2021-05-19, 16:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mörkat add/adhd lär de inte ha gjort av naturliga skäl. Precis som du nämner.
Att det här särpräglade beteendet uppstått senare finns inte en chans. De kan ha reglerat det likt HD.
Daltar och favoriserar är uppenbart, hans mor låter rätt avdankad emotionellt.

Exakt den typ av beteende som förstärker diagnoser såsom ADHD på barn. Det och socker bland annat. Men socker verkar ju både SD och hans barn fått begränsat av av sina föräldrar. Däremot verkar han ju ösa i sig det jämt numera.

Klart att han alltid har varit speciell. Sticker man in en pinne en kompis cykelhjul, så att han skadar sig, så är man inte riktigt som man ska. Skryter man och skrattar man åt detta som vuxen, så visar det ännu mer hur lite empati man har för andra.

Strösselförhöret är också en av de saker som satt djupa spår hos mig och garanterat ännu större hos barnet. Stackars barn. Barn (SD/HD) som föder och uppfostrar barn, är ingen vinnare direkt...De skulle gått direkt på geocaching, när de tröttnat på att simma sig trötta.

Men nu hamnar han i kurran. Inte för ADHD, eller något dumt han gjort som barn eller vuxen. Men för ett brutalt mord.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Citera
2021-05-19, 16:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Läser förhör med SD:s mamma (apropå diskussionen om flygcert etc).
Jag vet inte om hon avser att vara dubbeltydig, men det blir nästan ett komiskt ordval när hon berättar att "Stefan är också utbildad pilot och dykinstruktör men jobbar i markplan." (148/7)
Citera
2021-05-19, 16:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Exakt den typ av beteende som förstärker diagnoser såsom ADHD på barn. Det och socker bland annat. Men socker verkar ju både SD och hans barn fått begränsat av av sina föräldrar. Däremot verkar han ju ösa i sig det jämt numera.

Klart att han alltid har varit speciell. Sticker man in en pinne en kompis cykelhjul, så att han skadar sig, så är man inte riktigt som man ska. Skryter man och skrattar man åt detta som vuxen, så visar det ännu mer hur lite empati man har för andra.

Strösselförhöret är också en av de saker som satt djupa spår hos mig och garanterat ännu större hos barnet. Stackars barn. Barn (SD/HD) som föder och uppfostrar barn, är ingen vinnare direkt...De skulle gått direkt på geocaching, när de tröttnat på att simma sig trötta.

Men nu hamnar han i kurran. Inte för ADHD, eller något dumt han gjort som barn eller vuxen. Men för ett brutalt mord.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Ja, och jag tror som sagt att han tillhör den mer ovanliga subgruppen inom spektrat vars beteende forskningen nämner är i gränszon mot psykopati.
Senast redigerad av develi 2021-05-19 kl. 16:33.
Citera
2021-05-19, 16:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja inte omöjligt. Han frågade ju en granne några nätter (?) innan om vilken väg han brukar promenera med hunden nattetid.

*Tydligen brukar vissa gå hundpromenader på den där stigen vid planket har jag för mig att jag läst eller hört i ett annat förhör

Fritt ur minnet, beskrev boende det som att förr klipptes området och sköttes, och då kunde hundägare rasta hunden något längre in. Numera har det blivit igenvuxet under sommaren och man rastar bara hundarna längs med plnaket och på "ängen".

Tillhygget skulle han säkert kunnat cykla med, gömt undan i förväg på plats eller eller haft instucket i byxan eller liknade. Cykeln har han med nödvändighet haft med sig, det för att han berättat cykelväxlingstesterna och för att han berättat om cykelsdaelsexet. Den behövda han för att slimma tiden för mordet och hinna hem (avspolad och ren) så att han kunde få ett bra alibi.

Inte trodde han att Lena skulle skrika som en galning och inte trodde han at någon skulle ringa till polisen om skriken.

Om jag har fattat det rätt, är den där stigen något som blivit till efter Lenas död.

Inte så många som besöker platsen annars, inte ens när Lena hade sin cache där. Ölburkarna som låg där var gamla och Lena hittades inte på många dagar. Gräset hade börjat växa runt om Lenas kropp redan. Man kunde se var de som hittade kroppen hade gått om jag minns rätt.

Nu är det 3 år sedan kroppen hittades.
Citera
2021-05-19, 16:36
Medlem
Citat:
Just så.
Slug.
Hon vet precis hur hon ska navigera med SD oavsett om det inte ställer honom i bättre dager det minsta.
Målmedveten samt rider på rollen som kränkt, svag och sjuk lägger jag till.
Hon ville SD skulle komma. Hon fick migrän direkt han sa hon skulle komma bort istället då han ville se på fotboll. Så gick han dit direkt i första halvlek.
Hennes familj går som på äggskal och curlar henne till tänderna, men bilden är tydligen att systern och modern gjort henne sjuk, den är jag övertygad att hon bejakar. Hon tycks glömma bort att vice versa har hon SOA runt sitt finger.
Häri inträder hjälten SD i hennes skeva värld, han som bara vill henne väl. Mörda barn och sånt ser hon mellan fingrarna, det är för hennes skull så hon inte lider.
... och det är enbart LWs fel, hon som är instabil, psykisk sjuk och farlig.
De som kvalar in på den beskrivningen är paret D och nu har väl hennes lidande avtagit på den fronten också.

Mina föräldar lärde mig tidigt i livet att det fins såna männniskor och att man ska akta sig för dem och hur man avslöjar deras intentioner.

