Citat:
Vill du veta varför jag inte gilla att du citerar mig?
Det här är just därför. Du hittar på att jag utryckt åsikter jag inte har. Jag har aldrig påpekat att covid är det farligaste sedan digerdöden eller att Ganges var ren och fin innan covid. Du har en förkärlek att lägga ord i andras munnar och dra diskussioner in till enbart kiv och du släpper en aldrig utan suger dig fast som en igel. Jag har skrivit att jag rest i Indien. Jag har gjort mer en så, under flera år försörjde jag mig på upprepande resor dit och i länderna runt omkring. I början av Ganges är det rent och jag har badat i Ganges vid Rishikesh, men efter Varanasi vill jag inte ens dopa fötterna där.
Jag är i tråden i huvudsak för jag är intresserad av att ge och ta emot information runt covid och för att pandemin fascinerar mig. Varför är du här?
Det här är just därför. Du hittar på att jag utryckt åsikter jag inte har. Jag har aldrig påpekat att covid är det farligaste sedan digerdöden eller att Ganges var ren och fin innan covid. Du har en förkärlek att lägga ord i andras munnar och dra diskussioner in till enbart kiv och du släpper en aldrig utan suger dig fast som en igel. Jag har skrivit att jag rest i Indien. Jag har gjort mer en så, under flera år försörjde jag mig på upprepande resor dit och i länderna runt omkring. I början av Ganges är det rent och jag har badat i Ganges vid Rishikesh, men efter Varanasi vill jag inte ens dopa fötterna där.
Jag är i tråden i huvudsak för jag är intresserad av att ge och ta emot information runt covid och för att pandemin fascinerar mig. Varför är du här?
Jag är här för att en del tex "Orolig" och "Beaver14" och även andra skriver intressanta inlägg där man kan lära sig något. Sen har vi hysterikerna på bägge sidor som ständigt skriver massa skit men det kan vara underhållande det med. Jag anser mig vara mitt i kan man säga och vi ska se skiten för vad det är varken mer eller mindre.
Ta våran diskusion tex. Du skriver rakt av från tidningarnas rapportering att det flyter runt massor med döda kroppar i Gagnes och jag bara påpekade att det gjorde det i hög grad även innan och tidningarna tjänar såklart pengar på att få till så hemska rubriker och siffror som möjligt. Dom skulle kunna skriva att det alltid dumpas en massa lik i floden men nu ser det ut som det har ökat i omfattning men då tappar dom lite sensationskraft och därmed pengar.
Jag länkade till en artikel ifrån National geographic daterad 2013 där det klart och tydligt står att man räknar med att det dumpas minst 100 000 kroppar om året i varierande skick och då blir du ännu argare och det är därför man börjar undra.
Läste du ens den och menar du att dom ljuger?
https://www.nationalgeographic.com/photography/article/the-pyres-of-varanasi-breaking-the-cycle-of-death-and-rebirth
Det stämmer ju inte det du skriver, varför är det så svår att acceptera att det beräknas att det årligen dumpas hundratusentals kroppar i varierande tillstånd från en askhög till hela kroppar?
PS. Att du badat i denna flod måste jag säga är modigt (eller korkat)