Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Ja inte omöjligt. Han frågade ju en granne några nätter (?) innan om vilken väg han brukar promenera med hunden nattetid.
*Tydligen brukar vissa gå hundpromenader på den där stigen vid planket har jag för mig att jag läst eller hört i ett annat förhör
Fritt ur minnet, beskrev boende det som att förr klipptes området och sköttes, och då kunde hundägare rasta hunden något längre in. Numera har det blivit igenvuxet under sommaren och man rastar bara hundarna längs med plnaket och på "ängen".
Tillhygget skulle han säkert kunnat cykla med, gömt undan i förväg på plats eller eller haft instucket i byxan eller liknade. Cykeln har han med nödvändighet haft med sig, det för att han berättat cykelväxlingstesterna och för att han berättat om cykelsdaelsexet. Den behövda han för att slimma tiden för mordet och hinna hem (avspolad och ren) så att han kunde få ett bra alibi.
Inte trodde han att Lena skulle skrika som en galning och inte trodde han at någon skulle ringa till polisen om skriken.
Om jag har fattat det rätt, är den där stigen något som blivit till efter Lenas död.
Inte så många som besöker platsen annars, inte ens när Lena hade sin cache där. Ölburkarna som låg där var gamla och Lena hittades inte på många dagar. Gräset hade börjat växa runt om Lenas kropp redan. Man kunde se var de som hittade kroppen hade gått om jag minns rätt.
Nu är det 3 år sedan kroppen hittades.