2021-05-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, dette har du misforstått. Pengene ble satt på høyrentekonto.

reflekter i stedet litt over at hun ikke hadde råderett over sine egne penger.

At det er folk her som forsvarer disse ektepaktene er nesten utrolig. Og jeg kommer til å scrolle forbi denne brukeren videre.

Bare avsporinger som et ledd i å få fokus vekk fra TH, ingenting annet er av interesse
Citera
2021-05-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror kryptorigget ble laget så tidlig som i 2016, men flikket på i ettertid. Løsningen kom med RU og hans ikkesporbare Monero. Min spekulasjon.

Krypto bærer spor av profesjonelt utført, handlingen i S4 gjør ikke det.

Hva er det i S4 som ikke tyder på det? Gjerningsmann ikke tatt, det ble ikke (?) lagt igjen biologiske spor, ingen vitner og hun er jo borte? Kan ikke si at mye kan ha gått galt heller
Citera
2021-05-19, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
reflekter i stedet litt over at hun ikke hadde råderett over sine egne penger.

At det er folk her som forsvarer disse ektepaktene er nesten utrolig. Og jeg kommer til å scrolle forbi denne brukeren videre.

Bare avsporinger som et ledd i å få fokus vekk fra TH, ingenting annet er av interesse
Hun hadde råderett over egne penger. Utover denne pengegaven fra TH (som ble satt på høyrentekonto), så arvet hun foreldrenes bolig på Gjøvik og hytten på Biriåsen (som hun hadde særeie på).
Penger på høyrentekonto har man tilgang til, men det finnes begrensninger på hvor mange uttak man har hvert år (antallet uttak varierer).
Denne pengegaven var nok ment til å tjene som en slags sikkerhet for AEHs alderdom. I tillegg var antageligvis pengegaven nødvendig for at ektepakten skulle anses som gyldig.
Nå kan det se ut som AEH har valgt å bruke pengene på barn og barnebarn istedet, ifølge TH var hun ikke så flink med penger.
Senast redigerad av Havhest 2021-05-19 kl. 13:57.
Citera
2021-05-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hva er det i S4 som ikke tyder på det? Gjerningsmann ikke tatt, det ble ikke (?) lagt igjen biologiske spor, ingen vitner og hun er jo borte? Kan ikke si at mye kan ha gått galt heller

Nettopp.
Citera
2021-05-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Om det er ekte kidnappere er jeg 100 % enig da man ikke bare har rasket med seg en god slump penger samt at hovedhypotesen til politiet er at dette er et planlagt drap.

Men, om det er et planlagt drap som skulle se ut som en kidnapping kan man vei ikke si at dette er perfekt utført, eller hva tenker du ?
Citera
2021-05-19, 14:04
Medlem
Citat:
Jeg tror kryptorigget ble laget så tidlig som i 2016, men flikket på i ettertid. Løsningen kom med RU og hans ikkesporbare Monero. Min spekulasjon.

Krypto bærer spor av profesjonelt utført, handlingen i S4 gjør ikke det.

Det er fullt mulig at om det er planlagt kidnapping eller drap at oppstarten på dette rigget startet allerede da.

Men, tilbake til åstedet.

Hvorfor er det slepespor der i det hele tatt ?

Kidnappere eller i et affektdrap ønsket man ikke å legge igjen noe spor som kan antyde at noen er død.

Hva kan slepesporene i seg selv tyde på og at de kun finnes på et sted og en retning?

Kan det være slik at når kroppen skulle fjernes at det bare var en person der da feks en annen ble forsinket på et vis ?

Om det var to personer på åstedet som ikke ønsket å legge igjen spor så hvorfor slepe plutselig?
Citera
2021-05-19, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Om det er ekte kidnappere er jeg 100 % enig da man ikke bare har rasket med seg en god slump penger samt at hovedhypotesen til politiet er at dette er et planlagt drap.

