Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
När jag lyssnar på HD i olika förhör får jag uppfattningen att hon är en ganska korkad person. Det märks när hon pratar. Slug kanske, men det är knappast något tecken på någon högre intelligens. Att vara slug är inget plus i mina ögon. Ordet innefattar sånt som oärlighet i mina ögon och öron.
Men i svensk ordlista står det följande om synonymet till ordet slug:
listig, knipslug, småslug, illmarig, finurlig, förfaren, lurig, fiffig, klurig, klipsk, smart, förslagen, fullfjädrad, durkdriven, beräknande, slipad, bakslug, rävaktig, utstuderad; (vard.) klok, begåvad, vettig
Just så.
Slug.
Hon vet precis hur hon ska navigera med SD oavsett om det inte ställer honom i bättre dager det minsta.
Målmedveten samt rider på rollen som kränkt, svag och sjuk lägger jag till.
Hon ville SD skulle komma. Hon fick migrän direkt han sa hon skulle komma bort istället då han ville se på fotboll. Så gick han dit direkt i första halvlek.
Hennes familj går som på äggskal och curlar henne till tänderna, men bilden är tydligen att systern och modern gjort henne sjuk, den är jag övertygad att hon bejakar. Hon tycks glömma bort att vice versa har hon SOA runt sitt finger.
Häri inträder hjälten SD i hennes skeva värld, han som bara vill henne väl. Mörda barn och sånt ser hon mellan fingrarna, det är för hennes skull så hon inte lider.
... och det är enbart LWs fel, hon som är instabil, psykisk sjuk och farlig.
De som kvalar in på den beskrivningen är paret D och nu har väl hennes lidande avtagit på den fronten också.