Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
NEW YORK - Washington Capitals forward Tom Wilson has been fined $5,000, the maximum allowable under the Collective Bargaining Agreement, for roughing New York Rangers forward Pavel Buchnevich during NHL Game No. 814 in New York on Monday, May 3, the National Hockey League's Department of Player Safety announced today.
Beslutet är helt bisarrt. Wilson tryckte inte bara klubban mot halsen på Buchnevich, han slog honom i ansiktet när han låg försvarslös mot isen. Sedan försöker han slänga Panarins skalle genom isen när Panarin är utan hjälm. Sedan står dumfan och flexar och ler i utvisningsbåset och är stolt över vad han just har gjort. Den där killen har några skruvar lösa, det är ett som är säkert.
Att sedan fjantligan NHL ger $5000 i böter är ju bara ett skämt. Det här kommer leda till konsekvenser.