2021-05-19, 15:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Snokar i SDs konton, ljuger om JS och är otrogen, förfasas över att han kontrollerar - och har mage att åberopa tillit?

Loggar glatt LWs cacher då hon är död.
Hon fick ju som hon ville när LW inte överlevde.

Dumpar JS som en tömd kattlåda, lyser som en sol med SD och blir pigg som en mört efter mordet.

Come on...

Personligen tror jag som sagt att hon är åtminstone ”katalysator”.
Citera
2021-05-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det skulle ha varit intressant att vara en fluga på väggen om HD och JS skulle försöka reda ut om, när och varför de bytte kommunikations-kanaler.
Om man dessutom i bakgrunden kunde höra deras respektive förhör, HD i TR och JS i HR...

Enligt min mening har JS agerat rakryggat som tog förnyad kontakt med polisen, heder åt honom.

Det är dock hemskt att det skulle behövas, att inte utredningen fann det han fick peka ut.

Anser också att JS har agerat rakt och ärligt och det ska han ha cred för. Hans förhör i HR säger en hel del om detta.
Citera
2021-05-19, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Personligen tror jag som sagt att hon är åtminstone ”katalysator”.
Ja, den milda versionen som fortfarande kan inkludera offret?

HD är så hjärtlös som det bara går.
Både mot LW och JS.
Att hon är otrogen, ljuger friskt inför SD och är falsk med sitt åberopande av tillit - det var inte ett dugg noga.
Men säger en hel del om hennes person och kapacitet.
Senast redigerad av develi 2021-05-19 kl. 15:37.
Citera
2021-05-19, 15:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Både mot LW och JS.
Att hon är otrogen, ljuger friskt inför SD och är falsk med sitt åberopande av tillit - det var inte ett dugg noga.

Jag går ändå så långt att jag håller henne som en möjlig GM och en trolig med-GM.
Citera
2021-05-19, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det ställdes knappt inte diagnoser när SD var barn/tonåring. Men med tanke på att han bodde hemma tills han var 23 och sen att hans ena bror tror att att han själv har ADHD, så är det ju sannolikt att det kan vara en av SD´s många (?) diagnoser.

Men det finns ju knappast en chans att hans föräldrar "mörkat" just detta (men säkert har de mörkat annat?), då han sannolikt inte hade en diagnos ställd som barn/tonåring. Man började ställa den diagnosen (efter den kallades ADD/damp) under 90-talet, men det var först på 2000-talet man började ställa diagnosen på var och varannan av de barn/ungdomar, som upplevdes som "stökiga" eller "överenergiska".

Han kan ju ha fått diagnosen som vuxen, men då hade vi nog vetat det säkert vid detta laget. Kanske var det Syster Golvbrunnsstädare, som ställt den i samband med något random Strösselförhör?

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5
Mörkat add/adhd lär de inte ha gjort av naturliga skäl. Precis som du nämner.
Att det här särpräglade beteendet uppstått senare finns inte en chans. De kan ha reglerat det likt HD.
Daltar och favoriserar är uppenbart, hans mor låter rätt avdankad emotionellt.
Citera
2021-05-19, 15:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag går ändå så långt att jag håller henne som en möjlig GM och en trolig med-GM.
Ok. Jag går så långt att jag anser henne störd via det hon gör, säger - och äter.
😂
Citera
2021-05-19, 15:59
Medlem
Citat:

Både mot LW och JS.

När jag lyssnar på HD i olika förhör får jag uppfattningen att hon är en ganska korkad person. Det märks när hon pratar. Slug kanske, men det är knappast något tecken på någon högre intelligens. Att vara slug är inget plus i mina ögon. Ordet innefattar sånt som oärlighet för mig.

Men i svensk ordlista står det följande om synonymer till ordet slug:

listig, knipslug, småslug, illmarig, finurlig, förfaren, lurig, fiffig, klurig, klipsk, smart, förslagen, fullfjädrad, durkdriven, beräknande, slipad, bakslug, rävaktig, utstuderad; (vard.) klok, begåvad, vettig
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-19 kl. 16:09.
Citera
2021-05-19, 16:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När jag lyssnar på HD i olika förhör får jag uppfattningen att hon är en ganska korkad person. Det märks när hon pratar. Slug kanske, men det är knappast något tecken på någon högre intelligens. Att vara slug är inget plus i mina ögon. Ordet innefattar sånt som oärlighet i mina ögon och öron.

Men i svensk ordlista står det följande om synonymer till ordet slug:

listig, knipslug, småslug, illmarig, finurlig, förfaren, lurig, fiffig, klurig, klipsk, smart, förslagen, fullfjädrad, durkdriven, beräknande, slipad, bakslug, rävaktig, utstuderad; (vard.) klok, begåvad, vettig

Ja både Steffeponken och Syster Hax är sluga personer, Precis som yrkeskriminella är, men man kanske blir så slipad efter ett helt liv av lögner och undanhållande.
Citera
2021-05-19, 16:15
Medlem
Citat:

Ja, på något sätt är hon involverad, helt klart. Det minsta är att hon har fått veta det direkt från hästens mun...
Citera
2021-05-19, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När jag lyssnar på HD i olika förhör får jag uppfattningen att hon är en ganska korkad person. Det märks när hon pratar. Slug kanske, men det är knappast något tecken på någon högre intelligens. Att vara slug är inget plus i mina ögon. Ordet innefattar sånt som oärlighet i mina ögon och öron.

Men i svensk ordlista står det följande om synonymet till ordet slug:

Just så.
Slug.
Hon vet precis hur hon ska navigera med SD oavsett om det inte ställer honom i bättre dager det minsta.
Målmedveten samt rider på rollen som kränkt, svag och sjuk lägger jag till.
Hon ville SD skulle komma. Hon fick migrän direkt han sa hon skulle komma bort istället då han ville se på fotboll. Så gick han dit direkt i första halvlek.
Hennes familj går som på äggskal och curlar henne till tänderna, men bilden är tydligen att systern och modern gjort henne sjuk, den är jag övertygad att hon bejakar. Hon tycks glömma bort att vice versa har hon SOA runt sitt finger.
Häri inträder hjälten SD i hennes skeva värld, han som bara vill henne väl. Mörda barn och sånt ser hon mellan fingrarna, det är för hennes skull så hon inte lider.
... och det är enbart LWs fel, hon som är instabil, psykisk sjuk och farlig.
De som kvalar in på den beskrivningen är paret D och nu har väl hennes lidande avtagit på den fronten också.
Citera
2021-05-19, 16:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kommenterade en annan skribent, som hade citerat ur fup:en, vad HD själv hade sagt..
Förresten, vem är Inger?

Suck. Det var vad CH påstod att HD hade sagt.
Citera
2021-05-19, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Suck. Det var vad CH påstod att HD hade sagt.
Ja, det är fler som reagerar på hur snabb återhämtning hon har och med tanke på medicinering är det rent bs att snacka glutenintolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in