2021-05-05, 06:57
  #1165
Medlem
Swan65s avatar
Canes ser starkare ut än någonsin nu med Teräväinen tillbaka och superkedjan med Aho och Svetjnikov återinstallerad. Sedan 5 matcher tillbaka då Teräväinen gjorde comeback har respektive 3+3, 4+7 och 2+5. (Aho har 6+11 på sina 9 senaste matcher)
Citera
2021-05-05, 09:34
  #1166
Medlem
appendixxivs avatar
Teravainen e en rätt intetsägande medelmåtta, en all around utfyllnadsspelare man sätter ihop m bättre spelare.ger man honom mkt istid o pp m bra spelare så kommer han säkert peta in ca 20 mål o sisådär en 20 ass på en full säsong, men det gäller alla helt ok medelmåttor. Det går 13 på dussinet av sådana spelare i NHL, han e inte på ngt sätt av samma virke som barkov eller rantanen. Inte kass som laine, bara rätt medioker.
Låg högsta nivå men också hög lägsta nivå .Att han e tillbaka kommer inte få några ben att skaka
Citera
2021-05-05, 11:46
  #1167
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Teravainen e en rätt intetsägande medelmåtta, en all around utfyllnadsspelare man sätter ihop m bättre spelare.ger man honom mkt istid o pp m bra spelare så kommer han säkert peta in ca 20 mål o sisådär en 20 ass på en full säsong, men det gäller alla helt ok medelmåttor. Det går 13 på dussinet av sådana spelare i NHL, han e inte på ngt sätt av samma virke som barkov eller rantanen. Inte kass som laine, bara rätt medioker.
Låg högsta nivå men också hög lägsta nivå .Att han e tillbaka kommer inte få några ben att skaka

Hehe den svenska avundsjukan är lite väl påtaglig hos dig.. jag skulle iofs också vara rätt bitter när man ser på hur mediokert alla 100 svenska NHL spelare presterar. (Ok några ytterst få undantag finns)
Citera
2021-05-05, 13:40
  #1168
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
NEW YORK - Washington Capitals forward Tom Wilson has been fined $5,000, the maximum allowable under the Collective Bargaining Agreement, for roughing New York Rangers forward Pavel Buchnevich during NHL Game No. 814 in New York on Monday, May 3, the National Hockey League's Department of Player Safety announced today.
Beslutet är helt bisarrt. Wilson tryckte inte bara klubban mot halsen på Buchnevich, han slog honom i ansiktet när han låg försvarslös mot isen. Sedan försöker han slänga Panarins skalle genom isen när Panarin är utan hjälm. Sedan står dumfan och flexar och ler i utvisningsbåset och är stolt över vad han just har gjort. Den där killen har några skruvar lösa, det är ett som är säkert.

Att sedan fjantligan NHL ger $5000 i böter är ju bara ett skämt. Det här kommer leda till konsekvenser.
Citera
2021-05-05, 14:06
  #1169
Medlem
https://streamable.com/uurdjx

John Scotts take.
Citera
2021-05-05, 14:44
  #1170
Avslutad
Olle Alsing gör sin NHL-debut mot Habs. Han kommer spela med Bernard-Docker(som gör sin andra NHL-match). Chabot borta resten av säsongen.

Alsing media 3 min
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-05-05 kl. 14:48.
Citera
2021-05-05, 16:23
  #1171
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
https://streamable.com/uurdjx

John Scotts take.
Han har helt rätt, det hela är helt sjukt. Vi får se vad som händer i matchen inatt och om Rangers har tänkt ge igen på något sätt. Ligan verkar vilja vara inne på linjen att gå tillbaka till att låta spelarna vara poliser åt varandra.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-05-05 kl. 16:39.
Citera
2021-05-05, 20:52
  #1172
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hehe den svenska avundsjukan är lite väl påtaglig hos dig.. jag skulle iofs också vara rätt bitter när man ser på hur mediokert alla 100 svenska NHL spelare presterar. (Ok några ytterst få undantag finns)

så mycket var ditt eget inlägg om teravainen värt, så fort någon sa emot var du tvungen att byta samtalsämne. då tar jag det som att jag hade rätt. (teravainen hade inte tagit plats i ett svenskt best of lag)

Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Han har helt rätt, det hela är helt sjukt. Vi får se vad som händer i matchen inatt och om Rangers har tänkt ge igen på något sätt. Ligan verkar vilja vara inne på linjen att gå tillbaka till att låta spelarna vara poliser åt varandra.

ok får se vilken annan spelare i rangers som kommer hoppa upp på wilsons rygg som en ryggsäck
Citera
2021-05-05, 21:13
  #1173
Medlem
Keysors avatar
Håller varken på Caps eller Rangers men gläds åt att denna situation nu skapat lite rivalitet. Det behövs i en annars rätt så tradig säsong.

Hoppas att NYR känner sig revanschsugna ikväll med någon form av "hämnd". De såg rätt så valpiga ut i Wilson-situationen. Ska bli intressant att se recap till morgonen.
Citera
2021-05-05, 21:33
  #1174
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Beslutet är helt bisarrt. Wilson tryckte inte bara klubban mot halsen på Buchnevich, han slog honom i ansiktet när han låg försvarslös mot isen. Sedan försöker han slänga Panarins skalle genom isen när Panarin är utan hjälm. Sedan står dumfan och flexar och ler i utvisningsbåset och är stolt över vad han just har gjort. Den där killen har några skruvar lösa, det är ett som är säkert.

Att sedan fjantligan NHL ger $5000 i böter är ju bara ett skämt. Det här kommer leda till konsekvenser.
Slog i ansiktet? Varför hittar du på? Det var en jabb och den tog på axel och möjligen lite på huvudet. Fegt? Japp. Utvisning? Japp. Ett helt vanligt gruff. Alla var ju uppe på benen omedelbart så sluta larva dig. Storm i ett vattenglas.
Hockey är en våldsam sport och det ska vara känslor.
Kolla bandy om du vill slippa se bråk och stök.
Citera
2021-05-05, 23:57
  #1175
Medlem
Olle Lycksell skriver på för Flyers.
https://www.nhl.com/flyers/news/flyers-sign-desnoyers-and-lycksell-to-entry-level-contracts/c-324373770
Citera
2021-05-06, 06:53
  #1176
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
så mycket var ditt eget inlägg om teravainen värt, så fort någon sa emot var du tvungen att byta samtalsämne. då tar jag det som att jag hade rätt. (teravainen hade inte tagit plats i ett svenskt best of lag)

Tyvärr omöjligt att ta något du skriver på allvar då din agenda genomsyras av finnhat. Tragisk och märklig attityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in