Citat:
Ursprungligen postat av
Bolony
Her må vi være helt uenig. Å leve under mistanke på denne måten er rent helvete om man både er skyldig eller uskyldig.
Et liv i evig angst.
Dette tror jeg vi er enige om. Men en uskyldig mistenkt har håp og mulighet om å bli renvasket, om
ikke annet. Det verste må jo være å miste sin nærmeste.
Citat:
Om han planla dette har alt gått galt rent teknisk sett bortsett fra at man ikke sitter i fengsel. Han sitter i et slags fengsel uansett med dette hengende over seg som sikkert føles minst like ille.
Det kan vel være endel av politiets taktikk at de venter på at noen sprekker på grunn av
akkurat dette.
Man kan helt sikkert planlegge en "perfekt forbrytelse", uten å være mentalt forberedt på det som
kommer etterpå. Drap er en ugjenkallelig handling. De fleste stegene i planleggingen forut, har en
"escape clause", men ikke selve drapet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Just precis! Vi sitter med små fliker. Og i den nye boka kommer det frem opplysninger som står i motstrid til en trådsannhet. Noen hadde "sikre" opplysninger om at MB ringte AEH for å få sønnens kontonummer, men i følge boka, ringte MB for å få rede på hvor mange timer AEH hadde arbeidet. Det kan være flere slike eksempler, jeg har ikke lest boka. Det er alt for tidlig å trekke konklusjoner.
Jeg tar sønnens eventuelle rolle i dette med en klype salt, enn så lenge. Hvis han er involvert, og
politiet har lagt lokk på dette, har de nok gode grunner. Men inntil det foreligger opplysninger som
tilsier noe i retning av at han er mistenkt eller involvert, anser jeg ham som pårørende.
Citat:
Og vi får kun utdrag av av avhør, vi har ikke konteksten. Notatbøkene er skrevet i stikkords form, og da er det fritt frem for å tolke sitatene. Ønsker om hevn kan være relevante, men da ut fra når de ble nedtegnet. Er de fra for eksempel 1997, synes jeg det irrelevant. Det stiller seg anderledes, hvis det ble notert i for eksempel 2017.
Såvidt jeg forstår utfra det som opplyses i "Krimpodden", er drapsønskene mot eks-svogeren skrevet
i løpet av de 7-8 siste årene før forsvinningen. Altså 2010 eller etter.