2021-05-17, 10:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFirmin
Någon som vet varför Hübinette misstänktes? Det måste ju funnits flera våldsidkare inom AFA och vänsterkanten. Hade han någon anknytning till platsen?

Jag är inte så säker på att han överhuvudtaget misstänkts.
Citera
2021-05-18, 01:31
Medlem
Messials avatar
Om Roager Rush mördade Anders, vad tror din bekanta/vän var motivet? Vad hade Anders gjort? Störde sig Roager Rush på Anders helt enkelt, likt på Aftonbladets reporter som han höll på och misshandla till döds efter mordet på Anders?

Jag tror inte att det var en misshandel likt en misshandel ute i centrala Stockholm exempelvis, där någon helt oprovocerat utan någon som helst konflikt blir misshandlad.
Någonting måste ha hänt efter Anders samtal med Lilian efter tolvslaget, enligt henne lät han glad och som vanligt och om någon är riktigt rädd så kan man märka det på rösten särskilt i den åldern Anders var i. Enligt henne så tror hon att Anders gick ut och kissade i snön efter telefonsamtalet tillsammans med en annan kille, den andre killen gick in i förväg och sedan dess har ingen sett Anders. Vad hände i så fall utanför skinnskallelokalen? Det känns skumt, att ingen har sett något tjafs eller hört någonting, att han bara hittas i saltlagret några hundra meter bort från att ha varit och kissat i snön ensam utomhus när den andra killen hade gått in.

Fanns det motståndare till skinnskallarna i närheten? Kom dom kanske förbi skinnskallelokalen? Enligt Lilian skulle Anders aldrig gå till saltlagret ensam, det var en mörk plats och Anders var mörkrädd.
Detta fall är verkligen en gåta, utav fysiskt levande människor som vet någonting så är det bara GM (Roager Rush vet inte eftersom han är död) eller ett par eller fler GM och kanske någon utav deras bekanta eller vänner.
Mordet är kanske, eller troligtvis, preskriberat om den eller dom som begick mordet var under 21 år gamla då. Roager Rush hade inte kunnat dömas för mordet om han hade levt idag. Dom hade kunnat skicka ett brev till Lilian utan avsändarens namn och berättat om vad som hände och varför Anders blev mördad, utan att deras namn kommer ut. Eller berätta i denna forumtråd kanske, eftersom dom säkerligen läser det som skrivs.
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
En person som var mycket väl insatt i dessa kretsar vid tidpunkten berättade för mig om gm. Det var den tidigare nämnde R.R som tydligen var ett känt psykfall med en hel del på sin resumé. Enligt uppgift ska denne R.R ha blivit dödad av finsk polis(skjuten) när han skulle gripas i Finland för inblandning i ett rån. Motiv till mordet,eventuella medgärningsmän samt vart handen blev av framgick inte.
Senast redigerad av Messial 2021-05-18 kl. 01:36.
Citera
2021-05-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Om Roager Rush mördade Anders, vad tror din bekanta/vän var motivet? Vad hade Anders gjort? Störde sig Roager Rush på Anders helt enkelt, likt på Aftonbladets reporter som han höll på och misshandla till döds efter mordet på Anders?

Jag tror inte att det var en misshandel likt en misshandel ute i centrala Stockholm exempelvis, där någon helt oprovocerat utan någon som helst konflikt blir misshandlad.
Någonting måste ha hänt efter Anders samtal med Lilian efter tolvslaget, enligt henne lät han glad och som vanligt och om någon är riktigt rädd så kan man märka det på rösten särskilt i den åldern Anders var i. Enligt henne så tror hon att Anders gick ut och kissade i snön efter telefonsamtalet tillsammans med en annan kille, den andre killen gick in i förväg och sedan dess har ingen sett Anders. Vad hände i så fall utanför skinnskallelokalen? Det känns skumt, att ingen har sett något tjafs eller hört någonting, att han bara hittas i saltlagret några hundra meter bort från att ha varit och kissat i snön ensam utomhus när den andra killen hade gått in.