Falska människor med tystnadskultur redan från barndomen: "sånt pratar man inte om".
Falska, sluga och baksluga. Beräknande: " säger jag si eller så, så kommer folk reagera si eller så". Hela deras approach visar detta. HDs utnyttjande av JS. SDs utnyttjande av Lena.

När det går en emot tar man till med huvudvärk (som du skriver) eller ännu värre: hotar med att man kan hamna i en depression igen - om man blir pressad. Omgivningen går på tånaglarna. HDs väninna TB (som verkar väldigt sympatisk) har genomskådat paret D. Det är det nog inte bara TB och JS som har gjort.

Och ja, paret D har lärt sig precis vilka knappar de ska trycka på för att få sin vilja igenom.
Citera
2021-05-19, 16:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
SD:s äldre bror berättar:
"För ett par veckor sedan, den 7/10, samlades det gamla sim-gänget för att åka på konsert på fryshuset i Stockholm." (148/9)

Det har så klart stötts och blötts i tråden, men när det nu blev aktualiserat genom HR om aktiviteten på LW:s google-konto samt inloggningen på hennes GC-konto så, ständigt detta 7/10.

Hata slumpen, eller hur var det han sa?
Citera
2021-05-19, 16:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mina föräldar lärde mig tidigt i livet att det fins såna männniskor och att man ska akta sig för dem och hur man avslöjar deras intentioner.

Falska människor med tystnadskultur redan från barndomen: "sånt pratar man inte om".
Falska, sluga och baksluga. Beräknande: " säger jag si eller så, så kommer folk reagera si eller så". Hela deras approach visar detta. HDs utnyttjande av JS. SDs utnyttjande av Lena.

När det går en emot tar man till med huvudvärk (som du skriver) eller ännu värre: hotar med att man kan hamna i en depression igen - om man blir pressad. Omgivningen går på tånaglarna. HDs väninna TB (som verkar väldigt sympatisk) har genomskådat paret D. Det är det nog inte bara TB och JS som har gjort.

Och ja, paret D har lärt sig precis vilka knappar de ska trycka på för att få sin vilja igenom.
Det är sällan man ser så mycket sammanfalla på två familjer och mynnar ut i paret Ds egenheter.
Strutsfabrik. Skaka av sig och skena vidare.
Tror dock inte det är av illvilja, empati är inte alltid av godo i vissa versioner.
Citera
2021-05-19, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag vet inte om hon avser att vara dubbeltydig, men det blir nästan ett komiskt ordval när hon berättar att "Stefan är också utbildad pilot och dykinstruktör men jobbar i markplan." (148/7)

Haha, kanske avser hon att skämta?

Det skulle kunna vara ett misstag.
Annars kunde hon säga att SD beter sig som om han vore i" det blå", men han jobbar lite mer "under ytan".

Måste vra svårt för föräldrar att tänka sig att ens son är mördare. Jag tror verkligen inte att SD är en sådan person som de tror är mördaren. Man hör ju hur duktig mamman tycker att han är. Den perfekte sonen.
Citera
2021-05-19, 16:44
Medlem
Bara 9 dagar frihet kvar för SD, sedan blir det att hitta på o ljuga ikapp med internerna på någon av våra anstalter. Måste var lite besvärligt för SD att allt precis allt pekar på att han är den som utfört detta brutala mord och att ingen tror på vad han säger, jobbigt
Citera
2021-05-19, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon är mer bekymrad över hans rygg då han är i cellen som misstänkt initialt.
Det är nog inte riktigt som det ska där heller ang fokus/prio, och påminner om SD som har noll koll i vissa lägen.
Citera
2021-05-19, 16:51
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fritt ur minnet, beskrev boende det som att förr klipptes området och sköttes, och då kunde hundägare rasta hunden något längre in. Numera har det blivit igenvuxet under sommaren och man rastar bara hundarna längs med plnaket och på "ängen".

Tillhygget skulle han säkert kunnat cykla med, gömt undan i förväg på plats eller eller haft instucket i byxan eller liknade. Cykeln har han med nödvändighet haft med sig, det för att han berättat cykelväxlingstesterna och för att han berättat om cykelsdaelsexet. Den behövda han för att slimma tiden för mordet och hinna hem (avspolad och ren) så att han kunde få ett bra alibi.

Inte trodde han att Lena skulle skrika som en galning och inte trodde han at någon skulle ringa till polisen om skriken.

Om jag har fattat det rätt, är den där stigen något som blivit till efter Lenas död.

Inte så många som besöker platsen annars, inte ens när Lena hade sin cache där. Ölburkarna som låg där var gamla och Lena hittades inte på många dagar. Gräset hade börjat växa runt om Lenas kropp redan. Man kunde se var de som hittade kroppen hade gått om jag minns rätt.

Nu är det 3 år sedan kroppen hittades.

Nu kanske jag har "drömt" igen....
Men hittade "man" inte en plats en bit ifrån BP där gräs eller omgivande vegetation var "tillplattat"
som att någon hade placerat något där? Där man också fann dna från L, typ blod ??
Skulle ha kunnat vara tex en ryggsäck eller liknande ??

Hur som, ett mordvapen är väl inga svårigheter att ta med sig, alternativt placera i förväg.
För att sedan eliminera.
Citera
2021-05-19, 16:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ok. Jag går så långt att jag anser henne störd via det hon gör, säger - och äter.
😂
Det hon säger är lent, mjukt och trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in