2021-05-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Sponsorpengar, Chisora tror inte på Bullshitsanders.

Hålla avståndet? Canelos counterpunching är på en annan nivå. Han kommer klippa till honom ordentligt om han inte tar fighten till honom och är riktigt duktig på att undvika hans vänsterhook såsom i Floyd matchen. Det behövs i princip en ny Mayweather för att att slå Canelo. Tror inte fettot Billy Bean English breakfast gypsy är villig att jobba så hårt.
Jag vet. Men tycker du verkligen att han ska stå och köra brawl med Alvarez? I så fall ser jag inte att han har någon chans.
Citera
2021-05-09, 10:45
Medlem
nickoruts avatar
Obegripligt slut i Canelo-fighten. Riktigt besviken när det var så magiskt att se högklassig boxning inför 75 000 åskådare i Texas. Tror Canelo hade dragit ut honom inom ett par ronder men ändå.
Citera
2021-05-09, 14:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Slutet i Canelo - Saunders var väldigt mycket anti-klimax. Ganska omotiverat stopp, sett värre svullnader på folk som fått fortsätta. I en så stor match med. Visserligen var det tydligt att det höll på att svänga över till Canelos fördel, men Saunders var ändå skapligt med på poängkorten för att göra det något vidare intressant om han kunde hålla sig på benen, enligt min mening.
Trist när Canelo är så bra och sen är det ändå som om han alltid "erbjuds" den enkla vägen till vinster. Det går inte att slå honom på poängkorten och det går inte att slå honom om doktorn tillåts kliva in i ringen heller.
Citera
2021-05-10, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Slutet i Canelo - Saunders var väldigt mycket anti-klimax. Ganska omotiverat stopp, sett värre svullnader på folk som fått fortsätta. I en så stor match med. Visserligen var det tydligt att det höll på att svänga över till Canelos fördel, men Saunders var ändå skapligt med på poängkorten för att göra det något vidare intressant om han kunde hålla sig på benen, enligt min mening.
Trist när Canelo är så bra och sen är det ändå som om han alltid "erbjuds" den enkla vägen till vinster. Det går inte att slå honom på poängkorten och det går inte att slå honom om doktorn tillåts kliva in i ringen heller.
Faktur runt ögat , allvarligt enligt läkaren.
BJS lär vi inte få se på länge i ringen.
Tror han hade stått emot i 12 ronder och åkt dit med 8-4,9-3 i ronder.
Citera
2021-05-10, 10:27
Medlem
Jag tyckte att Saunders gjorde bra ifrån sig i de första 6 ronderna. Han har en bra jab. Men han slog alldeles för få powershots, och det är väldigt svårt att vinna en 12-ronders match mot den bäste i världen genom att bara jabba. Dessutom verkade det som om han var rädd för Alvarez. Han hade alldeles för mycket respekt för hans slag. Det var troligtvis därför han endast vågade attackera med sin jab, då du inte öppnar upp dig så mycket när du slår en jab.

I det stora hela var Alvarez helt enkelt för stark för Saunders. Han slår hårdare, kan ta mer stryk, och har mer hjärta. Jag tror även att han har bättre kondition. Jag vill se Alvarez möta Jermall Charlo. Vissa menar på att Alvarez undviker honom. Det hade även varit intressant om Terrence Crawford hade gått upp i vikt och mött honom. Crawford är rankad 3:a av The ring.

Andra intressanta matcher hade varit Gervonta Davis Vs Teofimo Lopez. Davis har 23/24 knockouts, och Lopez har 12/16. Det är två väldigt hårdslående boxare. Crawford och Spence jr måste mötas förr eller senare. De är båda welterviktare, obesegrade och rankade som top-10.

Den som imponerar mest på mig just nu är Naoya Inoue. Han är en bantamviktare (53kg) och har 17/20 på knockout. Hans kroppsslag är brutala.
Citera
2021-05-11, 17:52
Medlem
Var inte att leka med...
https://www.svt.se/sport/boxning/canelo-alvarez-billy-joe-saunders-fraktur-operation-boxning-texas
Citera
2021-05-15, 14:22
Medlem
Caleb Plant är en vanlig äcklig vitning med för stort ego som kommer få ett uppvaknande. Hatar alla dessa äckliga Amerikaner i allmänhet med överdrivet stort ego. Dags att få skiten slagen ur sig av Canelo. KO i fjärde ronden. Kollade igenom hans fajter och han har slagits mot någon tysk nazist och en Venezuelsk svältande svarting. Hoppas det blir mer än en fraktur på denna fitta den här gången.
Citera
2021-05-18, 23:26
Medlem
Aston-Martins avatar
Vad tror ni? Blir Joshua vs. Fury av?
Citera
2021-05-22, 09:56
Medlem
Nån slags domare har beslutat att Fury måste möta Wilder senast 15 september. Pga covid gäller inte bäst-före datumet i deras kontrakt för en tredje match.

Wilder vägrar stå åt sidan och har krävt astronomiska summor för att göra det. Furys team vill nu få matchen ur världen för att sen möta Joshua mot slutet av året. 24 juli har diskuteras för Fury Wilder III.

Joshua har Usyk som WBO:s förste utmanare och tanken är att matchen ska gå på Wembley i augusti om publik tillåts då.

Vilken soppa. Båda parterna har tabbat sig när dom räknat bort Wilder som en faktor i förhandlingarna. Nu måste Fury möta Wilder vilket är en risk i sig även om han vid seger slipper möta Joshua halvt ringrostig. Usyk är en stor risk för Joshua och en match han kan förlora. Återstår och se om Fury vs Joshua överhuvudtaget blir av..
Citera
2021-05-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Vad tror ni? Blir Joshua vs. Fury av?
Hoppas Fury sopar mattan med AJ
Citera
2021-05-22, 16:44
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Nån slags domare har beslutat att Fury måste möta Wilder senast 15 september. Pga covid gäller inte bäst-före datumet i deras kontrakt för en tredje match.

Wilder vägrar stå åt sidan och har krävt astronomiska summor för att göra det. Furys team vill nu få matchen ur världen för att sen möta Joshua mot slutet av året. 24 juli har diskuteras för Fury Wilder III.

Joshua har Usyk som WBO:s förste utmanare och tanken är att matchen ska gå på Wembley i augusti om publik tillåts då.

Vilken soppa. Båda parterna har tabbat sig när dom räknat bort Wilder som en faktor i förhandlingarna. Nu måste Fury möta Wilder vilket är en risk i sig även om han vid seger slipper möta Joshua halvt ringrostig. Usyk är en stor risk för Joshua och en match han kan förlora. Återstår och se om Fury vs Joshua överhuvudtaget blir av..

Skulle väl säga att det ungefär 30-40% chans att Fury vs Joshua blir av om man tar in att båda vinner sina matcher och att sen man lyckas förhandla sig till en match. Det är nog större risk att Fury förlorar sin match än Joshua.
Citera
2021-05-27, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Skulle väl säga att det ungefär 30-40% chans att Fury vs Joshua blir av om man tar in att båda vinner sina matcher och att sen man lyckas förhandla sig till en match. Det är nog större risk att Fury förlorar sin match än Joshua.
Det sista vet i tusan om jag skulle äta upp min hatt på... Uzyk är inte att "leka" med. Skulle nog säga att det är en 50/50 fight.

Däremot så imponerad Josh Tyler stort i lördags när han slog Ramirez. Hade med/amerikanen ner 2 gånger och sitt nu på alla titlar! Grym Champ 👊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in