Fanns det motståndare till skinnskallarna i närheten? Kom dom kanske förbi skinnskallelokalen? Enligt Lilian skulle Anders aldrig gå till saltlagret ensam, det var en mörk plats och Anders var mörkrädd.
Detta fall är verkligen en gåta, utav fysiskt levande människor som vet någonting så är det bara GM (Roager Rush vet inte eftersom han är död) eller ett par eller fler GM och kanske någon utav deras bekanta eller vänner.
Mordet är kanske, eller troligtvis, preskriberat om den eller dom som begick mordet var under 21 år gamla då. Roager Rush hade inte kunnat dömas för mordet om han hade levt idag. Dom hade kunnat skicka ett brev till Lilian utan avsändarens namn och berättat om vad som hände och varför Anders blev mördad, utan att deras namn kommer ut. Eller berätta i denna forumtråd kanske, eftersom dom säkerligen läser det som skrivs.

Enligt personen som berättade detta så var det sedan tidigare en schism mellan båda herrarna. Exakt vad den bestod i var det lite olika uppgifter om i gruppen men det var från början inget allvarligt. RR hade dock enligt uppgiftslämnaren en personlighet som närmast beskrivs som psykopat och en liten oförrätt eskalerade och pyrde i hans tankevärld.
Citera
2021-05-19, 11:00
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
En person som var mycket väl insatt i dessa kretsar vid tidpunkten berättade för mig om gm. Det var den tidigare nämnde R.R som tydligen var ett känt psykfall med en hel del på sin resumé. Enligt uppgift ska denne R.R ha blivit dödad av finsk polis(skjuten) när han skulle gripas i Finland för inblandning i ett rån. Motiv till mordet,eventuella medgärningsmän samt vart handen blev av framgick inte.

Ja, en rimlig gm som varit uppe tidigare.

En del trådskrivare har påstått att gm lever ett vanligt Svensson-liv idag vilket jag inte tror på.
Citera
2021-05-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
En del trådskrivare har påstått att gm lever ett vanligt Svensson-liv idag vilket jag inte tror på.

Enligt Eiler Augustsson hade vissa GMs ett vanligt liv nu. Du litar inte på polisen?
Citera
2021-05-19, 22:18
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Det stämmer inte. Roager dog visserligen en våldsam död i Finland, men det var inte polisen som dödade honom.
Citera
2021-05-20, 00:48
Medlem
Messials avatar
Det finns många mördare som har undgått straff och som har lagt ett gammalt begått mord bakom sig.
Gärningsmannen eller gärningsmännen när det gäller mordet på Anders verkar ha varit unga tonårskillar, ibland är man inte helt mogen i den åldern som exempelvis Roager Rush var vintern år 1994 och när man blir äldre och dessutom om man var under 21 år vid mordtillfället så kan man idag lägga det bakom sig och inte riskera något straff.

Mord är aldrig rätt, men uppenbarligen berättade inte Anders allt för sin mamma och motivet kanske var en schism mellan honom och Roager Rush sedan tidigare och Roager Rush verkade ha saknat spärrar. Din tidigare teori om att mordet förföljer GM hela livet och att att den eller dom minns känslan vid dom utdelade slagen och sparkarna stämmer inte in på Roager Rush om han begick mordet. Han mördade ju nästan en Aftonbladet reporter bara några veckor efter mordet på Anders. Om han begick mordet på Anders så kliade det honom inte någonstans. Vissa människor saknar spärrar och "skiter i vilket".

Vissa vill snarare göra om det, precis som Roager Rush och Aftonbladet reportern, om han mördade Anders en kort tid tidigare.
Citat:
Ja, en rimlig gm som varit uppe tidigare.

Senast redigerad av Messial 2021-05-20 kl. 00:50.
Citera
2021-05-20, 08:07
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Det finns många mördare som har undgått straff och som har lagt ett gammalt begått mord bakom sig.
Gärningsmannen eller gärningsmännen när det gäller mordet på Anders verkar ha varit unga tonårskillar, ibland är man inte helt mogen i den åldern som exempelvis Roager Rush var vintern år 1994 och när man blir äldre och dessutom om man var under 21 år vid mordtillfället så kan man idag lägga det bakom sig och inte riskera något straff.