Men, om det er et planlagt drap som skulle se ut som en kidnapping kan man vei ikke si at dette er perfekt utført, eller hva tenker du ?
Det siste er jeg såklart enig med deg i, men sett utifra trusselbrevet så var det en kalkulert risiko kidnapperne var villig til å ta. Sånn sett kan man si at ingenting hittil har gått galt, i kidnappernes øyne, som hadde som hovedmål å unngå og bli avslørt.
"Vi velger frihet fremfor penger"
Citera
2021-05-19, 14:13
Medlem
Citat:
Det siste er jeg såklart enig med deg i, men sett utifra trusselbrevet så var det en kalkulert risiko kidnapperne var villig til å ta. Sånn sett kan man si at ingenting hittil har gått galt, i kidnappernes øyne, som hadde som hovedmål å unngå og bli avslørt.

Ja. Om det er ekte kidnappere.

Men i et planlagt drap regissert av TH fordekt som kidnapping har det meste gått galt.

Livet har blitt et helvete. Med tanke på at man kunne vente så lenge man bare trengte med å ta kontakt med politiet henger det ikke på greip at man ringer i hui og hast og etterlater spor som potensielt kan indikere at det er begått et drap der.

Det er åstedet i seg selv som kan bli løsningen om man ikke finner ut mer om kryptorigget.

For å ha tro på planlagt drapsteorien skulle jeg gjerne ha en forklaring på det vi har diskutert over.
Citera
2021-05-19, 14:17
Medlem
Citat:
Hvis kidnapperne velger frihet foran penger, kunne de like godt latt vær å kidnappe a’ i det hele tatt, da..
Citera
2021-05-19, 14:34
Avslutad
Citat:
Hvis kidnapperne velger frihet foran penger, kunne de like godt latt vær å kidnappe a’ i det hele tatt, da..
Det er ikke slik kriminelle tenker.
Citera
2021-05-19, 14:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Men i et planlagt drap regissert av TH fordekt som kidnapping har det meste gått galt.

Vel, som tidligere påpekt av andre, så er saken fremdeles uløst. Så noe har jo gått "riktig".

Citat:
Med tanke på at man kunne vente så lenge man bare trengte med å ta kontakt med politiet henger det ikke på greip at man ringer i hui og hast og etterlater spor som potensielt kan indikere at det er begått et drap der.

Man har kanskje tatt erfaring fra J*mtland-saken, der politiet tidlig rettet mistanke mot
ektemannen, ikke minst fordi han ventet med å melde fra om "forsvinningen".

En annen mulighet er at ett eller flere av familiemedlemmene som ble kontaktet
før politiet, har bedt TH innstendig om å kontakte politiet umiddelbart. Det ville
kanskje synes suspekt om han begynte å krangle om dette?

Uansett sitter vi her bare på små fliker av det totale bildet som politiet har tegnet opp.
Citera
2021-05-19, 14:41
Medlem
Citat:
Hun hadde råderett over egne penger. Utover denne pengegaven fra TH (som ble satt på høyrentekonto), så arvet hun foreldrenes bolig på Gjøvik og hytten på Biriåsen (som hun hadde særeie på).
Penger på høyrentekonto har man tilgang til, men det finnes begrensninger på hvor mange uttak man har hvert år (antallet uttak varierer).
Denne pengegaven var nok ment til å tjene som en slags sikkerhet for AEHs alderdom. I tillegg var antageligvis pengegaven nødvendig for at ektepakten skulle anses som gyldig.
Nå kan det se ut som AEH har valgt å bruke pengene på barn og barnebarn istedet, ifølge TH var hun ikke så flink med penger.
arv og gave går ikke inn i fellesboet. Hvorfor utnevnte th henne til finansminister når hun var så lemfeldig med penger. Hun hadde jo hele to ganger brukt noe bare til seg selv, men kjøpte dog klær i billigkorger pga dårlig økonomi.
Senast redigerad av LH07 2021-05-19 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in