Det kommer att sluta med inbördeskrig i USA . Eller de kanske är mer avslappnade och toleranta än vi är här i Sverige.

Tippar på att USAs försök till liknande tävling kommer att dö ut inom några år. Det som är speciellt med Eurovision är just att olika länder, kulturer och språk förenas.

Grekland verkar idag fortfarande ha tekniska problem med sin gröna skärm. Får väl hoppas att de får till det rätt imorgon.
36.45 https://www.youtube.com/watch?v=5ko1Y-J-hcQ

Heh killarna verkar också gilla Finlands låt. 1h 23min samma länk. Har sett några reviews där folk säger att de egentligen inte tittar på ESC men att de ska göra det i år pga den finska rocklåten.

Danmarks låt: killarna är väldigt tveksamma i början för att efter en liten stund börja gunga med och le av låten. hah
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-19 kl. 19:34.
Citera
2021-05-19, 18:39
Medlem
peterZiipens avatar
Otroligt konstigt danstempo i Schweiz låt

https://youtu.be/42mvv6tqGNU?t=9
Citera
2021-05-19, 18:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tippar på att USAs försök till liknande tävling kommer att dö ut inom några år. Det som är speciellt med Eurovision är just att olika länder, kulturer och språk förenas.

Provinsialismen är väl ändå väldigt stark i USA. Varje enskild delstat känns som ett självständigt land. Väldigt olika kultur mellan staterna. Sen hoppas jag på att det blir en flopp, mest för att narcissisten Björkmans ska få sig en tankeställare.
Citera
2021-05-19, 18:54
Medlem
Tyckte det var överlag väldigt bra låtar i gårdagens semifinal, bortsett från någon enstaka låt gillade jag samtliga faktiskt! Bl.a. Israel, Cypern och Kroatiens låtar var bland de bästa tycker jag! Ser fram emot morgondagens semi och framförallt finalen på lördag!

Ganska roligt förresten när Edward sa att han inte hört någon sjunga lika hög ton som Eden i Israel sen Christer Björkman fick veta att Eurovision var inställt förra året LOL
Citera
2021-05-19, 18:59
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
En sista kommentar: Vi har så otroligt olika utgångspunker, så diskussionen är meningslös. Jag kommer inte att förstå dig, och du kommer inte förstå mig. Du ser "jobbiga negrer som bröstar upp sig" och jag ser människor som genom historien varit utsatta för fruktansvärda saker och fortfarande utsätts för omfattande spontan och strukturell rasism.

Ja, givet historien så hade det inte varit anmärkningsvärt om Champions League hade lagt till "Against Blacks" till sin slogan "Say No To Racism". Det ena utesluter inte det andra.
Diskussionen är meningslös för att du inte kan följa ens ett enkelt resonemang och för att du kontinuerligt hittar på vad jag tycker. Som nu då.
Citera
2021-05-19, 19:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Diskussionen är meningslös för att du inte kan följa ens ett enkelt resonemang och för att du kontinuerligt hittar på vad jag tycker. Som nu då.
Är det några fler än fruntimmer och homofiler som är intresserade av detta bögspektapel?
Det verkar motsvara VM-Final i fotboll för dessa grupper.
Vi andra bara gäspar och byter kanal.
Citera
2021-05-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Provinsialismen är väl ändå väldigt stark i USA. Varje enskild delstat känns som ett självständigt land. Väldigt olika kultur mellan staterna. Sen hoppas jag på att det blir en flopp, mest för att narcissisten Björkmans ska få sig en tankeställare.

Kan möjligen bli världens dyraste tankeställare sedan Maud Olofsson brände 50 miljarder i Nuonaffären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in