Mord är aldrig rätt, men uppenbarligen berättade inte Anders allt för sin mamma och motivet kanske var en schism mellan honom och Roager Rush sedan tidigare och Roager Rush verkade ha saknat spärrar. Din tidigare teori om att mordet förföljer GM hela livet och att att den eller dom minns känslan vid dom utdelade slagen och sparkarna stämmer inte in på Roager Rush om han begick mordet. Han mördade ju nästan en Aftonbladet reporter bara några veckor efter mordet på Anders. Om han begick mordet på Anders så kliade det honom inte någonstans. Vissa människor saknar spärrar och "skiter i vilket".

Vissa vill snarare göra om det, precis som Roager Rush och Aftonbladet reportern, om han mördade Anders en kort tid tidigare.

Du är lika efterbliven som vanligt som feltolkar det jag skriver.

Istället för att få ur dig så mycket dynga du kan försök förstå vad jag skriver istället?

Lever RR ett vanligt liv idag?
Citera
2021-05-20, 10:37
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Du är lika efterbliven som vanligt som feltolkar det jag skriver.

Istället för att få ur dig så mycket dynga du kan försök förstå vad jag skriver istället?

Lever RR ett vanligt liv idag?

Tveksamt, dog ju 1999; https://densistavilan.se/roager-rush/
Citera
2021-05-20, 14:24
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Tveksamt, dog ju 1999; https://densistavilan.se/roager-rush/

Jo jag vet. Det var min poäng.

Det han refererar till är att vi hade en diskussion tidigare i tråden där någon påstod att mördaren/mördarna lever ett normalt svenssonliv med familj och barn.

Jag sa att det var ganska osannolikt och ovanligt statistiskt sätt att någon som begår denna typ av fasansfulla, grymma, hänsynslösa, hatbrott någonsin lever ett normalt liv efter.

Jag påstod att man inte gör det utan man lever förmodligen i kriminalitet och/eller missbruk, sitter i fängelse eller är död.

"Messial" har gång på gång (går att läsa tillbaka i tråden om man är intresserad) rättfärdigat brottet med att den fanns anledning till mordet och att Anders minsann fick stå sitt kast eftersom han umgicks med skinnskallar osv.

Vidare har han sagt att RR minsann var psykopat och därför av den anledningen kunnat leva ett normalt svenssonliv efter detta avskyvärda brott.

Medan jag menar att RR aldrig skulle klara av att leva ett normalt svenssonliv just för att han var en människa med en sådan karaktär som begår sådana här vidrigheter och skulle det inte varit Anders skulle det ha varit någon annan.

Kanske till och med "Messial" själv... Och det kanske är därför han vill påstå att Anders hade en del i mordet. För att värja sig från sin egen rädsla för att drabbas av den här typen av människor som mördaren var.
Citera
2021-05-20, 14:34
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Här är ett exempel på hans rättfärdigande.

Citat:
Jag tror att motivet till mordet på Anders kan den avhuggna handen besvara, de vill säga den handlingen vid mordet på Anders.

Motivet är antingen de att Anders har stulit ett musikinstrument eller så fick skinnskallarna reda på att Anders hade judiskt ursprung från pappans sida.
Anders var visserligen 16 år, men han gick i tvåan i gymnasiet vid tiden för mordet, och jag tycker att Anders kan skylla sig själv över att de gick så som de gick för honom. Man skall inte mörda människor, men han borde ha förstått att om någon som känner till Anders bakgrund och som inte gillade Anders, enkelt kunde berätta för skinnskallarna att Anders hade judiskt ursprung och att när de gällde Anders - besöka skinnskallelokalen, var som att skjuta sig själv i foten.
Jag tror att han hade kunnat hitta många band där han bodde, som inte var politiska eller nazister.

Tyvärr kommer nog mordet med stor sannolikhet aldrig att lösas eftersom gärningsmannen/gärningsmännen inte har något intresse utav att sitta i fängelse och ingen anhörig eller bekant till gärningsmannen/gärningsmännen vill uppenbarligen inte prata med polisen.

Bara en riktigt efterbliven människa tänker så här.
Citera
2021-05-20, 14:43
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Citat:
Här är ett exempel på hans rättfärdigande.

Bara en riktigt efterbliven människa tänker så här.

Ja, mig veterligen har inga skinnskallar - i Sverige - mördat någon hangaround p ga en ev judisk pappa i bakgrunden. Om jag inte minns helt fel så fanns det ju t om en svart skinnskalle som hängde med skinnskallarna på 80/90 talet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in